Rad na multiplayer timskoj pucačini visokog kalibra prilično je nezahvalan zadatak. Da bi se novi naslov ovog tipa primio (i uspeo u životu) kod ciljne publike, poslovično inertne u napuštanju jedne igre i prelasku na drugu, on mora da ponudi radikalno dobru kombinaciju tradicije i inovacije, ali čak i tada uspeh zavisi od gotovo alhemijskih faktora. Broj igrača koji svake večeri odlaze online radi tabanja u društvu je ograničen, veliki procenat njih igra sa prijateljima (i zbog prijatelja), koje verovatno boli uvo da eksperimentišu i grupno pređu sa CS-a na nešto treće, a dobrih igara ovog tipa ima kao drva u Bosni (Quake Wars: Enemy Territory, Battlefield 2142...).Iz tih razloga je svaka spekulacija o sudbini Section 8 izlišna. Ono o čemu nema spora, međutim, jeste neverovatan kvalitet iskustva koje pruža novi timski šuter iz pera ljudi koji su odgovorni za Kohan: Immortal Sovereigns, pseudoHOMM klon, koga se sećaju još samo sladokusci. Section 8, SF pucačina okvirno bazirana na kontroli teritorije i „fluidnom”, ciljno orijentisanom multiplayeru, predstavlja naslov koji je sve kockice mozaika sa slikom navlakuše složio veštinom maestra. Okvirni zaplet igre, građansko-intergalaktički rat daleke budućnosti, jeste puki kliše, a o njemu se možete informisati igranjem tutorijal single player kampanje, bez koje ne preporučujemo upuštanje u multiplayer. Na koji način funkcioniše akcija u multiplayeru? Vi i vaš tim (igra podržava maksimalno 32 igrača na mapi) imate za zadatak da uzaptite i zadržite kontrolne punktove, kokajući usput protivničku ekipu. Odbrambeno-napadačke instalacije na mapi, koje uključuju raznovrsne turrete i mesta za dopunu zdravlja i municije, postaju vaše kada „uhakujete” podzonsko čvorište, čime otežavate posao protivniku koji želi da ih osvoji/povrati. U akciju krećete slobodnim padom iz orbite, što limitira spawn tačke na teritoriju koju ne kontroliše automatski PVO. Vaše oklopno odelo poseduje akceleratore kretanja (nakon nekoliko sekundi sprinta krećete u superfast mod) i mlazni ranac, što igru (tj. igrača) čini bržom i dinamičnijom od drugih sličnog naslova. U igri ne postoje usko definisane klase, već borbeni „loadout” (oružje i opremu) možete podesiti pre i u toku bitke. Uspešnim kokanjem protivnika i ispunjavanjem nasumičnih zadataka koje dobijate (VIP zaštita/eliminacija, CTF, odnosno „Intelligence grab” i drugi) stičete keš koji možete iskoristiti za kupovinu dodatnih pomagala (turreti, mech odelo...). Dinamika, sjajna grafika, glatkost hardverski razumnog naslova i pregršt drugih borbenih sitnica, za koje nemamo prostora, čine Section 8 ekstremno zaraznim multiplayer iskustvom. Važna napomena za igrače sa jeftinijim ulaznicama i balkanskim navikama nabavke softvera: Section 8 internet multiplayer odrađen je preko servisa Games for Windows Live sa Steamom ili bez njega (zavisi od toga da li ste kupili kutiju ili digitalni download), što u prevodu znači da bez pazara originala nema selameta, osim za igrače kojima je dovoljna akcija sa drugarima u lokalnoj mreži (dedicated LAN server zahteva GoW Live id, znači makar jednu ’košer’ kopiju igre). Miodrag KUZMANOVIĆ | | |