TEST PLAY
Volite znalački sklopljene logičke igre sa specifično upečatljivom atmosferom? Odigrajte Creaks. Loše ste volje i treba vam nešto da vas oraspoloži? Odigrajte Creaks. Ne propuštate nijednu igru češke firme Amanita Design, jer znate da to ime garantuje kvalitet i nesputanu kreativnost? Odigra... Fantastično iščašen svet, predivna, ručno crtana grafika, odlične zagonetke i platformski izazovi vrhunskog nivoa Creaks je prvi upliv ovog studija u žanr side-scrolling puzzle igara i, sa igračke strane, njihovo najsadržajnije ostvarenje još od fenomenalnog Machinariuma (2009). Upravljate mladićem koji ispod svoje kuće otkriva gargantuansku pećinu, kojom dominira zagonetno, veoma visoko i poprilično iščašeno zdanje. U njemu živi porodica humanoidnih ptica zvanih Avians, koju trenutno teroriše jedna zastrašujuća mehanička napast. Pronađite put do dna zdanja i pomozite Avianima da sačuvaju živu glavu i vrate se mirnom životu ispod zemlje! Osnovne komande veoma su jednostavne: kretanje levo-desno, penjanje, spuštanje i naredba ’use’. Različiti protivnici predstavljaju bitan deo svih logičkih zavrzlama u igri (postoji ukupno pet vrsta: gigantske meduze, mehanički psi itd.). Ove kreature slede karakteristične obrazce ponašanja koje, služeći se delovima okruženja, eksploatišete kako biste stvorili prolaz. Podižete i spuštate mostove, otvarate i zatvarate vrata, ali se oslanjate i na svetlost. Naime, protivnici se plaše svetlosti i ispod nje ste bezbedni, ali ako uspete da ih osvetlite, pretvaraju se u delove nameštaja na koje možete da se popnete ili, pak, iskoristite na neki drugi način (da, ovo je prilično otkačen svet). Manipulacija svetlošću bitan je deo mehanike tokom cele igre, a njeni drugi elementi bivaju postepeno uvedeni ili odbačeni takvim ritmom, da je igra sveža tokom kompletnog trajanja (otprilike pet-šest sati). Može se reći da je tip problema koji rešavate u osnovi uvek isti, ali pripadajući elementi su raznovrsni i postepeno složeniji. Težina nije naročito velika i, nažalost, nema nekih ingenioznih rešenja, ali problemi nisu ni suviše lagani i teško da ćete protrčati kroz nivoe bez povremenog zaglavljivanja. Uopšte, ovo je udoban i veoma kompetentno skockan logički naslov, u kome sve funkcioniše kao podmazano. Zajedno sa zamamnom količinom šarma i očaravajućim vizuelnim dizajnom, to je i više nego dovoljno. Nivoi su umešno nacrtani, tvore skladnu celinu i ispunjeni su mnoštvom maštovitih detalja, u toj meri da vam bude žao što ovo nije p&c avantura, pa ne postoji mogućnost interakcije sa svim tim kitnjasto utkanim pojedinostima. Animacija je solidna, simpatična i duhovita, a misteriozna muzička podloga osetno oplemenjuje doživljaj. Između soba sa misaonim izazovima, iz iste perspektive pratite učestale scene koje odmotavaju priču. Pored dobronamernog mladića koji znatiželjno upija nijanse fantastičnog sveta u kom se našao, likova ima još četiri i svi pripadaju porodici Aviana. Ovi jednostavni, ekscentrični karakteri govore uniformno intoniranim gibberish jezikom, a međusobno se razlikuju zahvaljujući specifičnom izgledu i osobinama koje ih definišu na jedan nepretenciozan i veoma šarmantan način. Atmosfera igre jeste donekle mračna (u nekom PEGI-7 maniru), ali je putovanje začinjeno pažljivo odmerenom dozom topline, sa završetkom koji perfektno stavlja tačku na neobično lepu avanturu, koju će glavni junak pamtiti do kraja svog života. Bez zalaženja u vode preterane sentimentalnosti, fini i šašavi ljudi iz Amanite stvorili su divno delo za publiku svih uzrasta. Pomalo, ipak, smeta manjak sinergije između mehanike i priče, a pogotovo posle igara kao što su Braid i Inside. Ovo ne utiče na utisak o gameplayu, ali zašto nas, na primer, napadaju pomenute kreature, koje su tvorevine naših prijatelja Aviana? Kakve veze ima svetlost, inače suštinski element mehanike, sa pričom koju pratimo? Ovakvih pitanja ima na pretek i jasno ukazuju na nepromišljenost u ovom aspektu igre. No, s obzirom na njene ostale kvalitete, na ovaj nedostatak se lako zažmuri, sa nadom da će buduće Amanitine igre biti ambicioznije u tom pogledu. U međuvremenu - odigrajte Creaks. Potrebno: Intel Core i5 na 2,0 GHz / AMD ekvivalent, 4 GB RAM, grafička kartica koja podržava DirectX 11, Windows 7 64-bit Ova igra je: side-scrolling puzzle ostvarenje, smešteno u šašav i jedinstven podzemni svet Platforma: Windows, macOS, PlayStation 4, Veličina: 5,5 GB Studio: Amanita Design Izdavač: Amanita Design Adresa: amanita-design.net/games/creaks.html Pegi: nema 83
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||