![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Kao što je slučaj u industriji automobila, pravilo da nema dobrog mehanizma dok ga ne naprave Nemci važi i ovde. Panzer Elite, kao prvenac talentovane grupice Germana („Wings simulations”) prvi u istoriji tenkovskih simulacija zaista uspeva da ispuni sve tri esencijalne premise: zabavnost, autentičnost i klaustrofobiju vožnje i borbe u tenku. Svaki detalj u igri prosto sija od entuzijazma i autorske posvećenosti zadatku, a brzina kojom su kroz zakrpu ispravljeni uočeni bagovi sugeriše respekt prema fanovima i mušterijama. Suprotno očekivanjima, igra ipak ne pokriva čitav Drugi svetski rat, već se koncentriše na dvogodišnji period sa početkom operacije „Torch” (iskrcavanje saveznika u Tunisu), preko Sicilije do invazije na Normandiju. Ograničenost istorijske perspektive omogućava uži fokus i temeljniju obradu značajnih operacija iz tog perioda, sa širom otvorenom mogućnošću za expansion diskove koji će, recimo, pokriti ruski front ili invaziju na Francusku. Kroz nekoliko kampanja sa ukupno 40 misija zadaci će adekvatno varirati u zavisnosti od strane koju ste odabrali, sa potrebom za totalno drugačijim taktičkim pristupom: Nemci su imali iskusne posade, dobro oklopljene tenkove sa topom velikog kalibra, ali im je snabdevanje (pogotovo u periodu koji je obrađen igrom) bilo katastrofalno, rezerve goriva i municije male, a mogućnost za popunu ranjenih i poginulih tenkista veoma sužena. Sa druge strane, saveznici nemaju logističkih problema niti sa popunom ljudstva, ali su im posade neiskusne, a tenkovi veoma slabi (ali mnogobrojni). Sve ovo, i mnogo više, igra izuzetno verno dočarava. Panzer Elite je po defaultu namenjen najvećim cepidlakama po pitanju realnosti, ali dozvoljava pristup i totalnim početnicima. Ako sve opcije koje se tiču vernosti stavite na maksimum (tu je i mogućnost ručnog menjanja brzina pri vožnji tenka), imaćete izuzetno težak zadatak. Recimo, pri gađanju iz topa ulogu igraju sledeći faktori: uticaj vetra, gravitacije i spoljne temperature, i verovali ili ne, stepen kalibracije optičkog nišana (podešavate ga sami). Uticaji kalibra i vrste granate, debljine vašeg i protivničkog oklopa i probojnosti zrna u zavisnosti od daljine do cilja su preuzeti iz originalnih proizvođačkih specifikacija za oklopna vozila i tenkove. Pošto nemate originalno uputstvo, a igra ne poseduje nikakav tutorijal niti trening misije, preporučujemo vam posetu stranici www. AI protivnika izuzetno lepo je isprogramiran, tako da ista misija pri ponovnom igranju ne izgleda identično. Amerikanci će se uvek truditi da vas opkole i plasiraju granatu sa boka ili otpozadi, koristiće teren i prirodne i veštačke prepreke za brzu promenu pravca i neće dugo ostajati na nišanu vašeg moćnog Panzerkampfwagena (nemačka reč za tenk). Tu je i opasna pešadija, koja ume da bude smrtonosna u urbanoj makljaži. Sa vaše strane su tu tri pametna wingmana (dobro razumeju naređenja i ne zaglavljuju se kao u Panzer Commanderu), mogućnost za artiljerijsku podršku, lanseri dimnih kutija i protivpešadijskih granata i veliki broj nezavisnih timova uz čiji ćete bok ratovati (nijedna misija, zbog obilja postavljenih zadataka ne zavisi isključivo od vas). Borbene zone su urađene izuzetno detaljno, sa odgovarajućim geomorfološkim oblicima terena, florom (šume se napokon sastoje od pojedinačnih stabala), manjim i većim naseljima sa zgradama koje u potpunosti odgovaraju datom podneblju. Modeli tenkova i drugog borbenog hardvera su fenomenalni i ponašaju se očekivano (realno se zatresu kada okidaju iz topa, truckaju se po neravninama, mogu da se prevrnu...). Najveći plus koji nastaje iz kombinacije svih faktora je atmosfera: tenkovske zasede, artiljerijski baraži, frenetični oklopni dueli, rušenje zgrada, krčenje šume „on the fly”, dobacivanje wingmana, juriš na naseljeno mesto prepuno pešadinaca sa raketnim bacačima... Osećaj je intenzivniji ako igrate na maksimalnom nivou realnosti, bez spoljnih pogleda iz poluptičje perspektive, već iz vizure komandira koji viri kroz male pravougane otvore (okolo se sve puši, tenk se trese i izvija pri manevrisanju, zrna se rikošetiraju od prednjeg oklopa, vama ponestaje pancirno-probojnih granata... Sve u svemu, čisti Close Combat simulacionoj perspektivi. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |