
U drevna vremena, kada smo brzine kompjutera merili dvocifrenim megahercima, postojala je igra Alone in the Dark. Njen uticaj na razvoj 3D kompjuterskih igara bio je ogroman, ali je vremenom pala u zaborav. Sa željom da joj napravi omaž, firma „Terminal Reality” objavila je arkadnu avanturu Nocturne.
Glavni junak igre, smeštene u treću i četvrtu deceniju dvadesetog veka, radi u specijalnoj vladinoj organizaciji koja se bori protiv natprirodnih sila. Svi ga znaju samo pod pseudonimom Stranac. U rešavanju slučajeva mu pomaže njegova najbliža saradnica Svetlana Lupesku, polužena-poluvampir. Igru čine četiri nezavisne epizode u kojima treba demonstrirati dovitljivost karakterističnu za avanture, ali i borbene veštine protiv demona, vampira i sličnih karakondžula. Većini ljudi najveću smetnju za igranje Nocturnea predstavljaju njegovi hardverski zahtevi. Sem što traži minimalno PII sa 64 MB RAM-a, zvuči zaista zapanjujuće da verzija za 3D akceleratore ne može da se pokrene bez 96 MB RAM-a. Ako tome dodamo zahtevani prostor na hard disku od 1.25 GB, te još 200 MB za svap fajl, kao i to da igra radi u 32-bitnom grafičkom režimu, zbog čega nema punu podršku za Voodoo kartice, s pravom se možemo zapitati čemu sve to, odosno na šta su potrošeni toliki resursi. Odgovor leži u detaljima. Iako na prvi pogled mračan i grafički jednoličan, Nocturne zapravo predstavlja pravo grafičko remek-delo, i to na onim poljima koja se u procesu pravljenja igara najčešće zanemaruju kao nebitna. Odbljesak svetlosti iz ručne lampe u ogledalu, efekat kondenzacije vodene pare koji se javlja kao posledica disanja junaka na nižim temperaturama, savijanje i lelujanje Strančevog kaputa tokom hodanja ili trčanja – sve je to napravljeno tako realno da izgleda kao da je snimljeno kamerom. Ipak, imajući u vidu da nigde nema kontinualnog kretanja kamere, tj. da se igra u principu sastoji od statičnih scena, ostaje nejasno čemu zahtevi za tolikim megabajtima. Ako ste nostalgičar za igrama tipa Alone in the Dark i volite „karpenterovski” stil horora, a pri tome na stolu imate zversku mašinu, ne treba da propustite Nocturne. Slobodan MACEDONIĆ | | |