TEST PLAY<>
122011<><>

L.A. Noire – The Complete Edition

Vanserijska detektivska avantura, čiju smo vam Xbox 360 verziju predstavili u SK 6/2011, ovih dana je portovana i na PC. Šest meseci refleksije i mentalnog „taloga” igre, za koju mnogi kažu da ima premalo igračkih a previše teatralnih elemenata, potvrdilo je smislenost početnog oduševljenja. L.A. Noire, iako ne bez mana, predstavlja jedinstvenu zverčicu, teško uporedivu sa bilo čim drugim na tržištu. U našem slučaju, drugo kušanje ove raskošne krimi poslastice bilo je uzbudljivije od prvog! Priča i likovi jednostavno su prejaki da bi eventualno zrnce dosade moglo da proklija u ozbiljniju zamerku sadržaju.

Los Anđeles 1947. godine, okruženje pobedničkog, posleratnog optimizma, otelovljenja američkog sna, munjevitog progresa i rapidne ekspanzije kriminalnih elemenata... Kol Felps, bivši U.S. marinac, sada je briljantni, ali nefleksibilni detektiv koji ekspresno napreduje u službi, čime nehotično gazi po prstima i interesima korumpiranih moćnika. Prožimanje lične drame i duhova koji ga proganjaju iz rata, svakodnevni kontakt sa šljamom i plivanje u moralnoj kaljuzi trulog grada jednako potcrtavaju rigidnost i požrtvovanost mladog idealiste. Njegova priča, istovremeno lična i opšta, maestralno dočarava duh vremena i okruženja, prečesto idealizovanog u holivudskim filmovima.

Kombinacija istražnih radnji, prikupljanja dokaza, vožnje i skromno doziranih pucačkih deonica služi kao puka priprema za razgovore sa svedocima i osumnjičenima koji su realni fokus igre i njen najimpresivniji deo. Tehnologija MotionScan, koja je omogućila potpunu translaciju gestova, grimasi i glume sa čoveka u 3D model, uzrokovaće wow efekat i kod poslovično stroge PC publike, imunije na zvona i pištaljke od konzolaša. No, ono što smo onomad rekli za Xbox 360 verziju igre, apsolutno važi i za PC – 3D vožnja i puškaranje mogli su biti kompletno izbačeni, a fokus na istraživanju, dedukciji i intervjuisanju mogao je biti višestruko pojačan. Kao strogo detektivska avantura, L.A. Noire sigurno bi bio efektniji od ovog akciono-avanturističkog hibrida.

Sufiks The Complete Edition, koji nosi PC verzija igre, podrazumeva da pored osnovnog sadržaja i kampanje od 21 krimi slučaja, ovde dobijamo još pet „casea” koje su vlasnici konzola kupovali kao separatne DLC-ove. Nicholson Electroplating, Consul’s Car, Reefer Madness, Naked City i Slip of the Tongue služe kao interesantni, dopunski šlagvort obaveznim misijama, ali ne nude nikakav poseban izazov. Možete ih igrati u okviru glavne kampanje, a možete ih rešavati separatno izborom opcije Cases u osnovnom meniju igre.

Pored dodatnog sadržaja, PC verzija donosi i nekoliko tehničkih unapređenja. Podršku za nVidijinu tehnologiju 3D Vision i mogućnost da igru terate u višim rezolucijama sa maksimalnim antialajzingom pozdraviće svako ko ima dovoljno mastan hardver. Rockstar Games, poslovično inertan na polju optimizacije svojih igara za PC, ni ovde nije uložio neki poseban napor. Iako situacija ni približno ne liči na tragediju sa PC portom GTA IV, L.A. Noire nudi sasvim prosečne performanse na mašinama koje bi u teoriji trebalo da ga vrte u bar duplo više frejmova.

PC igrači bez Xbox 360 kompatibilnog kontrolera, čija je vibracija najbolji indikator potencijalnih tragova i dokaznog materijala na mestima zločina, moraće da se oslone na zvučni ili (jedva vidljivi) vizuelni „cue”. Odsustvo taktilnog upozorenja igru čini donekle težom, što u izvesnoj meri kompenzuje in your face način igranja na PC-ju – buljenjem u monitor sa pola metra bićete u stanju da zapazite više detalja nego igrajući sa distance između kauča i TV-a. Prema našem mišljenju, PC verziju L.A: Noirea to čini za nekoliko procenata „detektivskijom”.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Batman: Arkham City
Call of Duty: Modern Warfare 3 vs Battlefield 3
Renegade Ops
Serious Sam: The Random Encounter
Assassin’s Creed: Revelations
The Elder Scrolls V: Skyrim
Deus Ex: Human Revolution – The Missing Link
Universe Sandbox
L.A. Noire – The Complete Edition
Šta mislite o ovom tekstu?
Costume Quest
Need for Speed: The Run
Saints Row: The Third
Dungeon Defenders
The Adventures of Tintin: The Game
Jurassic Park: The Game
Payday: The Heist
The Lord of the Rings: War in the North

...još jedno mišljenje
L.A. Noire je jedna od onih retkih igara koje unose revoluciju u igračku industriju. „Da, da”, reći će mnogi, „facijalna animacija – big dil”. Međutim, bez obzira na to koliko to čisto kozmetički izgleda u različitim najavama koje ste verovatno imali prilike da vidite, ta sitnica zaista potpuno menja atmosferu jer kompjuterski likovi po prvi put dobijaju mogućnost da zaista „odglume” svoje scene. To ovu igru čini jednom od onih koje morate probati, ili bar videti izbliza. Nažalost, ako izuzmemo facijalnu animaciju, postaje očigledno da ono što preostaje sadrži isti kvantitet i kvalitet gejmpleja kao i Farmville. Ali, dobro, milioni ljudi i to vole.
V. POPOVIĆ

...još jedno mišljenje
To što se nastavlja tradicija bacanja PC igračima mrvica sa konzolaškog stola čitavih pola godine nakon premijere igre, više nikog ne iznenađuje. Ali ono što je nedopustivo, naročito kada se uzme u obzir pedigre proslavljeng Rockstara, jeste kljakavo i gotovo nezainteresovano portovanje igre koja je u startu pobrala tako dobre kritike. Užasna neoptimizacija igračkog koda, šugave performanse i gomila problema sa igrom u zavisnosti od kombinacije komponenata koje vam kucaju u kućištu svakako nisu uslovljeni tehničkim zahtevima u vidu sasvim prosečne i ružnjikave grafike.
Sa stanovišta samog gameplaya, apsolutni hit igre, frapantno realistična facijalna animacija svih likova u igri, naprosto oduzima dah i predstavlja nešto što hitno mora da postane standard u svakoj igri koja ima nekakvu formu dijaloga u sebi. Uverljiva mimika, podizanje obrva, kolačenje očiju, nervozno krivljenje usta i drugi izrazi lica iz bogatog motion capture repertoara nisu samo šminka, već i aktivni element pomoću kog treba da provalite da li osumnjičeni govori istinu, vrda ili je pod stresom. Sve ostale prateće aktivnosti u igri su strogo podređene ovom segmentu, i u najboljem slučaju su odrađene sa pola snage. Vožnja generičnim ulicama Los Anđelesa je neinspirativna i dosadna, kontrola inertnog junaka naporna, akcione sekvence prosečne, a sve to uz suviše linearnih i usmerenih radnji koje onemogućavaju slobodno istraživanje i samostalno „okidanje” željenih akcija (razgovori, istraživanja mesta zločina i slično). Da je igra odrađena u čisto avanturističkoj formi (nalik CSI igrama), efekat bi bio mnogo bolji, s obzirom na to da ne bi remetio implementaciju pomenutog najkvalitetnije odrađenog segmenta.
A. DINIĆ

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce 8600 GT ili Radeon HD 3000
Poželjno:
Intel Core2Quad ili ekvivalent, 4 GB RAM-a, GeForce GTX 560 ili Radeon HD 6850
Veličina:
2 DVD-a
Adresa:
www .rockstargames .com /lanoire

85
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera