XCOM: Enemy Within jedna je od onih ekspanzija koje rekonfigurišu osnovnu igru, bez donošenja hronološki nove kampanje i sadržaja. Ovde vas i dalje čeka odbrana Zemlje od vanzemaljske pretnje, špikovana mnogobrojnim dodacima koje je čine interesantnijom, ali i lakšom.Jedna od onih ekspanzija koje rekonfigurišu osnovnu igru, bez donošenja hronološki nove kampanje i sadržaja. |
Najkrupnija novina tiče se mogućnosti za genetsku ili kibernetičku nadogradnju vaših vojnika, u koju svrhu koristite MELD, vanzemaljski resurs koji u većini misija egzistira u formi narandžastih kanistera s ograničenim rokom trajanja. Jurnjava za MELDOM pre nego što disolvira daje elemenat urgencije misijama, višestruko pojačan ukoliko igrate u Iron Man modu (bez mogućnosti manuelnog snimanja pozicije). Genetski augmentati i MEC sajber-oklopi (Mechanized Exoskeletal Cybersuit), koje otkrivate autopsijom aliena, značajno utiču na taktiku u misijama, dajući vam plejadu novih načina za pobedu ili spektakularan poraz. Od ostalih novina, u igru su ubačene dve nove vrste aliena, 30 novih mapa, misija sa vanzemaljskom invazijom na vašu bazu, ljudska frakcija (EXALT) koja ima druge planove sa vanzemaljcima i predstavlja konkurent XCOM-u, novi elementi baze (genetička i kibernetska laboratorija)... U igru je implementirana i operacija Progeny, mikro-kampanja koja je bila planirana za poseban DLC. Takođe, igri su dodate i nove random varijable u Second Wind opcijama, od kojih izdvajamo varijacije u telesnim osobinama novih regruta i nasumične sposobnosti pri levelovanju. Interesantan kozmetički dodatak je opcija da odzivi vojnika budu u skladu s njegovom nacionalnošću (Srba nema, tu su samo narodi koji kupuju originale). Sve ove izmene daju frišak vetar kampanji, koja ponovo postaje zanimljiva, bez obzira na činjenicu da ste je u osnovnoj igri odigrali Y puta. Ako ste željni muškog izazova i planirate da odigrate XCOM u Iron man modu na „classic” nivou težine, bićete VRLO frustrirani polupanom mehanikom za izračunavanje pogotka, koja je u neizmenjenoj formi preneta iz osnovne igre. O čemu se radi? O tome da ako vaš vojnik ima manje od 50 odsto šanse da pogodi u određenoj situaciji, taj procenat je zapravo dva do tri puta manji, što kalkulisane rizike pretvara u besmisleno stavljanje glave u torbu. Kada bi to sredili, igra bi umesto ovlašnog dodira oboda zaslužila skidanje kompletnog šešira. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |