Divlje kombinacije žanrova odavno više nisu privilegija indie scene na PC-u: mobilni developeri sve češće kreiraju krajnje zanimljive Frankenštajne, sjedinjujući živo, toplo tkivo, organe i salo u volšebno-apsurdne celine.Isle of Bxnes je nelinearni, praistorijski miks akcionog RPG-a i roguelike avanture sa elementima fantastike, urađen u 3D izometrijskoj formi koja ne koristi 3D grafiku već sprajtove i ručno crtane pozadine. Junak igre je praistorijski lovac, koji ostatku svog prognanog plemena, koje pluta okeanom na improvizovanom splavu, treba da obezbedi preživljavanje i dostizanje obećane zemlje koju je šaman video u snovima. Igra se sastoji od tri osnovne celine: manipulacije resursima na splavu, plovidbe morem uz potragu za kopnom i akcije na kopnu. Osnovni metod za prikupljanje koža, srca, lekovitih biljaka i loota je batina kojom ćete mlatiti veprove, krabe, gigantske žabe, kanibale, rivalska plemena i ostale antagoniste. Prikupljene kože koristićete za pristup ložnici za priplod i generisanje potomstva: kada vas u igri ubiju, a ubijaće vas vrlo frekventno, kampanju nastavljate sa jednim od tri sina, koje možete obnavljati investicijom svežih koža. Smlaćeni protivnici ljudskog porekla ponekad dropuju srca kojima ćete na splavu vidati rane: umesto linije HP-a, zdravlje našeg junaka predstavljeno je stanjem glave, grudnog koša i udova (varira od zdravog, ranjenog i osakaćenog) što je sistem koji igru čini prilično teškom (nekad vas osakate u dva udarca, a onda berite kožu na šiljak). Protivteža izazovima je levelovanje lika i pribavljanje boljeg oružja i „charmova” koji daju telesne bonuse, čiji priliv i dropovi takođe imaju veoma random karakter.Nasumični karakter igre i ostrva na koja ćete naletati, ograničeni resursi i stepen izazova koji se stavlja pred igrača, Isle of Bxnes stavlja u isti koš sa FTL-om i drugim nemilosrdnim roguelike igrama. Ovo nije igra za fanove opuštene, casual mobilne zabave, već zaguljen naslov koji traži strpljenje. Igri zameramo nekompatibilnost sa određenim mobilnim čipsetovima i neprecizne kontrole, što developeri rešavaju svakodnevnim patchovanjem. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |