TEST PLAY
Na krilaticu da se od stare slave ne živi, španski Kalypso gleda sa prezirom, misleći: „Samo ako niste dovoljno uporni...” Nakon dva polu(ne)pristojna rimejka njihovih većih hitova (Commandosa 2 i Praetoriansa), na red je došla i B-strana kasete na kojoj se nalaze pesme koje su tu samo da popune prostor. Commandos 3 ni u svojim najboljim danima nije uspeo na pravi način da razgali srca najvernijih fanova, a dotična situacija se sasvim sigurno neće popraviti sa još jednim generičkim, na silu i konfekcijski odrađenim remasterom. Generički, na silu i konfekcijski odrađen remaster igre koja ni u originalnoj verziji nije bila najsjajnija Koncept Commandosa verovatno ne treba detaljno objašnjavati ni onima sa najjeftinijim ulaznicama, pa da preletimo na brzinu preko toga još jedanput: ekipa od šest komandosa, svaki sa sopstvenim setom unikatnih ili zajedničkih veština, diljem evropskog WWII teatra obavlja specijalne misije i sabotaže, zarivajući, pritom, nožekanje u slabine nacističkih stražara, uz intenzivno šunjanje, odvraćanje pažnje, zaobilaženje i traženje alternativnih pravaca, odnosno, puškaranje kada se mast i propast nađu u istoj rečenici. Sve, međutim, u trećim komandosima deluje kao da je rađeno sa pola snage. Okvirna „priča” predstavlja tri borbena teatra (iskrcavanje u Normandiji, generičku kampanju u centralnoj Evropi i het-trik misije u Staljingradu i Berlinu) scenaristički povezanih unutar svakog od poglavlja, ali ni približno na maestralan način na koji je to izvedeno u Commandos 2, pritom vas vodeći na uzbudljiv put oko sveta. Takođe, osakaćeni roster se ovaj put sastoji od šest tipskih specijalaca, jer su iz jednačine ispali ruska zavodnica Nataša Nikočevska, kao i simpatični bul-terijer Viski, koji je bio nezamenljivo sredstvo za odvraćanje pažnje neprijateljima i razmenu bitnih predmeta između likova. Remaster, očekivano, donosi neke standardne zahvate po pitanju zategnutije HD grafike, novih i detaljnih modela likova i nekih drugih opštih mesta, ali gomilu stvari niti ispravlja, niti ublažava. Korisnički interfejs, sa heksagonalnim poljima koja se granaju na ona sa dodatnim opcijama, zahtevao je bespotrebno rvanje i pre 19 godina, dok za današnje pojmove deluje gotovo uvredljivo da ni na koji način nije redizajniran (pogotovo ako se uporedi sa onim iz prethodne igre, koji je funkcionisao besprekorno i omogućavao maksimalno fluidno igranje). Slično važi i za natezanje sa kamerom unutar 3D-enterijera, sa živcirajućom skučenošću prikaza, teškim određivanjem gde se možete kretati, a gde ne, apsurdnim momentima u kojima izvirivanjem nije moguće utvrditi da li vas u sledećoj prostoriji očekuje neka opasnost i slično. Sam osećaj tokom igranja takođe je nekako mušičav, neprecizan i preosetljiv, bilo da hoćete da izaberete lika, zadate mu komandu, obavite interakciju sa drugim likovima i elementima terena ili bilo šta drugo (čemu, naravno, ne pomaže ni bagoviti kursor, koji krene da treperi ili nekada u potpunosti nestane sa ekrana). Ovome dodati i ultra-osetljivost svih stražara koji će momentalno krenuti da dižu larmu čim odradite nešto sumnjivo, makar i na delić sekunde, kao i nemogućnost da provalite koja uniforma koju vaš špijun može da obuče po činu zavarava koju klasu vojnika (to ćete činiti trial & error metodom, izlazeći im na crtu i prateći reakciju dotičnih). Grafika i izgled nivoa svakako su solidni i predstavljaju i najveći kvalitet igre, ali, opet, sve deluje kao gomila mapa koja nije bila dovoljno dobra da uđe u prethodnu igru, pa su ih nabacali ovde (uz par časnih izuzetaka). Zamerka je i to što su pojedini sinematici samo prekopirani iz originalne verzije (i to u 4:3 formatu slike), a u igru je dodata i mogućnost uklanjanja nacističke insignije i obeležja za one kojima je bitnija retrogradna politička korektnost, nego istorijska preciznost (zbog čega ćemo ocenu igre smanjiti za bar 20 poena). U svetu u kome su se desili jedan Shadow Tactics i Desperados 3, oplemenjene i komforno utegnute igre, jedan kljakavi remaster, već osrednjeg naslova, jednostavno nema šta tu da traži, ali to je nešto što fanovima Commandosa svakako ne treba previše objašnjavati. Potrebno: Core i3-9100 / Ryzen 5 1600X, 8 GB RAM, GeForce GTX 750 / Radeon HD 5850, 2 GB VRAM, Windows 7 64-bit Poželjno: Core i7-9700 / Ryzen 7 3800X, 12 GB RAM, GeForce GTX 1060 / Radeon RX 580, 3 GB VRAM, Windows 11 Ova igra je: kljakavi remaster neupečatljivih Commandosa 3 Platforma: Windows, Playstation 4, Xbox One, Switch Veličina: 7,5 GB Studio: Raylight Games Izdavač: Kalypso Media Adresa: i.sk.rs/358702 PEGI: 12 50
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||