
Po mnogima najbolja igra svih vremena, Half-Life je prošle zime napravio revoluciju u svom žanru, postavivši standarde za 21. vek. Nakon godinu dana konačno je stigao međunastavak Opposing Force, proširujući priču na neočekivani način - gonilac je postao progonjeni. Adrijan Šepard, dvadesetdvogodišnji marinac, poslat je da eliminiše Gordona Frimena. Problemi nastaju kada Adrijana njegovi drugovi ostave na cedilu tokom evakuacije pred početak vazdušnog udara na kompleks „Black Mesa”, koji se, inače, događa negde na polovini originalnog Half-Lifea.
Novi nivoi, novi monstrumi i nova oružja, ono su što čini suštinu svakog paketa dodatnih misija za neku 3D igru. U slučaju Opposing Force to ne važi - dovoljno je dugačak da se može smatrati potpuno novom igrom. Doduše, on jeste u tesnoj vezi sa Half-Lifeom, ne samo zato što zahteva kompletnu instalaciju originala, već i zato što se dve igre, zahvaljujući odlično zamišljenom scenariju, prepliću na krajnje specifičan način. Vodeći Adrijana proći ćete kroz delove „Black Mese” za koje niste ni znali da postoje, ali ćete posetiti i neka dobro poznata mesta. Npr. prvi nivo Opposing Forcea vodi igrača kroz uvodni nivo Half-Lifea, kroz koji je Gordon Frimen prošao internom železnicom. Okruženje koje ste tamo mogli samo da posmatrate, ovde ćete istražiti do detalja. Podrazumeva se da ćete uz put sresti kako Gordona, tako i misterioznog čoveka sa aktovkom. Autorski tim se svojski potrudio da pored novih kreatura i oružja napravi i gomilu novih „skinova” za marince i većini dodeli posebne funkcije stvarajući od njih prave NPC likove. Tako ćete, recimo, od zavarivača moći da tražite da vam otvori zablindirana vrata, od lekara da pomogne ranjenima, koji će vam se potom pridružiti... Može se slobodno reći da je pojavom Opposing Forcea Half-Life konačno postao zaokružena celina. Slobodan MACEDONIĆ | | |