
Dugo očekivani nastavak igre koja je afirmisala žanr akcionih simulacija vožnje pojavio se krajem prošle godine. Za razliku od svog prethodnika (Interstate ‘76) koji je svojevremeno bio jedan od najtraženijih naslova na tržištu, Interstate ‘82 predstavlja neočekivano razočarenje koje se logički ne nastavlja na original.
Novi nastavak doneo je mnogo više akcije i lošiji upravljački sistem koji nameće potrebu za džojpedom ili nekim sličnim kontrolnim uređajem. Imaćete utisak kao da igrate jednu iz gomile štancovanih igara za N64 ili Playstation, što ne mora da bude nedostatak pod uslovom da je igra zabavna. Međutim, ni na tom polju nemojte očekivati previše. Igračka atmosfera je frustrirajuće loša, najviše zbog skokovite animacije koja, po svemu sudeći, nije uslovljena hardverskim resursima (i igrači na Pentium III sistemima imaju takve probleme). Česte pauze za učitavanje ometaju tok igre i dodatno nerviraju. Kontrole su pomalo nelogične, a fizički model nije dovoljno realističan. Recimo, automobili gotovo trenutno postižu velike brzine. Grafički, Interstate ‘82 kao da pripada vremenu od pre godinu i više dana i nije jasno zbog čega je 3D kartica neophodna. Jedino su modeli automobila odlično renderovani, dok su efekti s dimom i maglom dopadljivi. Okruženja u kojima vozite su raznovrsnija nego ranije, izbor vozila je bolji, ali je njihovo opremanje teže. Najvažnija novina je mogućnost da izađete iz teško oštećenog automobila i pređete u drugi ili da usred trke otmete protivničko vozilo. Interstate ‘82 jedva zaslužuje da se nazove novom igrom. Solidna ideja ovde nije dovoljno razrađena, niti je igra tehnički usaglašena s trenutnim zahtevima. Moglo je to mnogo, mnogo bolje. Gradimir JOKSIMOVIĆ |