Borderlands je igra koja može da se pohvali izuzetno skladnim prevođenjem svih „navlakačkih” elemenata 2D izometrijske RPG legende u 3D perspektivu modernog hibrida pucačine i RPG-a. Ispit na kome je Hellgate: London izvisio kao slina, Borderlands je položio uz ovacije kompletnog amfiteatra. Iako je mehanika ove dve igre gotovo identična, Borderlandsovo pritiskanje vaših mentalnih dugmadi ne uzrokuje smaranje, već vas skladno ubacuje u perpetualni sistem napora i nagrade. Kao i svaki egzotičan obrok, i Borderlands je srazmerno ukusniji ako se konzumira grupno. Igra je u samom korenu dizajnirana kao nešto što bi trebalo igrati u društvu jednog ili trojice igrača: kooperativni single player u kojem klase nadopunjuju jedna drugu jeste mod koji linearno donosi onoliko puta više zabave koliko ste drugara navukli da igru prelaze sa vama. Nekoliko puta više protivnika u odnosu na solo varijantu dodaje ovom kotlu kulturnih referenci i Left4Dead / Serious Sam mirođiju. Steam verzija Borderlandsa, pored standardne varijante, dolazi i u grupnom paketu za četiri igrača (134 evrića sa popustom): tri soma dinara po glavi za višenedeljnu zabavu u društvu i nije tako loš dil, zar ne? Debela šargarepa igre, ubijanje neprijateljskih grupa životinjskog ili ljudskog porekla koji dropuju progresivno bolji loot, predstavlja esenciju iskustva u igri. Svaki metak u čelo moba daje šansu da će nešto svetlucavo zablistati na krvavom lešu, svaki sanduk u pećini obećava slasti dodatne municije ili nove i moćnije pucaljke... Igra koristi sistem nasumičnog generisanja statistike na lootu, što, prema rečima autora, daje oko sedamnaest miliona različitih primeraka pištolja, revolvera, sačmara, puškomitraljeza, energetskih štitova i sličnih zanimacija. U igri nećete nalaziti i opremati oklop, ogrlice, naramenice i pojaseve: svaka „augmentacija” sposobnosti lika van obezbeđivanja jačeg vatrenog oružja (i posebnih „class” modova) odrađena je kroz sistem „drvceta veštine”, koji poput jednog velikog MMORPG-a ima tri različita pravca (u igri je moguć čak i „respec”). MMO paralele postaćete svesni već na samom početku igre kroz questove tipa „ubij X primeraka određenih mobova” ili „pribavi Nj kristal iz pećine”, što je sistem koji dodatno apostrofira nameru igre za masažom igračevog instikta za online udruživanje. Činjenica da oružje proizvodi zaista „masan” efekat i da svaki primerak izgleda drugačije od prethodnog (randomizacija karakteristika podrazumeva i skladnu randomizaciju izgleda) daće čak i solo drinkeru snažan podsticaj da pusti korenje za mišom i tastaturom. Kašnjenje igre od godinu i kusur dana u odnosu na prvobitan plan uzrokovano je izmenom vizuelnog stila: prvobitna zamisao autora ležala je u sferi totalnog realizma, što bi, prema rečima Rendija Pičforda (Gearbox CEO), od igre napravilo još jedan „braon-sivi šuter”. Umesto toga, Borderlands krasi fantastična cell shaded grafika, čija gotovo stripska stilizacija igri daje krajnje jedinstven vizuelni šmek. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |