Serious Sam: The Random Encounter | Povodom skorašnjeg izlaska trećeg Serious Sama, razvojni tim iz komšiluka Croteam unajmio je indie developere i ponudio im da se okušaju u originalnoj adaptaciji avatura Ozbiljnog Sime. Double D je, ne baš vešto, pokušao igru da prenese u 2D svet, a ostvarenje koje vam ovom prilikom predstavljamo nudi još smeliju ideju – potezni RPG. Možemo reći da je eksperiment uspeo.Priča počinje kao što smo i navikli – Sima je u poteri za Mentalom, potonji je uvek „u sledećem zamku”, do kojeg treba prokrčiti put kroz svakojake beštije i poneku mozgalicu. Već prvi pogled na igru podsetiće starije igrače na stare RPG naslove. Sličnost tu ne prestaje. Naime, protivnici nisu prikazani na The Random Encounter mapama, već na njih nasumično nalećete tokom putešestvija (poput Fallouta 2), kada se pogled prebacuje u horizontalno skrolujući i akcija pauzira. Sistem kvazipotezne makljaže je sledeći: izaberete oružje ili predmet iz inventara koji će svaki od vaših likova koristiti i akcija se odmrzava na pet sekundi, nakon čega ponovo birate potez. Borbe zahtevaju dosta taktiziranja, jer razularena horda nezaustavljivo napreduje, a menjanje oružja u toku pucnjave troši dragocene sekunde. Zanimljivo je i to što je likovima moguće upravljati tokom ovih sekvenci (doduše samo pomeranjem po vertikali), tako da je sve dinamičnije od RPG-ova koji su nam poznati sa Dalekog istoka. Vrste oružja imaju svoje karakteristike i efektivni domet, pa tako ultramoćni cannon ima cooldown od jednog poteza između svakog projektila, ali čisti sve na svom putu. Za razliku od tipičnih Serious Sam igara gde je svaki powerup zlata vredan, u The Random Encounteru ih ima na sve strane, pa ćete ubrzo skupljati duplikate u inventaru. Nemojte da vas to zavara, jer je poenta upravo u njihovom čestom korišćenju. Igra je na momente veoma teška, pogotovo borbe sa „glavonjama” koji neretko vode čitavu armiju, tako da TRE definitivno nije najbolji izbor za igrače koji se lako iznerviraju. Srećom, na raspolaganju imate tri života. Još jedna poslastica za nostalgičare i ljubitelje old school igara je i dopadljiv dizajn igre sa ručno crtanom grafikom, blago pikselizovanim likovima i midi muzikom. Jedina zamerka s tehničke strane je što nedostataju glasovi likova i potencijalni novi fazoni, ali to je donekle razumljivo ako se na igru gleda kao na omaž jednoj davno prošloj eri. Pored toga, za kompletiranje kampanje potrebno je manje od dva sata. Iako se možda čini da bi The Random Encounter bolje prošao kao igra za mobilne telefone ili čak Flash igra, ovo je najbolja od svih indie adaptacija legendarne pucačine koja nepretenciozno nudi kompromis između pucačine i (bazičnog) RPG-a. Bojan JOVANOVIĆ | | |