TEST PLAY
Tokom poslednjih dvanaest godina, kanadski indie studio Phantom Compass napredovao je od zanimljivih naslova koji se igraju u browserima, do kompletnih igara u Steam biblioteci, kao što su akciona vožnja Auto Age: Standoff i Rollers of the Realm, inovativna mešavina RPG-a i flipera. Dok rade na još kompleksnijem i ambicioznijem nastavku Rollersa (koji bi trebalo da se pojavi u prodaji tokom sledeće godine), vrli Kanađani našli su vremena da stvore logičku igru Triversal, čija, naizgled, jednostavna mehanika krije neslućene dubine izazova. Nije retkost da upravo kada pomislite da ste ušli u fazon, igra vam servira glavolomku koja baš žulja vijuge Mehanika Triversala je, sama po sebi, toliko zanimljiva i zarazna da autori nisu trošili vreme na pokušaj stvaranja neke okvirne priče, tako da odmah možemo da uskočimo u rešavanje prostornih izazova. Triversal je jedna od onih igara koja počinje prilično lako, sa jednostavnim skupom pravila, ali vremenom sve postaje višestruko kompleksnije i teže. U svojoj najprostijoj formi, nivo ove igre nudi nam statično 2D polje, sa pozadinom zvezdanih dubina kosmosa, na kom se nalaze jedna svetla kugla, jedna „crna rupa”, nekolicina statičnih kvadratnih uporišta, kao i trouglastih „novčića”. Zadatak svakog nivoa je krajnje jednostavan: dovedite kuglu do rupe, stvaranjem elastičnih veza između kugle i uporišta. Ako, pritom, pokupite što više novčića i sve izvedete u što manje poteza, to je veći finalni skor. Izazov u celoj priči proizilazi iz činjenice da u jednom trenutku ne možete da imate više od tri elastične veze između kugle i uporišta, tako da neprestano seckate stare i pravite nove veze, kako biste kuglu prvo preveli preko novčića, a zatim je namestili tačno preko crne rupe. Situacija se dodatno komplikuje kada se u sve upetljaju i šestougaona uporišta, koja nisu fiksirana kao kvadrati, nego su i sama povezana sa njima trajnim elastičnim vezama. Kada na takvim, kompleksnijim nivoima krenete da pravite sopstvene veze i pomerate kuglu po polju, sve kreće da se zateže na čudan način koji nije toliko nepredvidiv koliko vi nemate dovoljno istreniran osećaj šta će da se desi. Takođe, nije retkost da baš kada pomislite da ste ušli u fazon, da igra vam servira glavolomku koja baš žulja vijuge. Novčići imaju višestruku ulogu u Triversalu. U normalnim nivoima osnovnog režima igre, oni su valuta za kupovinu hintova ili pojednostavljenja određene zagonetke. Sa druge strane, novčići se u okviru posebnih nivoa troše sa svakom napravljenom vezom, što naglašava potrebu za pažljivim i promišljenim planiranjem svakog poteza. Ti posebni nivoi su dnevni izazovi (da, igra nam svaki dan servira novi, kompleksan, ručno kreiran nivo), kao i režim Endurance, gde nam je cilj da izdržimo što duže igrajući beskonačni niz nivoa. Naposletku, novčići igraju značajnu meta-ulogu u okviru gameplaya, jer neprestano primoravaju igrača da na kantar stavi efikasnost prelaženja datog nivoa i želju da se domogne što većeg broja novčića koji će nam kasnije biti od neprocenjive važnosti, bilo kao olakšanja i hintovi, bilo kao dodatni potezi. Balans svih ovih komponenata mehanike zaista je na impresivnom nivou. Tehnička strana Triversala nije ekstravagantna, ali je veoma prijatna. Sa vizuelne strane sve je jasno i pregledno, dok audio-komponenta kombinuje simpatične efekte i ambijentalnu muziku koja opušta. Zapravo, ništa vas ne sprečava da Triversal igrate ležerno, smireno, dok natenane smišljate sledeći potez. Sva napetost je proizvod želje igrača da neki komplikovan nivo reši što pre. Dok svi treba da igraju omiljene igre na način koji im najviše odgovara, Triversal kao da je najbolji kada se igra u manjim, a redovnim dozama. Lepo, uz kaficu ili čaj, nekoliko regularnih nivoa, pa dnevni izazov i jedna endurance partija i to je dosta za jedan dan. Upravo zbog tog osećaja, da se Triversal organski igra „na kašičicu”, želimo da pohvalimo ljude iz Phantom Compassa što nisu od ove igre napravili neki freemium mobilni timesink, nego naslov koji može da se za deset evra kupi na Steamu, nakon što isprobate besplatni demo. Velika preporuka za svakog fana logičkih igara. Potrebno: dvojezgarni procesor, 8 GB RAM, GeForce GTX 670 / Radeon HD 7870, DirectX 12, Windows10 Ova igra je: prostorno-logički naslov sa širokim spektrom izazova Platforma: Windows Veličina: 400 MB Studio: Phantom Compass Izdavač: Phantom Compass Adresa: www.phantomcompass.com/triversal PEGI: nema 82
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||