Nekako u isto vreme saznajemo da famozni Mythos Games, koji čine ljudi koji su radili na Laser Squadu i originalnom UFO-u, planira da ideji udahne novi život. Dreamland Chronicles: Freedom Ridge nije imao prava na slavni prefiks koji je bio u Hasbroovom vlasništvu, što se ispostavilo kao izuzetno negativan faktor: posle godinu dana razvoja, Mythosu je ponestalo para, izdavača koji bi ih finansirao nije bilo ni od korova i cela stvar je pala u vodu. Još godinu dana lera i na scenu uleću neki Česi: Altar Interactive je za kesicu kikirikija kupio prava na igru i posle kraće studije krenuo da je radi od samog početka, uz potpuno izmenjenu mehaniku, engine i naslov. Finalni proizvod je konačno pred nama, nakon razvojnog ciklusa koji je trajao sumnjivo kratak vremenski period. UFO: Aftermath je u svojoj srži (makar na papiru) kombinacija globalne strategije i taktičkih, squad-based bitaka. Pošto su gro čovečanstva i civilizacija koju poznajemo uništeni trovanjem sporama iz orbite, jedinu prepreku zavojevačima predstavlja nekakva ad-hok organizacija koja koristi restlove oružanih trupa za organizovanje otpora i sloma invazionih snaga kao dalekog budućeg sna. Osnova igre je borba za teritoriju odnosno baze koje šire vašu uticajnu zonu i lagano preotimaju Zemlju od vanzemaljaca: s vremena na vreme, izvan ili unutar vaše teritorije dobićete opciju za misiju, čije uspešno kompletiranje može, ali i ne mora da utiče na vaše dalje širenje po globusu. Dotične misije variraju od eliminacije infiltriranih aliena, preko zauzimanja napuštene vojne baze (koja postaje vaša), napada na oboreni UFO i pokušaja likvidacije posade pa do osvajanja baze aliena, izviđanja terena i sl. Činjenica da vam se zadaci nude na tacni, da nijedan ne možete samostalno inicirati i da ih kompjuter potpuno nasumično servira jako se teško da progutati. Razvoj tehnologija je polulinearan i samo u izvesnoj meri ima veze sa opremom koju ste zaplenili u bitkama: protok vremena i uspeh u preotimanju teritorije će triggerovati najznačanije opcije kojima možete posvetiti svoje istraživačke resurse. To dovodi do apsurdnih situacija i pojave da ste iscrpli sve teme za istraživanje, da vam research baze ne rade ništa sve do trenutka kada vam se ponudi neka nova mogućnost koja kao da je pala s Marsa. Nekoliko primera: prave namere vanzemaljaca možete saznati ispitivanjem zarobljenog greya ako posedujete odgovarajuću tehnologiju; odgovore na najznačajnija pitanja znaju samo grey commanderi, od kojih vam u teoriji treba jedan živi primerak za ispitivanje, ali njega ne možete „dobiti” akcijom koju sami preduzimate (bez obzira na obaranje „Battleship” klase UFO-a i onesvešćivanja, a ne likvidacije kompletne posade). Ne, commandera će vam servirati računar kada on smatra da treba da ga imate... Primer sa Biomasom je još gori: posle nekoliko „meseci” u igri, primetićete da površinu Zemlje polako zauzima nekakva varijanta zergovskog „creepa”. Da biste se borili protiv nje, potreban vam je uzorak mase, a da biste dobili uzorak, kompjuter vam mora dodeliti borbenu misiju unutar teritorije zahvaćene Biomasom što se, na primer, dešava tek kada je ona progutala 1/3 planete. Do tada možete samo da je gledate i nervirate se. Mogli bismo da dotaknemo i nemogućnost opremanja presretača (osim generičkog razvoja nove tehnologije) i odsustvo veze potencijalnih gubitaka aviona i mogućnosti nastavka borbe (koja ne postoji: lovci se, izgleda, preko noći regenerišu). Mogli bismo da komentarišemo odsustvo potezne borbe i rogobatnu 3D real-time taktičku akciju koja pati od lošeg interfejsa i glasovnih odziva gorih od onih iz igre Temple of Elemental Evil... Vredelo bi i prokomentarisati odsustvo ekonomskog segmenta igre i poente nagomilavanja oružja i opreme koju nećete nikad koristiti (107 Kalašnjikova koji se kisele u magacinu, koji ionako nema limit). Ali, igra ne zaslužuje ni toliko. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |