Izdata letos u verziji za Xbox konzolu, ova fenomenalna real-time, squad-based taktička simulacija napravila je pravi džumbus među military freakovima. Urađena na autentičan i nikada pre viđen način, igra je donela realnu simulaciju borbene upotrebe pešadijskog odeljenja američke armije (Fire Team) u misijama urbanog čišćenja terena, sa adekvatnom taktikom, tenzijom i furioznošću koju ova aktivnost podrazumeva. Za razvoj igre podjednako su zaslužni čuveni Pandemic (Battlezone) i Američko ministarstvo odbrane čiji je virtuelni taktički trenažer uzet kao polazna osnova za dizajn. Ovo nije samo još jedan od naslova čiji se autori hvale da su imali „konsultantsku pomoć veterana”, već igra koja predstavlja komercijalnu verziju učila za vežbanje marinaca, sa malo dodate multimedije, razrađenom pričom i komandosima s imenom i prezimenom.Iako po fotografijama deluje kao pucačina u trećem licu, svoje borce nećete neposredno kontrolisati, već ćete im zadavati komande koje će njihov individualni AI sprovoditi na najbolji mogući način. Raspoređivanje u prostoru, zauzimanje zaklona i otvaranje vatre su tri osnovna tipa, od kojih svaki ima nekoliko podvrsta i varijacija u zavisnosti od okruženja i trenutne situacije. Na primer, vatru možete otvarati u pokretu tokom prebacivanja iz zaklona u zaklon, možete narediti tzv. „suppresive fire” na određenu lokaciju (ako je neprijatelj zaklonjen), komandosima možete narediti da samo pokrivaju određenu zonu i da isključivo odgovaraju na vatru. Svoj vod možete razdvojiti i izdati separatna naređenja pojedinim specijalistima (na primer, mitraljescu naredite da pokriva ulicu, dok se ostala trojica raspoređuju po ćoškovima). Borba je urađena veoma realistično i ne razlikuje se mnogo od ’šibanja’ u Faludži koje svaki dan možete videti na CNN-u: brzo prebacivanje, otvaranje vatre iz zaklona, timska taktika, pokrivanje mrtvih uglova i obilazni manevri, civili koji vrište, trče i zaklanjaju se iza buradi, bradati insurgentsi sa kalašnjikovima koji se ne obaziru na opasnost... Broj opcija koje su vam na raspolaganju ne završava se manipulacijom jednim ili više Fire Teamova: u određenim situacijama ćete moći i morati da pozivate artiljerijsku podršku, izviđački helikopter, pa čak i klasični Air Strike. Kompletna kampanja igre pokriva jedan dan humanitarno/ofanzivne misije u Zakistanu, izmišljenoj državi koja neodoljivo podseća na Irak. Vaša ekipa predstavlja deo konvoja Ujedinjenih nacija koji upada u zamku „naoružanih elemenata”, sa prvim i primarnim zadatkom da izvuče živu glavu iz vatrene zamke. Zadaci u kampanji će se postepeno usložnjavati i dobijati na intenzitetu, koji će kulminirati pokušajem zauzimanja kompletne prestonice. Grafika je, kao što možete zaključiti, naprosto fantastična. Natprosečna pažnja posvećena detaljima, superdetaljno modelirani i teksturirani likovi i sjajni zvučni efekti su glazura koja krije atraktivan subject matter i igru koja pleni atmosferom, realnošću i, zašto ne, surovom aktuelnošću. PC verzija dolazi krajem septembra. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |