Ako Rome: Total War ispadne bolji od Medieval: Total Wara makar onoliko koliko je ovaj bio bolji od Shogun: Total Wara, imaćemo igru godine. Sudeći po preview demou i bogatom HTML promo materijalu koji stiže uz njega, ovo je sasvim izvesna stvar. Doduše, u igri za krunu je i Half-Life 2, ali to je ipak samo shooter, zar ne?Teško je igru ovako ambicioznog scopea obuhvatiti jednom rečenicom. Prefiks „Total” iz naziva igre zaista ima to značenje: u pitanju je kompletni vojno/političko/ekonomski simulator najznačajnijih imperija starog veka, od kojih su Rimljani samo jedna od podržanih frakcija, a atraktivne taktičke bitke čije slike i trejleri podižu adrenalin stratezima samo sekundarni element. Rim, Kartagina, Grčka, Galija, teritorija Evrope, Severne Afrike i male Azije; mogućnost da trgujete, spletkarite, razvijate gradove, podižete armije, vodite rat, sklapate primirja, osvajate provincije, gradite svetska čuda... Igra se sastoji od nekoliko složenih strateških slojeva, mnogo kompleksnije zamišljenih od onih koji su krasili Medieval: Total War, jedinu strategiju u novijoj istoriji koja je pri svakom sledećem igranju uspevala da ispadne drugačija. Taktičke bitke su posebna priča, prvenstveno zbog nadrealnog 3D enginea koji je toliko impresionirao urednike History Channela da su ga licencirali za prikaz borbi u dokumentarnim emisijama, što je samo po sebi vest za prve stranice dnevne štampe. Ovoga puta, sve jedinice su urađene kao 3D objekti, za razliku od sprajtova iz prethodnih igara. Dizajneri Creative Assemblya tvrde da će, iako je igra zahtevnija od Medievala, i pri masovnim okršajima biti savršeno igriva na standardnim konfiguracijama. Još jedan tehnički milestone, značajan za strategije u istoj meri kao što je Far Cry bitan za pucačine. Demo koji smo odigrali nudi dve taktičke bitke: tutorial u kojem se borite s varvarskim plemenima i bitku kod Trebie (218. godina pre Hrista), čuveni sukob Hanibala Barke i rimskih legija koje su neprijatelja pokušale da zaustave ante portas. Izuzetna detaljnost terena, jedinice koje se razlikuju po izgledu i sposobnostima, kao i po borbenim uzvicima kada ih selektujete (što je odlično u žaru borbe kada akciju posmatrate iz ptičje perspektive i nemate vremena da gledate u komandni interfejs), kao i unapređeni i logičniji sistem kontrole su činjenice koje će odmah primetiti svaki ljubitelj Total War serijala. Značajna izmena vezana je za upotrebu konjice, koja sada u brzom jurišu može potpuno da razbije dovoljno slabu pešadijsku formaciju (recimo, strelce) i prođe kroz njihove redove kao kroz sir. Sjajna izmena jedinog neuspelog momenta iz Medievala, u kojem su takvi sudari prerastali u razuđeno i pomešano šibanje na gomili. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |