PRVI UTISCI<>
092004<><>

Arena Wars

Kada je demo za neku igru, i pored manjka opcija u odnosu na original, zarazan kao kombinacija kuge, šuge, kolere i ebole, svesni ste da su autori uboli dobitnu kombinaciju. Nemački Ascaron Entertainment (poznat po Sacredu) hrabro je ukrstio elemente nekoliko poznatih žanrova i napravio nešto potpuno novo: kombinaciju real-time strategije, akcije i sporta, sa pravilima koja važe u multiplayer pucačinama u prvom licu!

Arena Wars je futuristički sport u kojem dve ili više ekipa (maksimalno osam) odmeravaju snage u posebno uređenim enterijerima i eksterijerima. Modovi podržani u demou igre (Capture the Flag, Domination, Bomb Run...) predstavljaju i znače isto što i u Unreal Tournamentu 2004, s tim što po formi ovo nije ’šuter’ već RTS. Veoma brz i furiozan RTS.

Za primer funkcionisanja igre uzećemo CTF u verziji za dva igrača. Svaki tim na početku biva smešten na dva suprotna kraja mape i svakom se dodeljuje 1000 $ koji se mogu iskoristiti za gradnju ili nadogradnju jedinica. Obe strane poseduju iste tipove borbenih vozila (bagi, Mech, tenk, artiljerija...), sa cenama koje variraju u zavisnosti od stepena borbene upotrebljivosti. Koristeći raspoložive jedinice, morate makar jednim vozilom doći do protivničke zastave, maznuti je i vratiti se u bazu.

Zvuči jednostavno, ali tu je gomila zanimljivih začkoljica koje vam stoje na putu. Pre svega, budžet vam je ograničen, a sa postojećih 1000 $ morate napraviti ofanzivu, istovremeno pazeći da neko ostane u bazi da brani vašu zastavu i električnu centralu. Uništenjem centrale, pored eksplozije koja uništava sve u blizini, za neko vreme gubite sposobnost da gradite jedinice, što u igri sa ovako frenetičnim pulsom može biti fatalno.

Kada vi ili protivnik izgubite jedinicu, njena cena u dolarima vam se automatski refundira, tako da, osim u slučaju da vam je proizvodnja blokirana (uništenje centrale), možete za tren oka napraviti zamenu. Ovako zamišljena pravila vas prosto teraju da brzo radite i još brže mislite, pošto je protivniku nemoguće zadati fatalan udarac od kojeg se neće oporaviti. Svaka, ma kako povoljna ili nepovoljna situacija može se izmeniti u deliću sekunde, o čemu najčešće odlučuju refleksi i brza procena situacije. Širom svake mape su razasuti power-upovi koji dolaze u četiri vrste (dva daju bonuse vašim snagama, dva odmažu protivniku), koji se obnavljaju na svaka dva minuta, što dodatno komplikuje situaciju i doprinosi još glamuroznijoj furtutmi.

Sada zamislite kako sve ovo izgleda kada na mapi srednje veličine igra osam igrača! Pravo ludilo i prava stvar za igraonice koje su već postale ozbiljno dosadne sa Counter-Strikeom za doručak, ručak i večeru.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Full Spectrum Warrior
Juiced
Worms Forts: Under Siege
Adventures of Sherlock Holmes: The Case of the Silver Earring
Myst 4: Revelation
Arena Wars
Šta mislite o ovom tekstu?
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera