![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
I pored opsežne reklamne kampanje i brojnih superlativa koje su beta testeri upućivali drugom nastavku Raymana, malo ko je imao predstavu o čemu se tu zapravo radi. Prazne reči o novom okruženju i brojnim poboljšanjima zaživele su tek u trenutku kada su u prodaju puštene prve kopije. Još jedna u nizu prosečnih 3D skakalica? Ovoga puta odgovor je odričan. Simpatični junak jedne od malobrojnih „autohtonih” PC arkada vratio nam se u daleko svetlijem izdanju. Potpuno 3D okruženje, blistava grafika i zvučni efekti tek su površinski ukrasi ispod kojih se krije istinski kvalitetna igra koja se definitivno mora uvrstiti u izbor za igru godine. U godini koja je donela toliko kvalitetnih igara to je uspeh vredan poštovanja. Intergalaktička banda mehaničkih pirata, na čelu sa Razorbeardom napravila je rusvaj u Raymanovom svetu. Pohlepni pirati zarobili su većinu miroljubivih kreatura s namerom da ih prodaju svemirskom cirkusu. Zla sudbina nije mimoišla ni našeg heroja. Ostavljen bez svojih moći, Rayman se obreo u ćeliji s dobroćudnim Globoxom, stvorenjem koje će mu preneti čaroliju za beg iz zatočeništva. Ostatak energije raštrkan je po svetu u obliku žućkastih lumzova (lebdeća stvorenjca koja su nastala prskanjem primordijalnog Jezgra koje je napajalo energijom Raymanov svet). Naravno, Rayman sada mora sakupljati lumzove kako bi došao do četiri maske koje docnije treba da preda Polokusu, tvorcu sveta koji će rasterati bandu razuzdanih pirata i vratiti mir. Žuti lumzovi omogućavaju prelazak na sledeće nivoe ili bonus deonice na kojima se možete opskrbiti drugim dodacima. Crveni lumzovi obnavljaju energiju, ljubičasti obavljaju funkciju trapeza pomoću kojih se Rayman prebacuje na udaljenije platforme, zeleni označavaju mesto na kome ćete se pojaviti nakon izgubljenog života, a skupljanjem srebrnih lumzova dobijate specijalne moći koje su neophodne za prevazilaženje prepreka koje slede. Pažnju treba obratiti i na vešto skrivene kaveze u kojima su zarobljena stvorenja čija pomoć može biti dragocena. Kada začujete poziv za pomoć, pronjuškajte malo i naći ćete kavez koga otvarate s dva precizna hica. Za dobro delo bićete nagrađeni žutim lumzovima. Avanture vode Raymana kroz sijaset neobičnih, raznovrsnih i grafički predivno dizajniranih nivoa. Sem skakanja i trčkaranja, Rayman može izvesti i komplikovanije pokrete kao što su ronjenje, nošenje i pomeranje predmeta, veranje uz živicu i mreže i druge „tarzanovske” manevre. Kosa koja se rotira kao helikopterska elisa omogućava Raymanu da precizno doskoči na uzane platforme ili da skoči s velikih visina, a zanimljiva je i sposobnost penjanja između dva vertikalna stuba, kada se Rayman vešto podupire poput nekog gimnastičara. Pravo osveženje donose nivoi u kojima se pojavljuju likovi koje možete iskoristiti kao alternativno prevozno sredstvo - zmija će vas poput glisera vući kroz močvaru dok skijate na vodi, tornado koristite kao lift za penjanje na visoke platforme, skakutavu bombu ćete jahati kao na rodeu itd. Snalaženje u 3D prostoru znatno olakšava Raymanova senka koja jasno ocrtava mesto na koje ćete doskočiti. Kamera je iznenađujuće mobilna i precizna (nadmašuje i onu iz četvrtog nastavka Tomb Raidera), a postoji i mogućnost manuelne korekcije i osmatranja okoline u prvom licu. Tokom svog putovanja Rayman će upoznati mnoštvo likova kao što su vila Ly, simpatični Globox i njegovi klinci, dobroćudni mišićavko Clark, kit Karmen i druga stvorenjca s određenom ulogom koja ih čini nezaobilaznim delom priče. Glavni protivnici će vam biti Razorbeard i njegova banda robota, ali i duhovi iz močvare, lebdeće bombe, pirane, paukovi i druga opasna stvorenja, kao i veliki Čuvari. Nivoi su raznovrsno organizovani i na svakom od njih čeka vas drugačija vrsta akcije. Negde ćete morati pažljivo da skačete s platforme na platformu, dok na drugom mestu morate biti izuzetno brzi kako bi utekli bombama kojima vas zasipa Razorbeardov brod. U toj raznovrsnosti upravo i leži neverovatna privlačnost igre. Grafika u Raymanu 2 je delom renderovana, sa upečatljivim 3D i svetlosnim efektima, a delom crtana i ručno bojena. Zahvaljujući tome, u potpunosti je izbegnuta pikselizacija na blizinu, pa grafički prikaz ne gubi na kvalitetu ni u jednoj perspektivi - to je osobina kojom se nijedna slična igra ne može pohvaliti. Poput grafike, i animacija likova predstavlja pravo umetničko delo - duhovita je, detaljna i značajno doprinosi ukupnom utisku. Zahvaljujući tome, igra će biti interesantna i onima koji u njoj učestvuju u svojstvu posmatrača. Rayman 2 predstavlja kompletnu igru u kojoj su objedinjeni visoki tehnički kvaliteti i izvrsna igrivost. Jedino pitanje je da li će ona oboriti rekord svog prethodnika od četiri miliona prodatih kopija. Po svemu sudeći, takav ishod je vrlo verovatan. Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |