TEST PLAY
Kako bi učinili svoje proizvode upadljivim u masi novih izdanja, razvojni timovi često smišljaju inovativne koncepte (ponekad puke gimmicke), sa nadom da će stvoriti hit i opstati na surovom tržištu. Problem nastaje onda kada se pomešaju prioriteti i prenebregne činjenica da je igračima, na kraju krajeva, najbitnije to da igra pleni udobnim i zaraznim gameplayem koji će nas držati prikovanim ispred ekrana (naravno, ovde ne govorimo o naslovima koji su pretežno orijentisani ka pripovedanju). Jedan problematičan slučaj te vrste, predmet je ovog teksta. Tvorci igre Liberated evidentno su posvetili znatno više pažnje prezentaciji, sa „inovativnim konceptom” (realno, gimmickom) koji se lako reklamira i ima bombastičan prizvuk, nego samoj mehanici igranja. U teoriji, Liberated je igrivi akcioni strip, koji briše granicu između dva medija. U praksi, to je žestoko falično delo koje ne zadovoljava ni ljubitelje stripa, niti poklonike igračke akcije. Liberated je igrivi akcioni strip, koji briše granicu između ova dva medija Klišeiziranu priču pratite putem vešto nacrtanih stripskih panela (jedan od retkih aduta ove igre). Odmah nailazimo na prvi problem, a to je da kadrovi i stripski oblačići ne teku sami, nego je neophodno da ih ručno odmotavate kliktanjem. Umesto da neometano pratite dešavanja u kontinuitetu, uvedena je ova zamorna i, ipak, bespotrebna neophodnost za interakcijom. Pored tog, drugi vid interakcije u panelima jesu sporadični izbori između dve ponuđene akcije, čiji uticaj na radnju ima samo kozmetičku prirodu. Ovi paneli dugo traju i, onda kad već vapite za akcijom, ona i počinje, takođe, unutar stripskih panela. Međutim, grafika više nije ručno crtana i sada je znatno inferiornija, iako je kolorit isti. Tehnički je dobrano zastarela, a idejno nenadahnuta, sa prizorima koji se mahom svode na bezlične kancelarije ispunjene neuzbudljivim inventarom. Animacija naročito zaslužuje kritiku, budući da izgleda amaterski i ispod svakog standarda za igru koju je neko napravio sa namerom da bude ozbiljno shvaćen. Gameplay je podeljen na šunjalačku komponentu i obračune sa vatrenim oružjem. Napucavanje ne možete da izbegnete tokom otprilike polovine igre, a ostatak vremena birate između tihog i „Džon Rambo” pristupa. No, s obzirom na to da je stealth ekstremno rudimentaran (doslovno se svodi na čekanje u zaklonu, bez ikakvih naprednijih opcija i sa veoma prostim rutama protivnika), teško je zamisliti igrača koji se neće opredeliti za neprestanu razmenu olova. Taj aspekt igre je, takođe, veoma jednostavan, ali, ipak, donosi korektan nivo zabave. Protivnički AI, praktično, ne postoji, jurišaju ka vama i lagano ih eliminišete headshotovima - ima u tome neke draži, ali nije naročito zadovoljavajuće. Postoji svega četiri vrste protivnika. Koncept okršaja je jednoličan, a sem u posebnim slučajevima, na raspolaganju vam je jedino pištolj sa neograničenom municijom. Iako je igra prilično kratka (traje manje od četiri sata, a od toga otprilike sat i po otpada na priču), prisutan je umarajući stepen repeticije. Mali broj prostih, generički koncipiranih platformskih deonica ne predstavlja značajno osveženje, a isto važi za neugledne QTE momente i repetitivne mini-igre pri hakovanju terminala i slično. Jednom rečju - nezanimljivo. Ista reč odlično opisuje i priču. Radi se o bledoj kolekciji opštih mesta na temu totalitarnog društva u bliskoj budućnosti. U načelu, interesantno je to što se ona bavi aktuelnim temama i upozorava na neposredne opasnosti, poput kontrole građana putem društvenih mreža. No, način na koji je to urađeno prilično je trapav, a društvo budućnosti iz igre nema ni obrise uverljivog poretka. Tanko je i nejasno oslikano. Čini se da je piscima ove priče bilo važnije da smisle upečatljive „ložačke” dijaloge (to im je delimično uspelo, dijalozi su prihvatljivi), nego da kreiraju iole ubedljiv svet. Likovi su kartonski, nerazvijeni, smešteni unutar čudne i nezgrapne narativne strukture. Kada praćenje priče čini, maltene, polovinu trajanja neke igre, ipak očekujemo više. Potrebno: Ryzen 3 / Core i3 (3,0 GHz), 6 GB RAM, GeForce GTX 660 / Radeon R7 370 (2 GB VRAM), Windows 7-64 bit Poželjno: Ryzen 5 / Core i5 (3,2 GHz), 8 GB RAM, GeForce GTX 970 / Radeon RX 580 (4 GB VRAM) Ova igra je: side-scrolling akcija sa atipičnom prezentacijom i naglašenom pričom Platforma: Windows, Switch Veličina: 3,7 GB Studio: Atomic Wolf, L.INC Izdavač: Walkabout Adresa: liberated.games Pegi: nema 59
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||