TEST PLAY
Sunday Gold
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. oktobar 2022.

Potezna point&click avantura s elementima JRPG-a i taktičkom borbom? Ako ni na čemu drugom, autorima Sunday Golda mora se odati priznanje na jedinstvenoj formi u koju su upakovali svoju viziju. Na opštu žalost, ta vizija nije ništa posebno. Prepuna opštih mesta i modernog socijalnog aktivizma, više vuče u krindž i vouk, nego u interesantnu provokativnost koja je najavljivana.

Nesumnjivo dobra strana igre jeste njen vizuelni izraz, koji snažno vuče na formu modernog stripa

Nedeljno zlato je ime kibernetskog psa, zvezde krvavog sporta u distopijskom Londonu sa kraja XXI veka. Psić je demonstrator tehnološkog progresa koji donosi kompanija Kenija Hogana, nekakvog Bila Gejtsa budućnosti, ogrezlog u korupciji i neetičkim eksperimentima. Frenk i Seli, lokalni krimosi niskog nivoa, udružuju se s Gevinom, bivšim uposlenikom u Hoganovoj imperiji, u nameri da ga opelješe za industrijske patente i tajne. Tokom tri poglavlja, trio krimi (anti)heroja nadrašće puku pohlepu kao osnovni element motivacije i zasukati rukave za opštu stvar.

U poslednjih nekoliko meseci, igra je najavljivana kao duhovni naslednik Disco Elysiuma, što je potpuna budalaština. Čak i ako zanemarimo sve osim zapleta i likova, Disco je toliko klasa iznad Sunday Golda da bi poređenje bilo besmisleno. Kroz Sunday Gold se sve vreme provlači „eat the rich” i „capitalism bad” žvaka, koja izaziva snažan transfer neprijatnosti. To posebno bode oči zbog činjenice da je igru kofinansirala država Kanada, tačnije, „Canada Media Fund”. Uzeli su pare poreskih obveznika bogate države i popljuvali kapitalizam koji im je to omogućio - ovo ima samo kod nas!

Gameplay počiva na interesantnoj ideji da se rešavanje avanturističkih, point&click zadataka odvija u poteznom maniru. Ideja je da vas trošenje akcionih poena na aktivnosti primorava na prelazak na novi potez, što vam na vrat može natovariti obezbeđenje (i druge protivnike) i prisiliti vas na borbu. Nažalost, skala uzbunjenosti opada i raste u potpuno nasumičnom maniru na kraju svakog poteza i nimalo ne zavisi od onoga što radite. Imalo bi smisla da straža postaje svesnija vašeg prisustva usled buke koju stvarate, hakovanja ili neke druge vidljive/merljive aktivnosti, ali to nije slučaj. Zbog toga, ova, na papiru interesantna forica u praksi postaje potpuno besmislena.

Sledeća tačka frikcije su refleksne/intelektualne mini-igre koje prate svaku od tri specijalnosti naših junaka. Frenk je specijalista za obijanje brava, tako da svako od zilion obijanja koje imate u igri morate da odradite u formi igre koja podseća na Fallout/Skyrim sistem obijanja. Isto važi i za pomeranje teških predmeta, za šta je specijalista snagatorka Seli. Izuzetak je hakovanje, koje nije zasnovano na refleksima, već na prepoznavanju brojčanih obrazaca. Hakovanje sam mrzeo iz dna duše, jer ne volim brojeve i matematiku, ali se (u većini situacija) može automatizovati ako za Gevina otključate (čitaj: pazarite) odgovarajući talenat. Sve u svemu, ove igre su samo za molekul bolje od klasičnih QTE-a (quick-time events), ali su i dalje gnjavaža.

Borba je, takođe, potezna i podseća na Final Fantasy naslove. Akcioni poeni, obični i specijalni napadi, inicijativa i sistem morala kreiraju zanimljiv taktički amalgam koji je možda previše lak za moj ukus. Svaka pobeda donosi XP, koji omogućava napredovanje po nivoima i nove talente koji vam daju dodatne borbene opcije. U igri imamo i loot, koji se svodi na oružje, opremu i potrošnu robu, poput lekova i ručnih bombi. Možete da napredujete do desetog nivoa, što ćete ostvariti već u drugom poglavlju, tako da ćete celo treće provesti u borbama od kojih nemate koristi.

Nesumnjivo dobra strana igre jeste njen vizuelni izraz, koji snažno vuče na formu modernog stripa. Ali, jedna blistavo svetla tačka nije dovoljna da opere patinu čistog proseka, nažalost. Sunday Gold je u poslednjem trenutku i bez obrazloženja odložen za mesec dana. Da li zbog smrti britanske kraljice, da li zbog redizajna sistema užasnih mini-igara ili utezanja leveling balansa, igra bi trebalo da izađe 13. oktobra. Tja.

Potrebno: Core i3-540 / Phenom II X4 965, 6 GB RAM, GeForce GTS 450 / Radeon HD 6790

Poželjno: Core i5-4570 / Ryzen 5 1500X, 8 GB RAM, GeForce GTX 770 / Radeon R9 380

Ova igra je: potezna point&click avantura s elementima JRPG-a i taktičkom borbom

Platforma: Windows

Veličina: 5 GB

Studio: BKOM Studios

Izdavač: Team17

Adresa:
www.sunday-gold.com

PEGI: nema

60

Naš video: i.sk.rs/358701


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama