Izgleda da se navali kvalitetnih tower defense igara još ne vidi kraj, na veliku radost ljubitelja ovog strateškog podžanra. Relativna jednostavnost koncepta, koji je očigledno primamljiv malim razvojnim timovima, uz postojanu bazu poklonika, ove godine donela nam je nekoliko zaista izvrsnih naslova koji su originalnim rešenjima menjali i unapređivali osnovne postulate žanra. Ovoga puta pred nama je Dungeon Defenders, akciono orijentisani RPG tower defense u trećem licu.Zadatak je krajnje jednostavan – odbraniti magični kristal od nadirućih hordi sila mraka i haosa. U igri možete voditi jednu od četiri klase (zasad su iz razvojnog tima Trendy Entertainment najavili ubacivanje novih klasa u predstojećim DLC-ovima), sa uobičajenom podelom uloga za RPG igre – tenk, mag, support i DPS. Interesantna novina je to što tokom samog nivoa možete menjati heroje ukoliko ocenite da je tako nešto potrebno. Ubijanjem protivnika skupljate iskustvene poene, koje možete ulagati u unapređivanje statistika svog lika, kao i otključavanje posebnih sposobnosti i novih odbrambenih objekata. Posle svakog talasa protivnika sledi pauza, tokom koje možete utvrđivati svoju odbranu, postavljati nove kule i kupiti loot koji je ostao iza neprijatelja („budženje” opreme oduvek je bio veliki generator igrivosti). Dungeon Defenders jednostavno nije pravljen za jednog igrača, i to je činjenica koja će vam biti bolno stavljena do znanja već na petoj ili šestoj mapi – čak i na najlakšem nivou igra postaje prevelik izazov ukoliko igrate sami. Ovakva odluka razvojnog tima ujedno predstavlja i najveću manu, ali i najveću prednost igre, u zavisnosti od toga da li volite soliranje ili ste naklonjeni online igranju. Ukoliko spadate u drugu grupu ljudi, oduševiće vas brzina i zaraznost co-op moda. Ne dajte da vas prevari grafika crtanog filma i simpatično, čak dečje okruženje naslova – Dungeon Defenders ima najkompleksnije izvođenje koje smo sreli u bilo kojoj tower defense igri do sada. Raznovrsnost protivnika, kula, heroja i mapa daje širok spektar mogućnosti prilikom igranja i, samim tim, veliku replay vrednost. Jedini problem se tiče kontrola. Igra je port sa konzola, i to se vidi čim se uđe u prvu arenu. Biće vam potrebno malo vremena da se naviknete na perspektivu koja ne daje dovoljnu dubinu i preglednost ni u jednoj poziciji. Šteta što u igru nije ubačeno slobodno pozicioniranje i rotiranje kamere, što je odavno postao standard kada su u pitanju PC igre. I pored relativno neudobnih kontrola, odgovorno tvrdimo da je Dungeon Defenders ubedljivo najbolje online iskustvo koje za taj novac trenutno možete dobiti (cena je tek nešto viša od deset evra na Steamu, uz popust na količinu). Vukašin STIJOVIĆ | | |