TEST PLAY
Necronator: Dead Wrong
Dragan KOSOVAC
1. septembar 2020.

Bez želje da kinjimo naslove za mobilne platforme ili Switch, ali Necronator: Dead Wrong iz studija Toge Productions na prvi pogled izgleda kao da je port sa nekog od pomenutih sistema. Zapravo, radi se o indie projektu razvijanom direktno za PC, samo su autori namerno rešili da se grafički ograniče na kombinaciju simpatičnih 2D crteža i stilizovanog, low-poly 3D prikaza koji, srećom, nikada ne napušta okvire funkcionalnosti. Tehnički gledano, ova igra je spoj lane offense bitaka i kartične roguelite mehanike koji fanove ovakvog tipa igara pogađaju tačno „u žicu”.

Ovaj naslov napravljen je ciljano, da se svidi ljubiteljima specifičnog žanra igara i bez namere da se podilazi široj publici

Okvirna priča je čudna mešavina mračnog i iščašene komike. Vi ste mladi diplomac sa akademije za nekromantske vojskovođe, a kako biste postali pravi zli gospodar, na vama je da trenirate svoje veštine napadom na sve bolje utvrđena sela i gradove lokalnih kraljevstava. Kao pravi nekromanser, nikada sami nećete ići u borbu, nego se oslanjate na vozdizanje neupokojenih ratnika i bacanje različitih magija. Zapravo, idealan pristup bitkama je da jedinice posmatrate kao potpuno potrošnu robu, kao još jedan resurs u svom arsenalu. Svaka partija stavlja pred vas mapu kraljevstva sa serijom račvanja, a na vama je da birate kojim putem ćete se kretati. Neka čvorišta su bitke, neka nasumični bonusi, neka prodavnice - sve u skladu sa borbenim kartičnim naslovima ovog tipa. Odstupanje od pravila vidi se u samim bitkama.

Borbe su glavna specifičnost Necronatora i predstavljaju ključnu stavku pri odlučivanju da li će vam se ova igra svideti ili jednostavno nije za vas. Svaka mapa predstavlja kvadratni isečak krajolika koji lebdi u prostoru i može da se rotira u koracima od 90 stepeni, kako biste imali što bolji pregled situacije. Negde na pomenutom krajoliku nalazi se vaš izvor mane, a sa druge strane, povezan vijugavim putevima, nalazi se protivnički dvorac. Vaš zadatak je ili da osvojite/uništite neprijateljsku bazu ili da dovoljno dugo sačuvate svoju.

Prepoznatljiva lane offense mehanika iz igara u kojima šaljete talase svojih jedinica da se sukobe sa protivničkim je zakomplikovana na nekoliko zanimljivih načina. U svakom potezu u rukama imate ograničen broj karata (najčešće četiri), ali taj broj može da se menja u specijalnim okolnostima (kao što su modifikatori na samim kartama). Vaša zaliha mane postepeno se regeneriše (u nekim uslovima brže, u drugim sporije), tako da morate dobro da osmislite kada ćete iskoristiti koju kartu.

U svoje redove možete da prizovete različita stvorenja sa specifičnim vrstama napada i sposobnostima. Jedinice variraju od tipične pešadije i strelaca, preko magova i oklopljenih teškaša, sve do nevidljivih ubica ili kamikaza sa eksplozivom na leđima. Među kartama koje aktivirate nalaze se i magije koje protivnicima nanose direktnu štetu, slabe njihove borbene karakteristike ili im na putu postavljaju zamke. Sem toga, tu su karte koje jačaju vaše jedinice na posebne načine, bilo privremeno u toku bitke, bilo trajno, dok je karta još uvek u vašim rukama ili u trenutku kada je aktivirate. Širok spektar taktičkih mogućnosti naglašen je vašim izborom komandanta, jer na početku svake partije možete da izaberete drugog mračnog gospodara sa potpuno drukčijom specijalizacijom i da ga/je dalje razvijate između bitaka.

Ipak, u svakoj bici je najbitnije da neprestano pratite nivo vlastite mane i kretanje protivničkih jedinica. Naime, put između protivničkog utvrđenja i vašeg portala najčešće nije linearan, već i na njemu postoje različita raskršća gde, poput skretničara, morate putokazima da usmeravate svoje jedinice, kako bi na adekvatan način presrele protivničke napadače. Pošto svaka jedinica ima specifične bonuse i penale pri borbi sa svim vrstama ratnika, promišljeno usmeravanje grupe prizvanih stvorenja, bilo ka neprijatelju koji im leži ili od protivnika pred kim su slaba, neretko znači razliku između pobede i poraza.

Necronator: Dead Wrong svakako nije epohalan naslov koji će se svideti svakome, ali ako volite ovaj tip igara, očekuju vas sati i sati zabave.

Potrebno: procesor na 2,4 GHz, 1 GB RAM, grafička kartica sa podrškom za Pixel Shader 2.x, 512 MB VRAM, Windows 7

Poželjno: procesor na 2,8 GHz, 2 GB RAM, grafička kartica sa podrškom za Pixel Shader 2.x, 512 MB VRAM, Windows 7

Ova igra je: lane offense taktika, zasnovana na kartičnoj mehanici

Platforma: Windows, Switch

Veličina: 705 MB

Studio: Toge Productions

Izdavač: Modern Wolf

Adresa: i.sk.rs/357652

PEGI: nema

70


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama