Iščupavši se iz klešta Microsofta, famozni Bungie nije, suprotno očekivanjima, okačio Oreol o klin i nakon deset godina krenuo da realizuje novi IP, već se sa upornošću mrmota uhvatio u koštac sa dva nova Halo projekta. Situacija koja zahteva da neko u publici ugrabi mikrofon i promrlja „kapitaljism” sa Švarcenegerovim akcentom, zar ne?Nope. Bekstvo od mogula iz Redmonda, sudeći prema fenomenalnom Halo 3: ODST, Bungiejevcima je omogućilo da naprave Halo, igru koja ima srce i dušu, sa tehnikom i zapletom koji leži na suprotnom kraju Galaksije od (već odavno) dosadnih avantura ledenog i moćnog Master Chiefa. ODST je drugačiji i vidljivo bolji od prethodnih nastavaka, bivajući igrom koja po atmosferi, pripovedačkoj tehnici i totalnom šmeku stoji cev uz cev sa njuškama slično kao u igri Call od Duty: Modern Warfare. Halo 3: ODST (Orbital Drop Shock Troopers) je priča o invaziji Covenanta na New Mombasu iz ugla šestočlanog tima UNSC specijalaca, koji u ovom epskom sukobu igraju ulogu sekundarnu onoj koju je Chief tumačio u Halo 2, što igru čini svojevrsnim prologom za Halo 3, u kome smo delimično zaokružili priču sa Šefom i Kovenantom. Orbitalni skok na okupirani grad odlazi k vragu kada krstarica Coventanta inicira hipersvemirski skok iznad Mombase, sonde sa operativcima, onesposobljene EMP talasom, bivaju raštrkane na sve strane, a vi u ulozi najmlađeg člana tima, sa adekvatnim nadimkom Rookie, podižete očne kapke nakon šest sati kóme uzrokovane prinudim sletanjem.Celebrity likovi koji pozajmljuju glasove, face i (delimično) ličnost junacima u igri čine ultimativni geek dream team. Tri člana posade Serenityja iz TV serije „Firefly” (Natan Filion, Adam Boldvin i Alen Tidik) igraju trojicu ODST trupera, dok fabulozna Triša Helfer, poznatija kao Number Six iz „Battlestar Galactice”, igra njihovog mušičavog komandira i love interest kapetana Mela Rejnoldsa, pardon, narednika Baka (Filion). Podela uloga i karakterizacija likova predstavljaju najdublji naklon serijama koje je proizveo bilo ko izvan internet forumskih fanbase diskusija i najbolji su dokaz da u Bungieju rade superkul likovi, koje su krute kragne iz Microsofta godinama držale u lancima. Sjajni glumci i njihove ubedljive uloge nisu ništa bez adekvatnog okruženja. Na ovom polju, Bungie je takođe raskrstio sa predvidljivošću i dosadom, što je kulminiralo u Halo 3. Kampanja ODST-a projektovana je kao višeslojna kombinacija flešbeka i prezenta, sa sjajnim finišom koji sledi kada konačno sakupite sve kockice, odnosno kada ujedinite ekipu i saznate šta je zagonetni komandir imao u planu. Polovina igre, tj. prezent pre kulminacije, rezervisan je za avanture sveže osvešćenog Rookieja koji baulja runiniranom Mombasom u potrazi sa svojim odredom, a flešbek epizodu (postdrop akciju i snalaženje iz perspektive ostalih) dobijate kada momak pronađe specifične tragove u finišu svake borbene zone. Ovaj „šift” od hladnog ka toplom i usijanom obezbeđuje konstatnu tenziju i neizvesnost. Rookie epizode, u kojima noću štrapacirate utihnulom Mombasom, ruiniranom borbom prethodnog dana, i kokate ostatke Covenant trupa na istom terenu na kome vam neposredno sledi flešbek epizoda (iz srca akcije koja je ostavila posledice po kojima hodate) jeste pripovedačka tehnika koju znaju da iskoriste samo majstori. Šlag na tortu avanturističko/istraživačkih Rookie epizoda predstavljaju audio logovi u formi radio-drame, koji otkrivaju sekundarnu i uzbudljivu storiju devojke zahvaćene ratnim vihorom. Potraga za trideset logova koji je zaokružuju daće vam snažnu motivaciju da zavirite u svaki ćošak tihog i uništenog grada. Odličan dizajn misija, prepun sjajno osmišljenih skriptova i epskih borbenih situacija, izveden je bez većih izmena u mehaničkoj komponenti igre: jedine bitne razlike između ODST vojnika i Master Chiefa leže u odsustvu autoregenerišuće linije zdravlja i energetskog štita (normalni ljudi VS genetski inženjerisan supervojnik), mada realna razlika i nije drastična. Umesto štita, opada vam „stamina”, čijim gubitkom počinje da vam se prazni health. Dopunjujete ga paketima prve pomoći, nalik Chiefu u originalnom Halou. Nekoliko svežih primeraka oružja i bombi dopunjeno je i permanetnim night vision dodatkom vašem borbenom viziru, koji funkcioniše kao lite verzija detektivskog moda u Batman: Arkham Asylum. Ukus koji ostaje nakon kompletiranja ove sjajne igre daje snažni nagoveštaj da je franšiza Halo ponovo na dobrom koloseku. Ovu tvrdnju potencira i sam Bungie, naglašavajući to da ODST smatra „sekundarnim” proizvodom u odnosu na Halo: Reach, ultimativnu prolog pustolovinu koju kompanija sprema za sledeću godinu. Ako gospoda dizajneri ovaj überispeglani naslov svrstavaju u drugu kategoriju, Reach može i mora da bude jači od atomske bombe. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |