Logan je hladnokrvni profesionalac, iskusni plaćenik koji po bespućima novootkrivenog univerzuma Valkyria obavlja prljave poslove za najveće moćnike u dvadeset i drugom veku nove ere. Mimo volje on biva uvučen u prljavu igru koju moćna korporacija Octolab vodi oko dragocenog resursa zvanog Chrome. Ruku spasa iz vrtloga haosa u kome se Logan iznenada našao pruža tajanstveni agent u telu zanosne plavuše. Ona će nasamarenom heroju pomoći da se veštom igrom dvostrukog najamnika iz čitave zbrke izvuče ne samo u jednom komadu, nego i osetno bogatiji.Nova solo taktička FPS sapunica kompanije Take 2 Interactive poreklom je iz Poljske (Techland) i zaslužuje epitet jedne od trenutno najlepših FPS igara na tržištu. Upravo je grafička raskoš najjači adut igre Chrome, koja se ističe i izvrsno balansiranim nivoima u zatvorenom i otvorenom prostoru. Potonji su naročito privlačni, budući da je mnogo pažnje posvećeno izradi tekstura koje verno odslikavaju prirodne materijale (rastinje, zemlju, vodu i drugo), animaciji najsitnijih detalja flore i faune, dizajnu terena, senčenju i efektima prirodnog osvetljenja. Tako lepom grafikom ne može se pohvaliti ni Operation Flashpoint. Chrome ne prodaje samo skupa šminka, već i karakterističan model oblikovanja glavnog lika, koji tokom igre stiče naročite sposobnosti što mu omogućava lakšu eliminaciju loših momaka. Uz pomoć biomehaničkih implanata, Logan će postepeno poboljšavati borbeno umeće, što će mu biti i najvažnija prednost u sukobu s brojčano nadmoćnijim i i te kako dobro naoružanim protivnicima. Proteze će Loganu pružiti bolji pregled terena, zaštitne oklope za kožu, bonus adrenalina koji omogućuje brže kretanje, povećanu preciznost gađanja, gledanje kroz čvrste prepreke, itd. Budući da su implanti hirurškim putem vezani za tkivo i bogato inervisani, u početku će njihova upotreba biti vremenski ograničena usled brzog preopterećenja nervnog sistema. Vremenom će se živci adaptirati, pa će se i naročite sposobnosti koristiti duže vreme. Na spisku naročitih sposobnosti nalaze se i telepatske moći koje služe za provaljivanje bezbednosnog sistema na računarskim terminalima.Slično ovomesečnoj hit pucačini Halou, Chrome nudi mogućnost upravljanja raznovrsnim borbenim vozilima, kojima se manevriše kao u Battlefieldu 1942, kombinacijom tastera WSAD i miša koji služi kao precizna nišanska sprava. Nepovoljno je to što se vozila pojavljuju obično pred sam kraj misije, tako da se nećete nauživati tamaneći neprijatelje pod zaštitom nekoliko centimetara čelika; u multiplayer režimu, s druge strane, ta ista vozila se koriste u daleko većoj meri. Tokom vožnje se stiče utisak da su vozila prespora, pa ćete se ponekad osećati kao glineni golub na strelištu. Chrome ne sledi uvreženi model obnavljanja oružja i municije sakupljanjem paketića, već se to čini pretraživanjem leševa protivnika, što svakako ide u prilog realističnosti. Početno naoružavanje vrši se u bazi, tokom instruktaže koja objašnjava ciljeve sledeće misije. Osim za oružje, u rancu treba ostaviti mesta i za paketiće prve pomoći i spravice koje će olakšati boravak iza neprijateljskih linija (svakako ne napuštajte bazu bez dogleda). Paketi za samopomoć energiju vraćaju postepeno, zbog čega ne treba čekati da se zdravlje približi dnu skale, naročito ako se prva pomoć koristi dok traje neprijateljska vatra. Dizajn nivoa je dobar i igra se većim delom odvija na otvorenom prostoru. Sloboda kretanja je delimično ograničena specifičnom konstrukcijom nivoa, budući da se gotovo sve misije odvijaju na ostrvima koja se mogu brzo prepešačiti. Pri tom, najveći deo ostrva je obično nenastanjen i služi za turističko razgledanje prirodnih lepota, dok su neprijateljski oružnici grupisani samo oko ključnih infrastrukturnih elemenata kao što su podzemni kompleksi, skladišta, barake i slično. Neprijatno ćete se iznenaditi i kada budete tresnuli nos o nevidljivi zid koji će vas grubo vratiti na „pravi put” ukoliko skrenete s kursa. Na linearnosti se ipak ne može zameriti, tim pre što igrač ima dovoljno slobode da svaku akciju osmisli i izvede na više načina. Naglasak je na temeljnoj pripremi za borbu, taktičkom planiranju i mudrom odabiru naoružanja – neselektivnom paljbom samo će se isprazniti šaržeri i smanjiti šansa za opstanak. AI rutina, element kojeg se nijedan FPS koji drži do sebe ne bi smeo postideti, u ovom slučaju nije za pohvalu. Borbeno umeće neprijatelja značajno varira: na jednoj strani su retardirani soldati koji će „zaboraviti” da se sklone od granate koju im bacite pod noge, a na drugoj su nepogrešivi snajperisti koji će vam napraviti promaju u glavi pre nego što shvatite gde se nalaze. Igra je teška i zbog toga što se neprijateljski vojnici pojavljuju niotkuda, često bez ikakvog upozorenja na radaru koji tobože precizno detektuje sve što se miče. U multiplayer režimu učestvuje najviše 32 igrača kroz LAN ili Internet vezu i u ovom režimu igra neodoljivo podseća na Unreal Tournament 2003, što je čini dobrim kandidatom za igraonice. Zanimljivu mogućnost su autori igre ostavili kreativnim igračima koji, uz pomoć naročitih alata ChromeEd i Gizmo i odgovorajućih priključnih programa, mogu izrađivati sopstvene mape, raspoređivati objekte po terenu i unositi ispravke u igru. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |