TEST PLAY
Kakav trijumfalan povratak na scenu za MicroProse! Kompanija koja me je kao klinca uvela u svet simulacija i strategija, nakon skoro dve decenije hijatusa, uzdiže se iz pepela hrabrom eksperimentalnom igrom, koja podvlači njihovu reputaciju inovatora. HighFleet je roguelike strategija/RPG, jedinstvena kombinacija nekoliko žanrova koja najlakše može da se opiše kao specifičan, dizelpank hibrid FTL-a i Homeworlda, sa manje mikromenadžementa, ali više RPG-a i potrebe za planiranjem u odnosu na ove dve legende. Zapravo, i ova definicija je površna, jer je HighFleet prilično unikatan i gizdav i može da se uvredi ako ga svrstam u kalup pre nego što je dobio šansu da svima pokaže koliko je poseban. Specifičan hibrid FTL-a i Homeworlda, sa manje mikromenadžementa, ali više RPG-a i potrebe za planiranjem Svet Uzvišene flote je temporalno nepozicionirana, postapokaliptična budućnost u kojoj flota kojom komanduje imperatorov sin pokušava da uguši pobunu u pustinjskoj pokrajini Gerat. Futuristički Rusi u okruženju nekih budućih pseudo-Arapa našli su se u nebranom grožđu kada su pobunjenici probili front i nukovali prestonicu. Izolovana i opkoljena, flota i njeni bradati admirali moraće da nauče da razmišljaju kao gerilci i da pokušaju da se dokopaju pobunjeničkog strongholda i okupiraju ga. Mapa Gerata, načičkana gradovima i outpostima, prepuna je nevidljivih pretnji, ali i lukrativnih opcija i potencijalnih saveznika koji flotni pohod mogu da učine lakšim. Pre proper početka igre, preporučujem da odigrate prolog kampanjicu koja će vas naučiti osnovama gejmplej mehanike, vođenju brodova, menadžmentu resursima i diplomatiji. Glavna kampanja počinje izborom brodova za flotu, za šta imate prilično ograničena sredstva. Generalno pravilo je da zdravi flotni miks podrazumeva kombinaciju lakih (i brzih), srednjih i teških brodova. Strateški koren igre vrlo je sličan FTL-u. Na centru komandne table je mapa Gerata, gde možete videti dokle možete da dobacite sa trenutnom količinom goriva. Svaka naseobina na karti podrazumeva luku gde možete sipati metan i popraviti oštećenja, ukoliko prethodno savladate odbranu i uspešno sletite makar jednim brodom. Borba je akciona, a brodovi koje vodite podležu inerciji i gravitaciji kao u drevnoj igri Thrust, iz zlatnih godina osmobitnih računara. Veći brodovi su inertniji i lakše ih je pogoditi, ali po pravilu nose više naoružanja i imaju jači oklop. U igri postoji robusan construction kit koji vam dozvoljava da samostalno projektujete brodove, uz mogućnost testiranja svakog dizajna, čemu ćete se posvetiti sa strašću nakon nekoliko neuspelih pokušaja da pređete kampanju. Navigacija i borba prilično su jednostavne, ali „elektronsko izviđanje i osmatranje”, koje će vam biti neophodno da biste preživeli, to nije. Leva strana vaše instrumentima načičkane komandne table rezervisana je za radio, radar, IR i druge senzore koje ćete morati da koristite da biste dobili jasnu sliku okruženja. Korišćenje svakog instrumenta je manuelno i, u slučaju presretanja radio-komunikacija, neophodnog za saznavanje pozicije flota koje vas gone, podrazumeva skeniranje frekventnog opsega i određivanje azimuta. Slično važi i za radar, čije aktivne emisije daju jasnu sliku neba oko vas, ali ujedno signaliziraju vašu poziciju potencijalnim neprijateljima. U igri gotovo da ništa nije moguće automatizovati, već ćete sve morati da radite sami, što se neće dopasti svakome. Veteranima pomorskih (posebno podmorničkih) simulacija ovakav kontrolno-izviđački sistem će prijati kao ledeno „alfa” pivo u avgustu. Značajan deo igre čine diplomatija i potraga sa saveznicima, jer početna flota neće biti dovoljna za izazove koji vas čekaju. Razgovori sa plemenskim tarkanima (flotnim komandantima) predstavljeni su u formi nekoliko ponuđenih pristupa, a od vaše procene sagovornika i toga šta želi da čuje, zavisiće i njegov stav, odnosno, želja da vam se pridruži sa svojim brodom ili flotilom. Tu su i trgovina i salvage operacije, ali otkrijte nešto i sami, isplati se. Potrebno: Core i3-2100 / Athlon 200GE, 4 GB RAM, GeForce GT 950 Poželjno: Core i3-8100 / Ryzen 3 1200, 8 GB RAM, Geforce GTX 1070 Ova igra je: roguelike dizelpank kombinacija strategije, akcije i RPG-a Platforma: Windows Veličina: 1,5 GB Studio: Konstantin Koshutin Izdavač: MicroProse Software Adresa: www.microprose.com/games/highfleet PEGI: nema 86 Naš video: i.sk.rs/358074
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||