
Kome bi posle hiperzaraznog Roller Coaster Tycoona palo na pamet da se na tu temu može išta dodati? Genijalna simulacija luna parka i pratećeg ekonomskog modela, sa pripadajućim dodatkom u obliku „construction kita” za kreaciju ludih i brzih šinskih vozova ne ostavlja nimalo lufta standardnoj konkurenciji. Šansu za proboj u ovim opasnim vodama ima samo ekipa sa pedigreom. „Bullfrog”, kao jedan od začetnika upravljačko-simulacionog podžanra (i autor prvobitnog Theme Parka) jedini može da ponudi približno zanimljivu stvar.
Sim Theme Park nudi „inicijalnu distinkciju” korišćenjem 3D akcelerisane grafike. Sve ostalo je u suštini isto: imate određenu količinu para, mogućnost ga gradite, projektujete, optimizujete i nadograđujete atrakcije, zezalice i prodavnice, unajmljujete osoblje (zabavljači, inžinjeri, čistači, čuvari...) i da od prazne ledine napravite park koji će privući goste i ostvariti profit. Za razliku od Roller Coaster Tycoona, ovde imate samo četiri tematske varijante parka, a prelaz sa jedne na drugu je uslovljen vanrednim uspehom u optimizaciji prethodne (za svaki od „skrivenih” ciljeva dobijate nekakav zlatni ključ, a tri osvojena otključavaju sledeći poligon). Sama mehanika igre veoma je detaljna, ali i relativno pojednostavljena u odnosu na Roller Coastera: ovde je, recimo, dizajn šinskih vozića rudimentaran, uspeva svaka krecija (pravila fizike, uzgona i faktora „mučnine” se ne uzimaju o obzir). Ljudske žrtve kao posledica greške u konstrukciji takođe nisu moguće. Zato je grafika jedan od jačih aduta: blagodareći prednosti 3D tehnologije, vaš parkić možete razgledati iz svih uglova, spušati se u perspektivu posetilaca, pa čak i sesti u neku od atrakcija radi efektne „pokusne” vožnje. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |