TEST PLAY<>
122011<><>

Call of Duty: Modern Warfare 3 vs Battlefield 3

Treći svetski rat među pucačinama, obračun kod šuterskog OK korala, sudar titana, Plasido Domingo vs Hoze Kareras... Electronic Arts iz petnih žila podgreva fiktivni kleš između svoje premijum pucačine i njenog najvećeg konkurenta, stvarajući nerealne paralele o večnom rivalitetu. Battlefield 3 ili Modern Warfare 3, Džo Frejzer ili Muhamed Ali, ko će kome razbiti arkadu? I dok EA skakuće i gestikulira kao Iznogud, Activision u maniru smirenog sultana teško da i primećuje da se nešto dešava. CoD: MW3 oborio je megaimpresivne rekorde Black Opsa, postajući novi najveći „entertainment launch” u istoriji, a Xbox live statistika za prethodne dve nedelje govori da nema ni približne dileme oko toga ko pobeđuje u ovom klinču.

Situacija na PC-ju, međutim, ni izbliza nije tako jednostavna. Dok je konzolni BF3 lepši, ali fercera u manje frejmova u odnosu na konzolni MW3 (30 vs 60), PC verzija Battlefielda 3 pruža igraču (sa modernim PC-jem) i jare i pare, i šezdeset frejmova i fantastični, megamoderni 3D „motor” koji je neumesno porediti sa CoD engineom, esencijalno identičnim onom iz prvog Modern Warfarea (2007). Pored impresivnog enginea, Battlefield 3 na PC-ju ima i druge bitne distinkcije u odnosu na osiromašenog klona za konzole, od kojih je najvažnija raskoš mapa, koje dozvoljavaju čak 64 igrača (32 po strani). Posle kušanja prostranih Conquest mapa sa kvadratnim kilometrima frapantno urađenog terena, destruktabilnim građevinama, oklopnim vozilima i borbenom avijacijom, uske i konceptualno limitirane Domination mape Modern Warfarea 3 deluju kao depresivno dvorište između blokova na Novom Beogradu.

Single player sadržaj obe igre svakako nije razlog za pljuckanje sume od 50 evra za svaku od njih. Kampanja Modern Warfare 3 donosi pet sati manijakalne šizofrenije, dok je ona iz Battlefielda 3 dominantno dosadna. Reći da je finale CoD priče o Makarovu, Soupu, Prajsu i Nikolaju prenatrpano akcijom bio bi totalni anderstejtment. Modern Warfare 3 ide tri koraka dalje od „Transformersa 3”, donoseći neprekinut niz eksplozija, kolabirajućih gradova, urlanja, rušećih helikoptera i kuršuma koji rikošetiraju. Kao da vas pet sati neko drži za kragnu, drmusa vas, unosi vam se u facu i vršti: „Kraaagh!” Kampanja Battlefielda 3 takođe je vezana za rat protiv terora, ali osim nekoliko impresivnih momenata (ispaljivanje javelina na hotel, nabadanje pacova nožem, poletanja sa nosača aviona), ne nudi sadržaj koji ostaje u svesti duže od nekoliko dana po njenom kompletiranju.

Poenta obe igre je isključivo multiplayer. Na tom polju i MW3 i BF3 briljiraju, nudeći, svaki sa svoje strane, dva iskustva koja su taman toliko različita da ih ima smisla komparativno secirati. Modern Warfare 3 je tehnički inferiorniji, sa dizajnom mapa koje ograničavaju resursi na konzolama, ali je osnovna zamisao brze „twich” pucačine i dalje odlično izvedena. Battlefield 3 nudi sasvim drugačije iskustvo, koje, po svim objektivnim kriterijumima, zaslužuje epitet prve PC pucačine nove generacije. Da se razumemo, suštinski tu nema mnogo toga novog u odnosu na ranije Battlefielde (vidi rubriku „Prvi utisci” u prošlom broju), ali je kombinacija širine, impresivne grafike i potencijala za skoro neograničenu destrukciju nepobediva.

Modern Warfare 3, pored namenskih servera, poseduje i klasičan matchmaking sistem koji bez greške odrađuje i grupno traženje partije. Odvajanje ranked matchmakinga (jedini način za napredovanje po nivoima) od igranja na dedicated serverima je, prema našem mišljenju, glupo, ali je donekle kompenzovano mogućnošću da sami podignete server, bez potrebe za njegovim rentiranjem. Samostalni server nudi vam potpunu kontrolu nad „anloksima” oružja i opreme, ali vam ne računa progresiju. Meh.

Battlefield 3 koristi mnogo logičniji i bolje osmišljen sistem dedicated servera i s njima povezanog matchmakinga koji funkcioniše u okviru web browsera (van igre). Prostim izborom tipa meča, jedne ili više željenih mapa, popunjenosti servera i drugih parametara, kao i kliktanjem na „find game”, sistem će vam naći server na kojem se vrti baš to što želite. Ukratko, ovo je za trideset kopalja bolje od primitivnog sistema CoD.

Sistem skupljanja XP-a i otključavanja oružja i gedžeta figuriše kao značajna stavka u opštem utisku o obe igre, i na ovom polju Modern Warfare 3 svog konkurenta ostavlja u gustoj prašini. Battlefield je zasnovan na rigidnim klasama, dok CoD dozvoljava custom presete svega što nosite u borbu, a to igraču daje neuporedivo veću slobodu u profilisanju opreme u odnosu na stil borbe i trenutni mod igre ili mapu. Najbolji primer za „krutost” BF-a je inženjer, jedina klasa koja realno on foot može da ugrozi borbena vozila i vazduhoplove zbog isključive sposobnosti nošenja raketnih lansera (C4 eksploziv support klase računamo samo u „last resort” sredstva). Na najvećim Conquest mapama, onima koje Battlefield čine Battlefieldom, inženjer koga igra aktivni igrač (ne kamper, oni igraju Recon) pruža neuporedivo veću fleksibilnost u odnosu na support ili assault, jer može da, recimo, eliminiše tenk koji ga sprečava da zarobi ključnu tačku na mapi.

Ova poslednja teza ne važi ako igrate u timu opremljenom glasovnom komunikacijom (klan, igraonica). U nauljenoj timskoj mašini gde svako (teoretski) zna šta radi i gde svaka klasa ima svoju ulogu, priča o limitima ne stoji. BF3 je, nažalost, mnogo manje „PuG friendly” od Modern Warfarea 3, koji nema ni smisla igrati organizovano zbog lavirintske „multipravac” koncepcije gotovo svih mapa. MW3 multiplayer ne shvatamo kao nešto više od (brutalne) relaksacije, dok u BF3 vidimo potencijal za ozbiljno i organizovano natezanje mentalnih konopaca.

Pored klasičnog skupljanja XP-a i napredovanja po činovima, Battlefield 3, za razliku od Bad Companyja 2, donosi i sistem levelovanja pojedinačnog oružja zarad otključavanja nišana i dodataka (čime eksplicitno kopira ranije CoD igre), što progresiju po nivoima čini bogatijom, ali ni približno „nafilovanom” kao u Modern Warfareu 3. Zavisno od broja killova koje postignete jednim određenim oružjem, otvaraće vam se sve više opcija za njegovo budženje nišanima, cevima, laserskim trejserima, taktičkim lampama i drugim gedžetima. CoD je na ovom planu mnogo detaljniji, jer donosi sistem „oružanih izazova”, koji idu dalje od prostog zbira žrtava (jedan od njih je, recimo, broj „headshotova”). Tu su i perkovi, svaki sa sopstvenom linijicom progresa... Ništa slično CoD sistemu perkova i killstreaka ne postoji u Battlefieldu, ali novoustanovljeni sistem sticanja XP-a za borbena vozila i otključavanja ekstra opreme za njih dodaje malo preko potrebnog šarenila.

Izmene i dopune „unlock” modula kod Modern Warfarea 3 tiču se odustajanja od virtuelne valute, koja je figurisala u Black Opsu. Otključavanje golog oružja, perkova i killstreaksa je besplatno i isključivo vezano za napredak po nivoima (činovima). Na polju gedžeta i opreme nema previše iznenađenja, ali interesantne sitnice, nalik na hibridni nišan (dva moda, refleks za blizinu i ACOG za daljinu na jednom oružju u jednom trenutku), svedoče o nekakvom trudu autora da četvrti CoD u četiri godine, pored novih mapa, ponudi makar jedan unikatni elemenat.

Kakvu tačku staviti na ovu žvakastu žvaku? Na polju single playera, obe igre su manje-više bezveze – kampanja BF3 je neimpresivna, a ona iz MW3 apsolutno iritantna. U sferi multiplayera CoD – MW3 ne donosi mnogo toga novog, ali je bez obzira na to vraški zarazan. Brži je i eksplozivniji od Battlefielda, ali je grafički prevaziđen. Battlefield 3 je vizuelno impozantan, konceptualno raskošan i ima fenomenalne mape, ali nije PuG friendly kao MW3, i pravi sjaj pokazuje tek onda kada ga igrate sa poznatom ekipom. Ako volite FPS multiplayer, nećete pogrešiti ako se odlučite za bilo kog kandidata. Naš sud daje (malu) prednost Battlefieldu, ali taj jedan poen finalne ocene slobodno svrstajte u stvar ukusa.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Batman: Arkham City
Call of Duty: Modern Warfare 3 vs Battlefield 3
Šta mislite o ovom tekstu?
Renegade Ops
Serious Sam: The Random Encounter
Assassin’s Creed: Revelations
The Elder Scrolls V: Skyrim
Deus Ex: Human Revolution – The Missing Link
Universe Sandbox
L.A. Noire – The Complete Edition
Costume Quest
Need for Speed: The Run
Saints Row: The Third
Dungeon Defenders
The Adventures of Tintin: The Game
Jurassic Park: The Game
Payday: The Heist
The Lord of the Rings: War in the North

...još jedno mišljenje
Novi MW3 ostao je apsolutno bulletproof na kontroverze i skandalozne korporacijske takeovere koji su ispratili izbacivanje prethodnog Modernog ratovanja. Bez obzira na to što su na igri radili Sledgehammar Games i Infinity Ward u krnjem sastavu, recept koji je funkcionisao u ranijim igrama ispoštovan je sa fanatičnim žarom. Na intenzitetu akcije, destrukcije i sumanuto zabavnim skriptovanim scenama pozavideli bi i Majkl Bej i Roland Emerih zajedno. Stvoreno je vrhunsko sinematično iskustvo kroz gomilu pažljivo skriptovanih momenata. Iako se pomalo stiče utisak da je sada akcija koja varniči sa ekrana donekle preterana i gotovo opterećujuća (uz vrlo napadno switchovanje perspektive iz ugla raznih protagonista), pojedine sekvence se, kao i u slučaju prethodnika, upisuju zlatnim slovima u anale akcionih igara (desant i bežanija sa ruske podmornice nadomak Menhetna, bestežinsko napucavanje u predsedničkom avionu, prizori sveopšteg Trećeg svetskog rata po razvaljenim svetskim prestonicama i dr.).
Jednom kada se izdivljate kroz slasnu, masnu i standardno prekratku kampanju i bacite pogled na superzabavne Spec Ops misije za dva igrača, na red dolazi glavno jelo. Redefinisani multiplayer trojke pozajmljuje najbolje od prethodne igre, osvežavajući je nekim novim i dobrodošlim momentima. Iz ogromne količine različitog naoružanja, raznih challenge varijanti, režima igranja, 16 pažljivo skockanih mapa i gomile novih i zanimljivih perkova (uz njihovo redizajnirano sticanje), izdvajaju se mod Kill Confirmed, u kojem morate pokupiti dog tag pločice koje ostaju iza eliminisanih protivnika kako bi vam se uopšte registrovao skor.
A. DINIĆ

...još jedno mišljenje
Call of Duty u izdanju za 2011. godinu jeste ostvarenje koje se previše trudi – da podigne adrenalin, izazove bilo kakve emocije ili čak iznenadi igrača. Krajnji prozvod je igra sa nabacanom kampanjom, predvidljivim tokom i enormnom količinom skriptovanih scena. Teško je ozbiljno shvatiti pokušaje pravljenja drame kada na svakih 15-ak minuta bivate počašćeni skriptovanom eksplozijom, nakon čega glavni lik pada u nesvest, ili bullet-time puškaranjem posle gotovo svakog breachovanja vrata. Jednako neubedljive su i deonice u kojima sprovodite jednog od povređenih saboraca, jer oni zapravo nemaju načina da poginu, ma koliko se igra trudila da to sakrije. Da se ne lažemo, akcije ne manjka, ali ovom serijalu hitno treba čizma u zadnjicu, bilo kakav reboot umesto trenutnog stanja, gde su autori koristili svaku priliku da igraču otmu kontrole iz ruke i, tehnički, prodaju igrani film sa multiplayer modom.
B. JOVANOVIĆ

...još jedno mišljenje
Single player komponenta Battlefielda 3 predstavlja neuverljivi bućkuriš loših „Best of” momenata iz drugih igara (pored Modern Warfarea, najviše podseća na neslavni prošlogodišnji Medal of Honor), uz povremene spektakularne prizore (vožnja u mlaznom lovcu iz pozicije tobdžije, tenkovski desant u Iranu, iskakanje padobranom u ulozi ruskog operativca i sl.). Fantastična grafika i kvalitetan fizikalni model takođe čine pozitivnu stranu jednačine, ali čak ni to ne uspeva da zamaskira loš AI protivnika i vaših kompanjona (koji redovno iskaču ispred nišana, nakon što uveliko počnete sa prangijanjem), loše odrađene skripte i laserski precizne neprijatelje, koji vas pogađaju sa milimetarskim odstupanjem, pri čemu često nećete moći ni da pretpostavite iz kog pravca je doleteo metak.
A. DINIĆ

Platforma:
PC, Xbox 360, PlayStation 3
Potrebno:
Intel Core2Duo E6600 ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, nVidia GeForce 8600 GT ili ATI Radeon X1950Pro
Poželjno:
Intel Core i5 ili ekvivalent, 4 GB RAM, nVidia GeForce 260 GTX
Veličina:
13,8 GB
Cena:
4999 dinara
Adresa:
www .callofduty .com /mw3
Kontakt:
ComputerLand

Platforma:
PC, Xbox 360, PlayStation 3
Potrebno:
Intel Core2Duo / 2,4 GHz ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce 8800 ili Radeon 3870
Poželjno:
Intel Core2Quad ili ekvivalent, 4 GB RAM-a, GeForce GTX 560 ili Radeon 6950
Veličina:
13,6 GB
Cena:
4999 dinara
Adresa:
www .battlefield .com /battlefield3
Kontakt:
Extreme CC

85

86
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera