Command & Conquer Generals: Zero Hour | Uprkos značajnom odstupanju od prepoznatljivog vizuelnog identiteta dotadašnjih Command & Conquer igara, Generals je lako našao svoju publiku, pre svega zahvaljujući odličnoj multiplayer komponenti. Osim prenaglašenih proameričkih sentimenata, Generalima se mogla zameriti još i relativna bezličnost u poređenju sa harizmatičnim prethodnicima. Zero Hour, prva Generals ekspanzija, nedostatak karaktera nadoknađuje potpuno novim modom igranja, usput ispravljajući mnoge sitne propuste koji su morili original.Radnja ekspanzije se nadovezuje na priču prethodne igre, pojavom novog vođe GLA frakcije kojeg je poželjno eliminisati. Glavninu igre čini petnaest misija raspoređenih u tri odvojene kampanje koje labavo prate ratna previranja po Evropi i Mediteranu. Dizajnerima je očigledno opet bio cilj da umanje pripovedački aspekt igre, tako da je fabula tu tek toliko da ostvari kakvu-takvu nit između misija koje potenciraju furiozne, holivudski frizirane okršaje sa mnoštvom eye-candy efekata. Primetan je delimični povratak FMV sekvencama koje su dugo bile zaštitni znak franšize – dok čekate da se sledeći scenario učita (što ume da potraje), izveštaji sa ratišta u CNN stilu su tu da prekrate vreme. Svaka zaraćena strana ima samo po tri nove jedinice (iako je reklamna kampanja isticala brojku od 20+ novih jedinica, najveći procenat ovog broja otpada na modifikovane verzije standardnih jedinica). Američka strana i dalje potencira tehnologiju iz bliske budućnosti te se kod njih ističe mikrotalasni tenk. Kineska avijacija dobija prinovu u vidu masivnog Helix helikoptera, dok je GLA arsenal između ostalog osvežen lakim Combat Cycle motorom. Svaka frakcija takođe dobija po jednu novu građevinu, kao i pregršt nadgradnji i „generalovih moći”. Mornaričke jedinice su još uvek M.I.A., mada ćete u jednoj misiji imati vatrenu podršku razarača s obale. Najveća novina koju Zero Hour donosi tiče se novog režima igranja – General’s Challenge mod dolazi kao alternativa single-player kampanjama, nudeći nešto poput turnira u kojem ćete odmeravati snage protiv devet idiosinkratičnih generala. Svaki od ovih likova ima svoju užu specijalnost tako da će jedan general dati prednost vazdušnoj ofanzivi dok će drugi uvek radije štancovati oklopne divizije. Pojedinačni arsenali pod njihovom komandom odslikavaju njihove taktičke sklonosti, izražene kroz pristup specijalizovanim jedinicama. Bitke protiv ostalih generala uopšte nisu lake, pošto topografija svake mape pasuje protivničkoj doktrini. Tokom okršaja generali će biti izuzetno pričljivi, konstantno vas bombardujući derogativnim komentarima. General’s Challenge mod je po mnogo čemu najzabavnije proširenje osnovnog C&C koncepta u ponudi ove ekspanzije. Đorđe NAGULOV | | |