![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Pre skoro pet godina, tada još nepoznata austrijska softverska kuća „JoWooD” na tržište igara izašla je sa jednim od boljih tajkunolikih ostvarenja – Industry Giantom. Pred igrača se postavljao nimalo jednostavan zadatak da, procenjući želje kupaca, zaradi gomilu novca prodavajući i transportujući raznoliki potrošni materijal. Ne znamo zašto je programerima pomenute softverske kuće trebalo toliko vremena da izdaju nastavak, ali nam je drago da su to konačno učinili. Čekanje se isplatilo! Industry Giant II nudi tri moda igranja od kojih se za dva može reći da su standardni za ovaj tip igara. Naime, igranje kampanje ili misija ponaosob nije ništa novo, ali multiplayer opciju smo retko sretali u sličnim ostvarenjima (ili nismo uopšte :-) ). Igranje putem Interneta ili u lokalnoj mreži u svakom slučaju može da unese sasvim novu perspektivu u žanr koji je u poslednje vreme u evidentnoj stagnaciji. Igra sadrži i tri nivoa težine, a zbog izazova pojedinih scenarija sa sigurnošću ćete ovaj podatak znati da cenite. Ono što će mnoge od vas najviše da interesuje jeste kako su autori igre uspeli da reše upravljanje proizvodnjom i prodajom – odnosno mikromenadžment. Odgovor je – odlično! Industry Giant II poseduje unikatni sistem upravljanja koji, za razliku od većine sličnih igara, pretpostavlja da je za izgradnju moćne mašinerije za stvaranje novca potrebno početi od kraja. Tako, svako planiranje kreće od izgradnje prodavnica u kojima mislite da plasirate finalne proizvode, izgradnje skladišta, pa tek nakon toga fabrika sirovina i gotovih proizvoda. Ovakav način planiranja daje vam prednost jer prvo možete da procenite koji su prohtevi vašeg tržišta i tek nakon toga uložite kapital bez bojazni da ćete ga proćerdati. Zanimljivo je da sada imate potpunu kontrolu ne samo nad tim šta će se proizvoditi (i u kojim količinama), već i koliko će se čega skladištiti. To znači da, ako jedno skladište opslužuje nekoliko fabrika (ili farmi), tačno možete da odredite koliko određenog artikla može da primi pa tako nikada nećete doći u situaciju da zagušite prostor. Kao i u prvom delu, za uspešno preživljavanje u biznis svetu potrebno je redovno „osvežavati” tehnološko–transportne komponente, smanjivati cenu proizvodnje i transporta, istraživati tržište... Mala primedba mogla bi da se uputi upravo na interni transport robe između fabrika, skladišta i prodavnica. Ako se zanemari transport do udaljenih prodavnica, ceo postupak prenosa robe obavlja se automatski u okviru „zone uticaja”. Malo nerealno ali olakšavajuće za igrača koji ne mora da vodi računa i o tome. Za audio–vizuelnu komponentu imamo sve reči hvale. Iako je grafika i dalje u zastarelom 2D režimu (sa ubačenim 3D efektima), nikako nije za bacanje. Želja programera bila je da igra podseća na crtani film u čemu su delimično i uspeli. Građevine su vrlo detaljno modelovane, a posebna pažnja dodeljena je aktivnoj pozadini. Izdvajaju se animirane reke i jezera, oblaci koji se kreću, jata ptica u preletu, praćakanje delfina i riba u vodi, pretrčavanje životinja preko proplanaka... Isto tako, svaki objekat koji izgradite razlikuje se od drugih, pa se i iz „aviona” vidi upotreba. Autori, pošto već nisu našli za shodno da implementiraju 3D okruženje, posvetili su mnogo pažnje specijalnim efektima tako da sve što radite biva jasno grafički naznačeno svetlosnim ili animacionim efektima. Kako su želeli da život u gradovima izgleda što življe i realnije, programeri su malo i preterali u nekim stvarima, pa se pažljivim posmatranjem vidi kako saobraćaj ide u krug (često oko jedne zgrade!). Najgore od svega je kada se na železničkoj pruzi „sretnu” dva voza, pa umesto sudara dolazi do prolaska jednog kroz drugi. Ali, šta da se radi. Posebna priča je odlična muzička podloga sa autentičnim zvučnim efektima koji zaslužuju svaku pohvalu. Jedinu veću zamerku mogli bismo da uputimo nespretno urađenoj zum opciji čije će korišćenje izazvati „zamućivanje” slike (blur efekat) čime se vidi inferiornost primenjenog 2D okruženja. Slobodno možemo da kažemo da je Industry Giant II ako ne najbolje ono najzanimljivije ostvarenje u Tycoon seriji igara. Ne samo da su programeri uspeli da mikromenadžment, koji je esencija u ovom tipu igara, dovedu do perfekcije već su tu i značajno poboljšane tehničke karakteristike. Kontrola proizvodnje i prodaje je savršeno izbalansirana, pa eventualni problemi mogu da nastanu jedino u kasnijem stadijumu igranja kada se težina nivoa podiže. Lepo vizuelno okruženje sa bogatom zvučnom podlogom sigurno će privući svakog igrača. Ipak, nekoliko gluposti (jurcanje automobila u krug po gradovima, prolaženje vozova jedan kroz drugi, prenošenje robe same od sebe...) navešće vas na pomisao da ipak nije sve tako sjajno. Ako se na to zažmuri, Industry Giant II je najbolja Tycoon igra do sada. Vladimir PISODOROV | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |