TEST PLAY
Potezna point&click avantura s elementima JRPG-a i taktičkom borbom? Ako ni na čemu drugom, autorima Sunday Golda mora se odati priznanje na jedinstvenoj formi u koju su upakovali svoju viziju. Na opštu žalost, ta vizija nije ništa posebno. Prepuna opštih mesta i modernog socijalnog aktivizma, više vuče u krindž i vouk, nego u interesantnu provokativnost koja je najavljivana. Nesumnjivo dobra strana igre jeste njen vizuelni izraz, koji snažno vuče na formu modernog stripa Nedeljno zlato je ime kibernetskog psa, zvezde krvavog sporta u distopijskom Londonu sa kraja XXI veka. Psić je demonstrator tehnološkog progresa koji donosi kompanija Kenija Hogana, nekakvog Bila Gejtsa budućnosti, ogrezlog u korupciji i neetičkim eksperimentima. Frenk i Seli, lokalni krimosi niskog nivoa, udružuju se s Gevinom, bivšim uposlenikom u Hoganovoj imperiji, u nameri da ga opelješe za industrijske patente i tajne. Tokom tri poglavlja, trio krimi (anti)heroja nadrašće puku pohlepu kao osnovni element motivacije i zasukati rukave za opštu stvar. U poslednjih nekoliko meseci, igra je najavljivana kao duhovni naslednik Disco Elysiuma, što je potpuna budalaština. Čak i ako zanemarimo sve osim zapleta i likova, Disco je toliko klasa iznad Sunday Golda da bi poređenje bilo besmisleno. Kroz Sunday Gold se sve vreme provlači „eat the rich” i „capitalism bad” žvaka, koja izaziva snažan transfer neprijatnosti. To posebno bode oči zbog činjenice da je igru kofinansirala država Kanada, tačnije, „Canada Media Fund”. Uzeli su pare poreskih obveznika bogate države i popljuvali kapitalizam koji im je to omogućio - ovo ima samo kod nas! Gameplay počiva na interesantnoj ideji da se rešavanje avanturističkih, point&click zadataka odvija u poteznom maniru. Ideja je da vas trošenje akcionih poena na aktivnosti primorava na prelazak na novi potez, što vam na vrat može natovariti obezbeđenje (i druge protivnike) i prisiliti vas na borbu. Nažalost, skala uzbunjenosti opada i raste u potpuno nasumičnom maniru na kraju svakog poteza i nimalo ne zavisi od onoga što radite. Imalo bi smisla da straža postaje svesnija vašeg prisustva usled buke koju stvarate, hakovanja ili neke druge vidljive/merljive aktivnosti, ali to nije slučaj. Zbog toga, ova, na papiru interesantna forica u praksi postaje potpuno besmislena. Sledeća tačka frikcije su refleksne/intelektualne mini-igre koje prate svaku od tri specijalnosti naših junaka. Frenk je specijalista za obijanje brava, tako da svako od zilion obijanja koje imate u igri morate da odradite u formi igre koja podseća na Fallout/Skyrim sistem obijanja. Isto važi i za pomeranje teških predmeta, za šta je specijalista snagatorka Seli. Izuzetak je hakovanje, koje nije zasnovano na refleksima, već na prepoznavanju brojčanih obrazaca. Hakovanje sam mrzeo iz dna duše, jer ne volim brojeve i matematiku, ali se (u većini situacija) može automatizovati ako za Gevina otključate (čitaj: pazarite) odgovarajući talenat. Sve u svemu, ove igre su samo za molekul bolje od klasičnih QTE-a (quick-time events), ali su i dalje gnjavaža. Borba je, takođe, potezna i podseća na Final Fantasy naslove. Akcioni poeni, obični i specijalni napadi, inicijativa i sistem morala kreiraju zanimljiv taktički amalgam koji je možda previše lak za moj ukus. Svaka pobeda donosi XP, koji omogućava napredovanje po nivoima i nove talente koji vam daju dodatne borbene opcije. U igri imamo i loot, koji se svodi na oružje, opremu i potrošnu robu, poput lekova i ručnih bombi. Možete da napredujete do desetog nivoa, što ćete ostvariti već u drugom poglavlju, tako da ćete celo treće provesti u borbama od kojih nemate koristi. Nesumnjivo dobra strana igre jeste njen vizuelni izraz, koji snažno vuče na formu modernog stripa. Ali, jedna blistavo svetla tačka nije dovoljna da opere patinu čistog proseka, nažalost. Sunday Gold je u poslednjem trenutku i bez obrazloženja odložen za mesec dana. Da li zbog smrti britanske kraljice, da li zbog redizajna sistema užasnih mini-igara ili utezanja leveling balansa, igra bi trebalo da izađe 13. oktobra. Tja. Potrebno: Core i3-540 / Phenom II X4 965, 6 GB RAM, GeForce GTS 450 / Radeon HD 6790 Poželjno: Core i5-4570 / Ryzen 5 1500X, 8 GB RAM, GeForce GTX 770 / Radeon R9 380 Ova igra je: potezna point&click avantura s elementima JRPG-a i taktičkom borbom Platforma: Windows Veličina: 5 GB Studio: BKOM Studios Izdavač: Team17 Adresa: PEGI: nema 60 Naš video: i.sk.rs/358701
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||