Jedva da su prošla neka četiri meseca od izlaska istorijske potezne strategije Spartan. Ovaj kratki interval bio je dovoljan engleskom Slitherine Softwareu da dovrši kvalitetnu ekspanziju, što je zbilja munjevito, naročito ako se uzme u obzir količina novog materijala. Gates of Troy se po obimu nalazi na pola puta do statusa punokrvnog nastavka, pri čemu ni sam proizvođač izgleda nije siguran što se nomenklature tiče. Za razliku od većine ekspanzija, posedovanje Spartana nije obavezno, mada će vlasnici ovog naslova otkriti kako se Gates of Troy pri instalaciji bezbolno integriše u staru igru.Slitherine Software je vremenom polako stekao određen indie ugled, praveći igru za igrom kod kojih kvalitet nadomešta audio-vizuelno obilje. Ovakva, relativno posna ponuda svejedno je privukla dovoljan broj poklonika istorijske autentičnosti koji sačinjavaju malobrojnu, ali vernu publiku. Prema rečima samih autora, dobar deo unapređenja koja ova ekspanzija donosi nastao je kao direktan odgovor na želje fanova. Gates of Troy donosi šest novih kampanja na tlu antičke Grčke. Ove kampanje pokrivaju širok vremenski period, od samih početaka grčke imperije oko 1300. pre nove ere, do velike kampanje u 400. p.n.e, tokom koje se Grci i Persijanci sukobljavaju u poluistorijskom kontekstu. Tu je i jonski revolt iz 499. p.n.e, kao i slavni Trojanski rat 1183. p.n.e. Naravno, tokom trojanske kampanje se podrazumeva da ćete u jednom trenutku naći za shodno da sagradite velikog drvenog konja. Sledeći aktuelne trendove, Gates of Troy prvi put uvodi koncept heroja. Prvenstveno zahvaljujući holivudskoj ekranizaciji, čak i osobe s akutnom averzijom prema učenju istorije prepoznaće imena poput Ahila, Odiseja i Hektora. Heroji mogu da učestvuju u bitkama i pohodima, donoseći svojim trupama moralni bonus, kao i značajnu borbenu podršku. Ima ih ukupno 19, različitih mogućnosti i snage. Diplomatija i veštačka inteligencija učesnika doživele su značajna poboljšanja. Diplomatski model sada omogućava vazalizaciju potčinjenih nacija, kao i sklapanje političkih ugovora na osnovu brakova. Vaši protivnici su takođe diplomatski aktivniji i nastojaće da vas osujete na više frontova. Kada diplomatija omane, na redu su pregovori silom u vidu epskih okršaja, po kojima je ovaj serijal poznat. Pustiti igru da automatski razreši ishod neke bitke više ne predstavlja rizičan poduhvat, budući da su unapređene AI rutine sada daleko ređe sklone nelogičnom dosuđivanju. Opšta težina igre je doživela rekalibraciju, pa su tako vaši protivnici na nižim nivoima težine primetno manje agresivni. Relativna podudarnost izlaska ove ekspanzije sa opštom medijskom aktuelnošću Troje svakako nije slučajna, mada malo besplatnog marketinga nikad nije na odmet. Slitherine Software je tokom poslednje dve godine izgradio sebi malu nišu u zapuštenom žanru poteznih strategija, pa tako Gates of Troy predstavlja sledeći korak u evoluciji njihovog skromnog opusa. Đorđe NAGULOV | | |