![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Disciples je više okrenut ka HoMM serijalu. Na raspolaganju su vam četiri naroda: demoni (Legion of The Damned), vaskrsli (Undead Horde), patuljci (Mountain Clans) i ljudi (Empire). Rase su izdeljene po božanstvima, te se njihove čarolije razlikuju na ovoj osnovi. Svaka rasa ima specifičan grad i jedinice. Broj građevina po gradovima nije velik, ali je znatno teže unaprediti sve objekte nego u sličnim igrama. To je zbog visoke cene objekata, a resursi se teško pribavljaju. Inventivna ideja je račvanje izgradnje objekata. Igrač ima izbor kako će dograditi osnovnu jedinicu kroz dva koloseka - npr. običan div može postati ledeni ili olujni div u zavisnosti od toga da li ćete objekat „pećina” nadgraditi u „zamak među oblacima” (Cloud Keep) ili „ledene pećine” (Ice Caves). Kada nadgradite objekat, jedinica na terenu se unapređuje tek pošto je skupila određen nivo u poenima iskustva. Zato je važno održavanje u životu jedinica koje se konstantno bore i skupljanje iskustva za njihovo ojačanje, što je klasičan FRP element. Svaku grupu jedinica po mapi predvodi heroj koji može biti iz tri klase: ratnik, čarobnjak i vođa esnafa (Guild Master). Ova treća kategorija je višenamenska i kombinacija je prve dve. Jedinice su izdeljene po rodovima: pešadijske (Fighter), čarobnjačke (Mage), artiljerijske (Range Attack) i jedinice podrške (Support). Pored njih postoje dve specifične jedinice, lopov i obeležavač teritorije. Lopovi mogu trovati suparničke grupe jedinica i gradove, saznati podatke o brojnom stanju neprijatelja, ukrasti magične predmete od trgovaca ili izvršiti atentat na nekog heroja.
Za razliku od ovog pokajničkog projekta „Strategy Firsta” (nakon očajno lošeg Clans), Age of Wonders donosi revitalizovani koncept Warlordsa uz malu dozu HoMM. Misije, animacija i izgled jedinica, mape i scenariji su poput Warlords izdanja. Na početku kampanje ili scenarija birate svog heroja koji predstavlja glavnog generala rase za koju se borite (što znači da možete odabrati i heroja koji nije iste rase). Tokom scenarija u zavisnosti od vaše uspešnosti (čitaj: sakupljenog zlata) pridružuju vam se drugi heroji. Svaki od njih ima čitavo tuce specijalnih osobina koje stiče iskustvom, poenima koje dobija sa nivoima. Na početku scenarija heroj dobija „fiksne” osobine specifične za svoju rasu (npr. patuljak poseduje Mountainiring - penjanje po planinama, vilenjak nosi luk i slično). Po dobijanju poena možete jačati karakteristike (ili dodavati pomenute specijalne osobine) poput kretanja, odbrane, napada, energije heroja. Postoji dvanaest različitih naroda, uz napomenu da pored patuljaka, orkova, goblina, mračnih i visokorodnih vilenjaka, polutana i ostale menažerije postoje čak tri ljudska naroda (pogotovo su interesantni Azraacs, crna rasa koja ima gradove i jedinice u stilu stare egipatske vojske). Svaki narod ima svojstvene jedinice i gradove. U gradovima se može proizvoditi (pored jedinica) roba, koja uvećava prihode zlatnika koje po krugu grad ostvaruje. Utvrđenja se mogu nadgraditi do tri nivoa (čime se broj jedinica koje se mogu proizvoditi uvećava na 12 ), i mogu se ojačati zidovi do dva nivoa (drveni i kameni, čime su protivnikove opsade znatno otežane). Neke jedinice se ponavljaju (kao npr. baliste, jarac za razbijanje vrata utvrđenja, katapult), ali je ukupan broj oko 120 raznih jedinica. Kao heroj, jedinice imaju karakteristike koje se uvećavaju iskustvom u borbi. Ako jedinica preživi nekoliko borbi dobija odlikovanja (srebrne i zlatne medalje se pojavljuju na ikoni jedinice) i njene karakteristike rastu. Borba se može odigrati automatski (kompjuter izračunava odnose, opet poput Warlordsa) ili potezno, gde se na terenu nalaze sitne jedinice koje izvršavaju vaša naređenja potez po potez. Magije može bacati svaki heroj koji ima osobinu Spellcasting, koja se može jačati do četiri nivoa, čime se u svakom krugu generiše više magične energije heroja. Čarolije se izučavaju po nekoliko krugova i mogu biti opšte (na glavnoj mapi) i borbene (tokom bitke). Branislav BABOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |