Medal of Honor: Pacific Assault | Posle dva mission packa, Electronic Arts konačno završava službeni nastavak Medal of Honor: Alied Assaulta. MOH: Pacific Assault nema nikakve veze sa MOH: Rising Sun, konzolno-ekskluzivnim naslovom izdatim prošle godine na PS/2 i Xbox platformama: u pitanju je naslov koji je projektovan isključivo za PC. Ovo je potez koji treba pozdraviti jer izbegava omniplatformsku unifikaciju sadržaja, pojavu koja je u stanju da ruinira visokoprofilne PC igre.Igra pokriva prvu polovinu rata na Tihom okeanu, od bombardovanja Perl Harbura (1941) do američkog desanta na Taravu 1943. godine (Ivo Džimu, zaliv Lejte i Okinavu Electronic Arts izvesno čuva za expansion pack). U ulozi američkog marinca, Tomija Konlina, progorećete svoj put kroz najznačajnije bitke tog perioda, od kojih je u demo verziji igre obrađena jedna od bitaka na ostrvu Gvadalkanal (prva američka pobeda na južnom Pacifiku), tačnije, bitka za aerodrom Henderson Fild, istorijsko poprište višemesečnog krvavog natezanja između sukobljenih strana. Za potrebe igre Electronic Arts je batalio ceđenje prevaziđenog Quake 3 Arena enginea (MOHAA, Call of Duty), razvivši novi 3D „motor” sa podrškom za aktuelne funkcije modernih 3D akceleratora (Pixel Shaders 1 & 2, ali ne i 3). Novi engine podržava napredne tehnike facijalne i skeletalne animacije, veliki broj poligona po 3D objektu, kao i razvijenije mogućnosti skriptovanja, što je jedna od osnovnih poenti igre. Nažalost, to igru čini izuzetno zahtevnom: Pacific Assault traži hardver kao Far Cry, mada se grafički ne može porediti s njim. MOH: PA zaista ne izgleda kao revolucija, već kao logička nadogradnja prethodnih EA shootera. Kao izuzetno ispeglani Call of Duty, reklo bi se. Jedna od stvari koje jako smetaju jeste svojevrsna tromost kontrola, problem zbog kojeg je EA pre tri nedelje povukao demo i koji nije u potpunosti rešio do danas. To igru čini težom nego što bi trebalo da bude i daje utisak da je zahtevnija nego što stvarno jeste. S obzirom na to da je premijera full verzije zakazana za novembar, nadamo se da će razvojni tim uraditi nešto po tom pitanju. Atmosfera igre, bogato i umešno režirane skriptovane scene ono su što će igri povećati ocenu. Borba na aerodromu u demo verziji je pravi festival haosa, kakofonije, Japanaca u Banzai jurišima, dreke i eksplozija na sve strane, aviona u niskom letu i sveopšteg puškaranja. Ovo zaista podiže adrenalin, stvarajući atmosferu dostojnu masovnih bitaka iz Call of Duty. Naravno, prisutni su i gameplay dodaci i unapređenja koja se pre svega ogledaju u mogućnosti da svom pešadijskom odeljenju izdajete tipska naređenja za napad, odbranu i raspored, kao i hot-taster za pozivanje Medica koji vam popunjava energiju. Efekti bliske eksplozije granate su takođe prisutni, kao i sjajna fora koju ćete videti kada vas ubiju: umesto automatskog učitavanja quicksavea, nekoliko sekundi ćete tonuti u oblivion, svet oko vas će postati crno-beo, rasplinjavati se i usporavati. Prvi first-person shooter u kojem je čin laganog umiranja prikazan realno. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |