TEST PLAY<>
092002<><>

Moto GP

Korisnici PC računara, bez vidnog razloga, ni danas se ne mogu pohvaliti bogznakakvim izborom moto simulacija, žanrom koji još od vremena arkadnih mašina i legendarnog Hang Ona gotovo magijskom snagom privlači igrače svih uzrasta. Za one koji još uvek cede i poslednji bajt iz Superbikea 2000 ili muče muku s problematičnim Moto Racerom 3, renomirani „THQ” pripremio je neočekivano iznenađenje.

Vanserijska arkadna simulacija vožnje motora, u kojoj su doskora mogli da uživaju samo vlasnici Xbox i PlayStation 2 konzola, na PC platformu stigla je tiho, bez zvučnih najava i velikih slogana. Takva marketinška strategija neupućenog posmatrača navela bi na pomisao da je konverzija urađena tek reda radi, da bi se napumpao tiraž ili smirili duhovi među „kompjuterašima”, koje sve više muči osećaj zapostavljenosti, čak i kompleks niže vrednosti uslovljen jasnom orijentacijom velikih proizvođača igara prema konzolskom tržištu. Ta pretpostavka ne samo da je miljama daleko od istine, već i uliva nadu da nije daleko dan kada će raslojeno tržište elektronskih igara postati jedinstveno.

Moto GP je igra koja očarava na više načina. Na prvom mestu je sjajan vizuelni utisak, utemeljen fenomenalnom grafikom, tečnom animacijom i maestralno programiranom kamerom. Modeli motora su oblikovani s posebnom pažnjom prema detaljima, a kao šlag na torti dolaze fotorealistično okruženje i sjajno simulirane vremenske prilike koje vožnju čine interesantnijom. Grafika se, bez ustezanja, može porediti s onom u četvrtom nastavku Grand Prixa, a u nekim elementima Moto GP ide i nekoliko koraka unapred. Kamera je odlično programirana, a karakteriše se idealnom distancom iscrtavanja i efeketima koji doprinose da utisak brzine, ubrzavanja i kočenja bude gotovo savršen. Pri pogledu iza vozača, kamera se na brzim deonicama blago udaljava, pojačavajući utisak ubrzanja, dok se pri kočenju razvija suprotan efekat – kamera, nošena inercijom, prilazi vozaču i verno oslikava intenzitet sile kočenja. Ponovljeni snimci nisu ništa manje atraktivni i nude mogućnost pregleda toka trke iz perspektive bilo kog takmičara, s kamerom koja opet prikazuje akciju iz najboljih uglova. Ekranski podaci su svedeni na mapu staze, informacije o brzini i trenutnoj poziciji i raspoređeni su pregledno i nenapadno, tako da ne ometaju koncentraciju. U grafici će posebno uživati srećni vlasnici GeForce kartica treće i četvrte generacije, zahvaljujući naprednim pixel shade i motion blur efektima.

Što se fizičkog modela tiče, Moto GP je igra koja poštuje gotovo sva pravila ovog sporta, ali ne opterećuje sitnicama koje bi rastopile užitak vožnje i usporile proces uhodavanja. Ljubitelji hardkor simulacija ovu igru bi zbog toga verovatno označili kao arkadnu vožnju, mada ona predstavlja mnogo više od toga. Doduše, tu i tamo nađe se poneka nelogičnost, poput nerealno jakog kočenja, izostanka proklizavanja i činjenice da je za pad s motora potreban poseban talenat – tokom bliskog kontakta s protivničkim vozačima nećete čak biti ni bitnije pomereni s putanje. To zaista ne odgovara realnim uslovima, ali je svakako prijatnije nego gubiti kontrolu već pri najmanjem trzaju. Za potpuno privikavanje potrebno je ipak nešto više strpljenja, jer Moto GP poseduje izvesnu dubinu i težinu koja svakako prevazilazi igre kalibra Moto Racera.

Kontrolni sistem je relativno dobro osmišljen, mada je na tastaturi praktično nemoguće konfigurisati komande tako da idealno „padaju pod prste”, tim pre što postoje i neke za ovaj tip igara nestandardne komande (naginjanje u četiri pravca, odvojene kočnice za prednji i zadnji točak, osvrtanje). Igrači manje vični vožnjama naći će trenažni režim izuzetno korisnom opcijom, jer će unutar nje vidno popraviti svoje umeće, pa i naučiti po neki trik. Što se izbora režima igre tiče, prisutne su sve uobičajene opcije, od pojedinačnih i trka na vreme, do velikog šampionata i multiplayer opcije (modem, LAN).

Osobine koje imaju negativan predznak mogu se nabrojati na prste jedne ruke i uglavnom ne utiču previše na ukupan utisak. Najviše kritike zaslužuje nešto lošija zvučna podloga, sačinjena od dve ne preterano interesantne melodije i monotonih efekata. Međutim, postoji mogućnost konverzije sopstvenih mp3 fajlova u ogg format koga igra podržava (format veoma sličan mp3 i wma zapisu, s tim da je oslobođen kopirajta). Za konverziju pesama koristite utility koga preuzimate s adrese www.vorbis.com/download_win.psp. Konvertovane ogg fajlove potom iskopirajte u proizvoljni poddirektorijum Soundtracks direktorijuma u instalacionom folderu igre (npr. c:\Program Files\MotoGP\soundtracks\MojaZika\zidarevaljubav.ogg) i voila – eto vaših pesama u igri.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Medieval: Total War
Syberia
Operation Flashpoint: Resistance
Sudden Strike II
Aliens vs Predator 2: Primal Hunt
The Watchmaker
Industry Giant II
The Thing
Michael Schumacher Racing World Kart 2002
Lego Soccer Mania
Zanzarah: The Hidden Portal
Privateer’s Bounty: Age of Sail II
Farscape
Moto GP
Šta mislite o ovom tekstu?
Delta Force: Task Force Dagger

MINIMUM:
PentiumII/433 MHz, 128 MB RAM-a, D3D 16 MB
OPTIMUM:
PentiumIII/1000 MHz, 256 MB RAM-a, D3D 32 MB

89
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera