TEST PLAY<>
102004<><>

Transport Giant

Tokom poslednjih nekoliko godina austrijska softverska kuća JoWood je barjaktar među proizvođačima menadžerskih igara (Car Tycoon, Hotel Giant, Traffic Giant, Wildlife Park...). Posle kraće pauze, nastale nakon izdavanja Railroad Pioneera, na tržištu se pojavilo njihovo novo ostvarenje u ovom očigledno unosnom žanru. Može se reći da je Transport Giant još jedan pokušaj da se menadžersko-upravljačkim ostvarenjima povrati stari sjaj korišćenjem idejnih rešenja s početka nastanka žanra. Umesto izgradnje i upravljanja tematskim okruženjem (hotelom, cirkusom, zabavnim parkom, zoološkim vrtom...), programeri su odlučili da još jednom u centar zbivanja postave trgovinu i transport dobara, što se u prošlosti pokazalo kao odličan izbor. Za razliku od Industry Gianta u kojem se pred igrače postavljao nimalo lagan zadatak proizvodnje i plasiranja najšireg asortimana artikala na tržište, Transport Giant je nešto „mirnija” igra sa znatno manje zahtevnom mikromenadžerskom komponentom.

Bez obzira na to koji mod igranja izaberete (slobodni ili kampanju), pravila ponašanja i dinamika planiranja i izgradnje transportnih „vena” neodoljivo podsećaju na neka ranija ostvarenja ove kuće, a poređenje s legendarnim Transport Tycoonom je neizbežno. Igra pokriva vremenski period od 1850. do 2000. godine u kojem će igrač biti primoran da, kako nauka i tehnologija budu napredovale, transportni sistem unapređuje i početni prevoz konjima i zapregama zamenjuje železnicom, brodovima, avionima i ostalom tranzitnom mehanizacijom. Izbor pravilnog sistema transporta je suština igre od čijeg karaktera umnogome zavisi uspešnost obavljanja postavljenih zadataka i ostvarivanje profita.

Kampanja je podeljena na dve geografski unikatne celine (Severna Amerika i Evropa). Ujedno, ova podela predstavlja i težinsku klasifikaciju misija s obzirom na to da je američki deo nešto lakši, možda i zbog toga što je smešten u industrijski-transportno zahvalnije okruženje, pa su samim tim planiranje i izgradnja potrebnih saobraćajnica i transportnih sredstava donekle olakšani. S druge strane, „otvoreni” Endless mod podrazumeva igranje bez ograničenja i unapred definisanih zadataka i predstavlja pravi raj za sve pobornike žanra. Pored izbora jedne od dvadesetak ponuđenih mapa (ponovo postoji izbor između dva kontinenta), igrač do najsitnijih detalja može da podesi početne uslove ili čak da eliminiše protivnike i tako bude pravi monopolista u malom.

S tehničke strane autorima Transport Gianta malo šta može da se zameri. Iako su upotrebljena 2D rešenja, grafika je veoma lepa, sa akcentom na detaljima poput raznovrsnih građevina, gradske (automobilske) vreve, raznolikog geografskog okoliša, životinjskog sveta, odlično dizajniranih prevoznih sredstava i sl. Nepostojanje 3D okruženja osetićete jedino u kasnijem stadijumu igranja kada će vam, usled nagomilanosti građevina i skučenog prostora, i te kako nedostajati sloboda u rotiranju prikaza ili kvalitetnija zum opcija (primenjena daje uobičajen zamućeni prikaz). Zvučna podloga je odlična, pogotovu sjajne muzičke numere koje se idealno uklapaju u istorijske epohe prikazane na ekranu, čineći zajedno s vizuelnom komponentom idealan miks za podizanje atmosfere.

Naravno, ono što će sve „tvrde” poklonike upravljačkih igara više zanimati od tehničkih kvaliteta jeste mikromenadžmentski deo odnosno primenjeni sistem trgovine, proizvodnje i zakonitosti koje važe u procesu namicanja novca. Treba reći da Transport Giant ne donosi mnogo novina i mahom koristi simbiozu pravila i zakonitosti koje smo ranije viđali u igrama sličnog tipa. Igraču nije ne raspolaganju mogućnost izgradnje industrijskih postrojenja, pa samim tim ne postoji ni opcija za svojevoljnu proizvodnju artikala i njihov plasman na tržište. Umesto toga, isključivo je dozvoljeno baviti se transportom putnika, pošte, sirovina i gotovih proizvoda koji će u krajnjoj kariki lanca prometa samostalno naći svoj put do kupaca (nema potrebe ni za izgradnjom prodavnica).

Jednom ustanovljene trgovačke rute mogu da se eksploatišu bez bojazni da će doći do zasićenja tržišta (u kasnijim misijama je potrebno obratiti pažnju i na ovaj aspekt), a jedino je poželjno redovno vršiti reviziju transportnih sredstava i zastarele i neekonomične linije zameniti novim, jeftinijim i modernijim.

Ako mislite da je nepostojanje opcije za samostalnu proizvodnju nedostatak, te da sputava proizvodni duh, brzo će vas razuveriti podatak da postoji preko 60 različitih industrija. Za stizanje do gotovog proizvoda i njegov transport do krajnjih kupaca u naseljenim mestima često je potrebno povezati po nekoliko (udaljenih) krucijalnih čvorišta. Recimo, za podsticanje proizvodnje mesa prvo treba sa farme prevesti živu stoku do klanice, sačekati da mesari obave svoj deo posla i obrađeno meso nakon toga transportovati do stovarišta, u neposrednoj blizini grada, gde postaje dostupno stanovništvu. Sličan princip primenjuje se i na gotovo sve ostale industrijske grane odnosno proizvode, uz znatno komplikovanje situacija na višim nivoima.

U žurbi da igru što pre izbace na tržište programeri su napravili nekoliko veoma ozbiljnih propusta, pa je „mušičavost” igre i povremeno čudno ponašanje sasvim normalna pojava (najviše smetaju bagovi prilikom izgradnje i postavljanja transportnih ruta). Na sreću, sa oficijelnog sajta može da se preuzme zakrpa koja rešava većinu nedostataka.

Vladimir PISODOROV

 
The Sims 2
Arena Wars
Asterix & Obelix XXL
Shell Shock: Nam ’67 VS Conflict Vietnam
D-Day
Call of Duty: United Offensive
Gorky Zero: Beyond Honor
Silent Hill 4: The Room
Adventures of Sherlock Holmes: The Case of the Silver Earring
Summer Games 2004
Stoneage Foolympics
YetiSports Deluxe
Chaos League
Richard Burns Rally
Beyond Divinity
Silent Storm: Sentinels
Spartan: Gates of Troy
kill.switch
Chris Sawyer’s Locomotion
Transport Giant
Šta mislite o ovom tekstu?

Potrebno:
Pentium 3/ 500 MHz, 64 MB RAM, grafička kartica sa 32 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 3/ 800 MHz, 256 MB RAM, grafička kartica sa 64 MB VRAM
Veličina:
2 CD
ADRESA:
www .transportgiant .com

80
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera