Champions Online je igrački ekvivalent kolača sa slatkim sirom: jednostavna poslastica, koja se lako spremi, pojede i još brže svari i koja nije po svačijem ukusu... Onaj ko od malena voli čizkejk, though, biće u stanju da smaže i kolač i konobara koji mu ga je doneo, naređujući kuvaru da pristavi još dve ili dvadeset tepsija, streljajući pogledom kaćiperku za susednim stolom koja sve sem Reform torte smatra seljačkim poslasticama.Champions Online... Plitak, ali apsolutno neodoljiv dezert nakon napornog dana na poslu, MMORPG koji će i pored nedostatka sadržaja za dugoročno igranje, odsustva glazure i tovara porođajnih problema slasno leći svakom ljubitelju DC/Marvel škole stripa sa makar minimalnim interesom za online igranje. Famozni Cryptic, obogaćen iskustvom kreacije i dugogodišnje eksploatacije City of Heroes/Villains, napravio je grešno adiktivan naslov u kojem je koncept oživotvorenja sopstvenog superheroj alter-ega doveden do apsolutne perfekcije. Nekoliko milijardi (da, milijardi) opcija koje vam stoje na raspolaganju dozvoljavaju vam da u igračku formu pretočite bukvalno svaki trip koji vučete iz geek puberteta i omogućavaju vam sveobuhvatno podešavanje u svim kozmetičko-konceptualnim sferama. Želite Piranamena sa krljuštima, ajkulinim repom i telekinetičkim sposobnostima, koji razdaljine prelazi leteći na hover-disku i u borbu kreće hodajući na rukama kao Vulverinov brat? Chada Sexingtona, glavonju sa zracima smrti i mlaznim rancem, odevenog u zeleni triko? Professora Qzmu, nabildovanog might-based heroja sa naočarima i oficirskim brkovima, koji diže kamione, čupa uličnu rasvetu i koristi pesnice kao argumente u intelektualnim raspravama? Sopstvenu varijantu Fleša, Betmena, Hulka ili Supersrbina? Granica slobode stoji na limitu vaše mašte, a potpuna unikatnost vašeg heroja, koja je izuzetak a ne pravilo u MMO univerzumu prepunom klonova, ujedno je i najveća vrednost igre. Za igrača koji u online RPG-u traži indentifikaciju sa svojim avatarom kroz totalni lični pečat, Champions Online je jedini realan izbor.  | Ako taj igrač, međutim, traži online dom sa dubokim temeljima i potencijalom za potpuno utapanje kroz svakodnevnu, višemesečnu i višegodišnju intoksinaciju, učiniće sebi uslugu ako zaboravi na ovo. Champions Online nije World of Warcraft. Nije čak ni WAR, niti AoC u sferi potencijala za planiranje akcije tokom dužeg perioda. Količina sadržaja koji igra nudi igračima koji leveluju i onima koji su dostigli maksimalan nivo dovoljan je za mesec dana laganog, nikako neprestanog igranja, nakon čijeg isteka će videti i iskusiti sve što igra ima da ponudi. Questova ima taman toliko koliko vam je potrebno za dostizanje 40. nivoa bez besmislenog grinda. PVP je rudimentaran i svodi se na haotične okršaje u nečemu što liči na Dalaran arenu. Raidi, odnosno „supervillain lairi” su kratki, banalno jednostavni i nemaju epski šmek. Server sa igrom podeljen je na „shardove”, tj. instance sa maksimalno po 100 ljudi u jednoj prostranoj zoni (sistem identičan AoC-ovom), što igru umesto masovnim čini mahom solitarnim multiplayerom... Možda je paradoksalno optužiti neki MMO da je manjkav zato što nije projektovan kao narkotik koji vam telo i dušu hvata u mengele i godinama sisa krv, ali Crypticova naivnost (ili, naprosto, nedostak vremena i novca) igru čini prilično „lakom” drogom. Na sreću igre i njenih tvoraca, u pitanju je naslov koji tipuje na vrlo specifičnu sortu ljudi: fanatični ljubitelji stripa (čizkejka) verna su publika koja neće šmugnuti za sledećom suknjom (Aion) kada se pojavi iza ćoška.Kao i Warhammer Online, Champions omogućava levelovanje kroz PVE i PVP, ali potonja opcija zapravo i nije opcija zbog krajnje ograničenog obima instanciranog battlegrounda, koji će vas smoriti nakon dva-tri okršaja. PVE, međutim, predstavlja sasvim drugu priču: standardni i javni questovi (još jedna sličnost sa WAR-om) podsećaju na oživljeni strip, u kojem su čak i najbanalniji quest arhetipi (donesi X objekata, ubij Z mobova) interesantni zbog šarenila situacije i okruženja. Supernegativci i njihovi „henchmeni” dolaze u sjajnim pulp-formama, sa bogatim „loreom” i specifičnim šmekom u kojem će svaki ljubitelj stripa beskrajno uživati. Posebna poslastica vam sleduje kada dostignete 25. level, kada vam igra omogućava kreaciju Nemesisa, odnosno vašeg ličnog antiheroja, negativca koji će biti Lex Luthor vašem Supermenu ili Džoker Betmenu i koji će vas u PVE-u pratiti od tog momenta do večnosti. Rak-rana Champions Online jeste balans igre, pre svega moći i borbenih stilova/osobina dostupnih herojima. Na ovom polju Cryptic je sebi zadao bukvalno nemoguću misiju, koju Blizzard ni nakon skoro pet godina peglanja klasa u WoW-u nije uspeo da ostvari. U igri, jednostavno, ima previše opcija za napad i odbranu, a postizanje ravnoteže, odnosno kreacija talent „builda” koji funkcioniše, zahteva detaljno istraživanje iskustava drugih igrača kroz čitanje vodiča i forumskih postova. Najveća glupost autora igre je to što se svaki „respec” (osim prvog, koji je besplatan) plaća enormnom sumom in-game valute, što igrača apsolutno demotivše u eksperimentisanju. Zašto su, za ime sveta, omogućili neviđeno detaljni karakterni sandbox i njegove vratnice potom zakatančili bravom koja guta žetone? Miodrag KUZMANOVIĆ | | |