Osnovno značenje termina APB (All Points Bulletin) podrazumeva specijalnu vrstu federalne poternice u američkom pravosuđu, akt koji jedan državni organ/agencija upućuje drugoj u slučaju posebno opasnih kriminalaca. Za igrače koji nakon oružane pljačke banke u Luizijani nisu pobegli u Vajoming i natovarili FBI sebi na vrat, APB ima mnogo bezbolniju i nadasve uzbudljiviju konotaciju: u pitanju je MMO pucačina u trećem licu, u čijoj smo zatvorenoj beti imali prilike da (beskrajno) uživamo tokom ledenog oktobra.U najkraćim crtama, APB predstavlja ekstremno uzbudljivu i gotovo revolucionarnu online obradu prastarog koncepta lopova i žandara. Mehanika igre, koja inspiraciju crpi iz multiplayer modova za GTA IV, bazirana je na jedinstvenom sistemu PVP questova, koji standardnoj pucačko-vozačkoj formi daju potpuno unikatnu dimenziju. Igra, odnosno sadržaj koji smo imali prilike da vidimo, još poseduje srazmerno grube ivice, gomilu bagova i nedostaje optimizacija, ali sirov potencijal koji izbija iz svake pore igre govori da imamo posla sa drugim najozbiljnijim online kandidatom za proždiranje slobodnog vremena u 2010. godini, koji po stepenu intrigantnosti stoji odmah iza Star Wars: The Old Republic. Poprište urbanih ratova igre jeste San Paro, megalopolis koji je toliko ogrezao u kriminalu da se građani organizuju u grupe za samozaštitu. Dve frakcije, kriminalni Gangovi i Enforceri (parapolicija), uklješteni su u bespoštednoj bici za dominaciju u instanciranim „shardovima” rezervisanim za po 100 igrača (sistem gotovo identičan Champions Onlineu). Pored borbenih/quest zona, u igri postoji i tzv. „socijalni desitrikt”, tačnije neutralno društveno čvorište u kojem predstavnici obe frakcije mogu da trguju, četuju, vrše podešavanja opreme i sopstvenog izgleda i traže partnere/gildove za akciju u nasilnim delovima grada. Srž igračke mehanike podrazumeva da lopovi i žandari tokom standardnog štrapaciranja gradom ne vide jedni druge: zbližavanje, odnosno questovanje i ratovi Gangova i Enforcera urađeni su po sistemu „povezanog kauzaliteta”. Recimo da kao Enforcer dobijete „dispeč” o tempiranim bombama koje treba razminirati – u trenutku kada prihvatite quest, igra će igračima druge frakcije automatski ponuditi kontrazadatak sprečavanja razminiravanja i poslaće vam oponenta sličnog „nivoa” (o ovome kasnije). Igra mačke i miša, jurnjava automobilima, „sačekuše”, snajpovanje, rešetanje i raketiranje koje podseća na nabrijanu varijantu GTA IV multiplayera počinje u tom trenutku. Misije možete odrađivati sami ili u društvu jednog ili nekoliko prijatelja/klanera/PUG-ova, koordinišući se putem free-for-all VoIP sistema koji je integrisan u igru. Sistem glasovne komunikacije, koji je po defaultu uključen za sve igrače u zoni (i Gangove i Enforcere) i koji nije ograničen na klanove i grupe, od kompletnog urbanog okruženja pravi anarhiju psovanja, pljuvanja, koordinacije, hvalisanja, duvanja, gunđanja i smeha. Autori APB-a ovim ohrabruju komunikaciju između sukobljenih strana, tj. ono što drugi MMO developeri strogo ograničavaju ili ne podržavaju. Zamislite, recimo, Southshore scenario iz WoW-a sa nesputanom glasovnom komunikacijom između Horde i Alijanse ili urlanje lika koga ste osmi put zaredom ukokali nasred ulice i steći ćete približnu sliku životnosti igre. Možemo samo da zamislimo na šta će ličiti zone kada, po izlasku kompletne verzije igre, serveri budu prštali od ljudi, naoružanih grupa i gildova kojima su agresivni brbljivci protivničke strane „dali” radikalno veću dimenziju antagonizma od uobičajenog IRC/forumskog prepucavanja. Iako je ovo nešto na šta su multiplayer igrači sa servisa Xbox Live odavno navikli, veći obim društvanaca koji je moguć na PC-u jeste pravi blast.  | APB je igra u kojoj nema levelovanja, pa samim tim ni grindovanja. Bolja oružja, opremu, automobile, odeću, tetovaže i ostale zanimacije / loot dobijate putem podizanja sopstvenog frakcijskog rejtinga, tačnije ispunjavanjem zadataka i likvidacijom pripadnika protivničke frakcije. Ako sakujete, rejting možete i izgubiti, što igru čini jednim od retkih online naslova koji zaista vrednuje veštinu i u kome se njuške koje ne promašuju lako daju prepoznati po arsenalu i „pimpovanom” vozilu koje poseduju. Personalizacija, zapravo mogućnost totalne kastomizacije vašeg lika i njegovog vozila, koja pored vektorskog crtanja sopstvenih tetovaža, logoa na majicama i detaljnog oblikovanja face uključuje i mogućnost „krojenja” i „bojenja” sopstvene odeće, naprosto bridi od opcija: budite sigurni u to da ukoliko uložite sat-dva u doterivanje sopstvenog izgleda, nema ni teoretske šanse da u gameworldu naletite na sopstvenog klona.Punu verziju ABP-a očekujemo u proleće 2010. godine. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |