Age of Mythology: The Titans | Prošle Nove godine Ensemble Studios je svetu predstavio svoj novi strateški dragulj, Age of Mythology, kojim je ovaj uvaženi serijal uspešno zakoračio u treću dimenziju. Zamenivši istorijsku podlogu mitskom, AoM je uveo bitne konceptualne promene koje su ovaj naslov uzdigle u sam vrh „intelektualnih” RTS igara, nudeći dostojnu alternativu akciono orijentisanom Warcraftu 3. The Titans predstavlja značajno proširenje originala, pre svega zahvaljujući fokusu na novu, četvrtu civilizaciju – Atlantiđane.Mada ćete tokom dvanaest single-player scenarija povremeno biti u prilici da upravljate ostalim civilizacijama, Atlantiđani i njihova sudbina zauzimaju najveći deo nove kampanje. Posle pada Atlantide, preživeli Atlantiđani se okreću Titanima, moćnim bogovima drevnog sveta. Kako ih je Zevs nakon desetogodišnjeg rata zbacio sa trona i potom eonima držao zarobljene, oslobođeni bogovi traže osvetu, a krajnja cena mogao bi da bude smak sveta. Na početku igre birate kojem od tri drevna božanstva ćete se prikloniti (Kronosu, Uranu ili Gei), što će umnogome uticati na vaš stil igranja. Sporadično ćete tokom kampanje biti u prilici da birate između više manjih božanstava poput Atlasa, Hiperiona ili Heliosa. Svaki od njih donosi vam nove tehnologije i mitske kreature. Kronosovo kontrolisanje vremena i prostora predstavlja jednu od interesantnijih božanskih moći, kojom određenu građevinu možete teleportovati (uz zabavan rastačući efekat) bilo gde na mapu unutar vidokruga vaših jedinica. Atlantiđani neke moći mogu da koriste više puta tokom scenarija, što omogućava veću fleksibilnost pri taktiziranju. Ova rasa takođe nema predefinisane heroje – svaka ljudska jedinica ima potencijal da postane heroj, uz pozamašan utrošak resursa. Najzad, dobar deo proizvodnih procesa je uprošćen, tako da, za razliku od ostalih civilizacija, vaši radnici resurse ne moraju nigde da odlažu, dok se sve bazične jedinice grade u istoj baraci. Nova cycle komanda omogućava beskonačno štancovanje jedinica. Mitske jedinice su prilično maštovite i pored heroja predstavljaju glavnu udarnu snagu vaše vojske. Satiri će satirati protivničke jedinice kišom kopalja, Prometeji (inače sazdani od gline poput golema iz jevrejskog folklora) se po umiranju raspu na nekoliko manjih jedinica, dok su leteći Kaladrijani u stanju da leče povređene saborce. Glavne zvezde ove ekspanzije su ipak Titani iz naslova igre, mega-jedinice kojima imate pristup tek u odmakloj etapi misije (svaka civilizacija je dobila po jednog). Masivni, spori i izuzetno žilavi, Titani mogu sa nekoliko udaraca da unište bilo koju zgradu. O njihovoj nezaustavljivosti dovoljno govori činjenica da Titans tokom multiplayera obaveštava druge igrače kada neko krene sa izgradnjom titanske kapije, dok je susret dva Titana bitka oko koje se kasnije predu mitovi. Đorđe NAGULOV | | |