
Malo je borbenih simulacija za koje može da se kaže da su gotovo stopostotno realne, ali Flanker 2.0 i njegov prethodnik definitivno spadaju u tu elitnu kategoriju. Koncept beskompromisne verodostojnosti kojim je zračio prvi Flanker pre gotovo četiri godine je tek nedavno, pojavom Falcona 4.0, dostignut i donekle prestignut (pre svega zbog odlično projektovane dinamičke kampanje). A Flanker 2.0 je stigao u pravo vreme da bacanjem rukavice u lice Sokolu 4 zadrži tenziju na tronu borbenih simulatora.
Flanker 2.0 teško može da se svrsta u kategoriju zabavnog softvera (sem ako vas konstantno rušenje/obaranje/sletanje na glavu i u more ne zabavljaju). U pitanju je simulator (ne simulacija) SU-27 (i mornaričke varijante, SU-33) apsolutno svakog segmenta borbene eksploatacije fantastičnog ruskog lovca. Ako ste početnik, šanse za uspeh (i zabavu) su vam ravne nuli. U klasičnom dogfajtu 1:1 iskusni AI protivnik će vas sigurno oduvati sa neba, instrument-tablu na ćirilici ćete teško svariti i shvatiti, a tehniku izbegavanja samova naučiti posle 3459. pogotka u motor. U odnosu na pravog pilota ruskog ratnog vazuhoplovstva, imaćete teži zadatak, prvenstveno zbog fiksnog vidnog polja na monitoru (padlock, odn. praćenje protivnika putem virtuelnog kokpita je slaba zamena za pokrete glavom). Za razliku od Flankera 1.0 koji je bio poslednja simulacija bez teksturirane grafike (suvi, jednobojni poligoni), Flanker 2.0. je pravi praznik za oči. Iako nema kampanju u klasičnom smislu reči, kvalitet same srži igre zahteva respekt svakog entuzijaste čija avio stremljenja sežu dalje od „NovaLogicovog” horizonta, punog raskalašnog napucavanja bez veze sa mozgom. Miodrag KUZMANOVIĆ |