TEST PLAY
Već i zebe znaju za izreku da je imitiranje najizrazitiji vid laskanja... Autori Mortal Shella imaju ozbiljan crush za From Software i serijal Dark Souls, jer njihova igra ide toliko duboko u fotokopirung da čak koristi i iste fontove, a da ne govorimo o elementima gejmpleja, grafike i atmosfere. Ukratko, u pitanju je konceptualni i svaki drugi klon DS-a, upotrebljiv za ulogu metadona, dok čekamo remasterizovani Demon’s Souls na PlayStationu 5 i bilo kakvu vest o Elden Ringu. U poređenju sa ostalim Soulsborne klonovima, Mortal Shell je negde iznad Lords of the Fallen, a ispod The Surgea 1 i 2. Mortal Shell je, na žalost eksperimentatora, a na sreću manje iskusnih igrača, sistemski svedeniji od Dark Soulsa i ograničen na single-player. Ovde ne ulažete u snagu, dexterity i druge osobine, praveći namenske buildove u zavisnosti od oružja koje preferirate, konsultujući internet za detalje, niti optimizujete loadout da biste preživeli multiplayer gankere. U igri postoji nekoliko fiksnih klasa koje dolaze u formi ratnika čija tela zaposedate, a čime dobijate njihove borbene talente i druge osobine. Generalna postavka Mortal Shella jeste igranje uloge nekakvog generičkog lika, bez kože i izraza lica, koji pokušava da se snađe u nepoznatom fantasy okruženju postajući magijski parazit koji koristi tela legendarnih (poginulih) ratnika, jer je njegovo bijedno i slabo. Izbor oružja podjednako je skroman i sastoji se od dvoručnog mača, dvoručnog buzdovana i nekoliko drugih hladnih primeraka, koje, kao i tela, otključavate vrlo postepeno. Oružje i talente možete da levelujete investirajući katran (tar) koji igra ulogu Soulsa, u kombinaciji sa „glimpsovima”, drugim resursom koji je nasumični drop od protivnika. Borba nije loša, malo je sporija od Dark Soulsa 3 i Bloodbornea i više vuče na spori i temeljni kec. U fajtu sa protivnicima nemate previše opcija, tako da ste prinuđeni da postanete dobri sa onim čega ima, a to su spori i brzi udarac, udarac iz zaleta i pariranje. U igri nemate ekvivalent estusa, već lečenje obavljate na nekoliko drugih načina, bilo jedući pečurke koje nalazite okolo (obnavljaju se), bilo koristeći aktivno pariranje ili neku drugu osobinu koja vraća HP u zavisnosti od tela koje „vozite”. Ovo zvuči teže nego DS, ali, zapravo, je lakše, jer su protivnici, bilo mobovi bilo bossovi, dizajnirani oko nekoliko bazičnih napada koji se lako kontriraju. Kad malo uvežbate pomenuti udarac iz zaleta sa 2H mačem, neće vam biti potrebno ništa drugo za 90 odsto protivnika u igri... Kad skupite dovoljno resursa, moći ćete da otključate i „balistzooku”, samostrel kojim gađate kao iz raketnog bacača, koji je, praktično, beskoristan, jer je municija uber-retka. Znajući da ne mogu da nadmaše Mijazakija i ekipu u prezentaciji i dizajnu Soulsborne igara, autori Mortal Shella rešili su da ih pobede na polju mistifikacije i zakukuljenog inuenda. Bolje reći, rešili su da ih zatuku keserom, ubace u bunar i zatrpaju zemljom zajedno sa nesrećnim igračima koji treba da odgonetaju suštinske konce zapleta. Ni nakon petnaest sati igranja meni nije jasno šta je pisac hteo da kaže, ali možda je poenta mističnog sveta igre to što poente nema, što je sve perpetualna enigma i volšebna uvijenost. Kod Dark Souls igara, koliko god kriptične bile, postoji sloj inherentnog smisla koji se postepeno može dešifrovati, ali ja ga ovde nisam našao. Možda je problem to što sam žurio? Ili što sam glup? Kad se sledeći budem setio igre, otići ću na Vaatividjin Youtube kanal da mi lik rastumači šta se u Mortal Shellu, zapravo, dešava. Možda sam malo preoštar prema ubogom Mortal Shellu... Ovo je indie igra koja se ne prodaje po punoj ceni, što znači da nema ni ambicije za nekakvim posebnim statusom. Kad bih morao da je klasiram po kvalitetu poredeći je s drugim Soulsborne klonovima, stavio bih je malo iznad Lords of the Fallen i malo ispod The Surgea 1 i 2. Potrebno: Intel Core i5-4590 / AMD FX 8350, 8 GB RAM, GeForce GTX 970 / Radeon R9 290 Poželjno: Intel Core i7 / AMD Ryzen 7, 16 GB RAM, GeForce GTX 1070 / Radeon RX Vega 56 Ova igra je: klon Dark Soulsa Platforma: Windows, Veličina: 6,64 GB Studio: Cold Symmetry Izdavač: Playstack Adresa: mortalshell.com PEGI: 16 65 Naš video: i.sk.rs/357641
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Intel Core i9-14900K i Core i7-14700K Nema zime uz Intelove mašine Da li je Raptor Lake Refresh samo još vrelija i neznatno brža verzija prethodne generacije? Apple iPhone 15, iPhone 15 Pro i iPhone 15 Pro Max Petrovača, ajdared i zlatni delišes iPhone 15 je „prepakovana” verzija modela 14 Pro, sa Appleovim čipsetom A16 Bionic „ispod haube”... High tech igračke i razvoj naučnog razmišljanja M’mera mpoyamba Visokokvalitetne, a povoljne edukativne igračke postoje za svaku sferu interesovanja vašeg deteta... Dell Alienware AW2724DM Ponos na vašem stolu Odličan monitor. Vrhunski! Međutim, kao što verovatno znate, Alienware je neka vrsta statusnog simbola... Hisense 43A7KQ VIDAA sa više smisla Neobičan brak pametnog i tradicionalnog televizora, koji se lako koristi i bez ijedne napredne opcije za gledanje TV programa... Finansijske tehnologije Turbulencije ne prestaju Da li nas očekuje recesija ili „meko prizemljenje”? Ključne kompanije sektora finansijskih tehnologija ne čekaju previše... EmulationStation Desktop Edition 2.1.1 Vizuelna strana emulacije Emulation-Station je frontend za emulatore, koji donosi mogućnost kastomizacije prikaza sadržaja... Super Mario Bros. Wonder Super Mario Bros. Wonder je dragulj u serijalu 2D Mario platformera, na koji se čekalo više od tri decenije... Assassin’s Creed Mirage Igra ima fokusiranu, vrlo linearnu priču kakvu su imali prvi naslovi u serijalu... Forza Motorsport Pre trka nije moguće voziti kvalifikacije, već sami birate startno mesto na gridu... Marvel’s Spider-Man 2 Akciona komponenta Marvel’s Spider-Mana 2 je stravično dobra, mada su Majls i Piter previše slični... |
||||||||||