TEST PLAY<>
012000<><>

Disciples: Sacred Lands VS Age of Wonders

Kada se smućka nekoliko žanrova igara, dobija se dobar koktel. Isprobana varijanta je kombinacija FRP i strateških igara, što su slavom ovejani serijali Heroes of Might & Magic i Warlords potvrdili više puta. Bledi pokušaji kopiranja uspeha rodonačelnika ovog žanra prisutni su od prvog izdanja ovih igara. Pojavom igre Disciples firme „Strategy First” i prvenca softverske kuće „Triumph Studios” Age of Wonders može se reći da je tržište strateških igara s fantazijskom tematikom dobilo ozbilje takmičare. Ne može se tvrditi da ove igre nadmašuju svoje uzore, ali ih svakako u nekim idejnim rešenjima prevazilaze.

Disciples je više okrenut ka HoMM serijalu. Na raspolaganju su vam četiri naroda: demoni (Legion of The Damned), vaskrsli (Undead Horde), patuljci (Mountain Clans) i ljudi (Empire). Rase su izdeljene po božanstvima, te se njihove čarolije razlikuju na ovoj osnovi. Svaka rasa ima specifičan grad i jedinice. Broj građevina po gradovima nije velik, ali je znatno teže unaprediti sve objekte nego u sličnim igrama. To je zbog visoke cene objekata, a resursi se teško pribavljaju. Inventivna ideja je račvanje izgradnje objekata. Igrač ima izbor kako će dograditi osnovnu jedinicu kroz dva koloseka - npr. običan div može postati ledeni ili olujni div u zavisnosti od toga da li ćete objekat „pećina” nadgraditi u „zamak među oblacima” (Cloud Keep) ili „ledene pećine” (Ice Caves). Kada nadgradite objekat, jedinica na terenu se unapređuje tek pošto je skupila određen nivo u poenima iskustva. Zato je važno održavanje u životu jedinica koje se konstantno bore i skupljanje iskustva za njihovo ojačanje, što je klasičan FRP element. Svaku grupu jedinica po mapi predvodi heroj koji može biti iz tri klase: ratnik, čarobnjak i vođa esnafa (Guild Master). Ova treća kategorija je višenamenska i kombinacija je prve dve. Jedinice su izdeljene po rodovima: pešadijske (Fighter), čarobnjačke (Mage), artiljerijske (Range Attack) i jedinice podrške (Support). Pored njih postoje dve specifične jedinice, lopov i obeležavač teritorije. Lopovi mogu trovati suparničke grupe jedinica i gradove, saznati podatke o brojnom stanju neprijatelja, ukrasti magične predmete od trgovaca ili izvršiti atentat na nekog heroja.

Pošto je cilj većine scenarija zauzeti mapu, obeležavači teritorije su korisni u osvajanju pojedinih delova mape, kakvi su recimo, rudnici zlata ili izvori magijske energije. Kada u glavnom gradu napravite toranj magije, možete izučavati četiri nivoa magije. Čarolije mogu bacati heroji koji imaju ili tu sposobnost, ili magične predmete. Za svaku čaroliju troši se (pored zlata) drugi bitan resurs, a to je mana. Ona je izdeljena na četiri tipa. Za više nivoe čarolija potrebna je raznovrsnija kombinacija mane. Čarolije su isključivo na globalnom nivou (sa lepim grafičkim efektima) i ne mogu se koristiti u direktnoj borbi. Raspored jedinica u njihovim poljima (slotovima) isti je kao u borbi, pošto su likovi nepomični tokom bitke. Bitno je rasporediti lake jedinice poput strelaca iza pešadije da bi ih štitili. Disciples je izuzetno zarazna igra, zato što nudi potpuno nov pristup formuli koju je uspešno koristio Heroes of Might & Magic.

Za razliku od ovog pokajničkog projekta „Strategy Firsta” (nakon očajno lošeg Clans), Age of Wonders donosi revitalizovani koncept Warlordsa uz malu dozu HoMM. Misije, animacija i izgled jedinica, mape i scenariji su poput Warlords izdanja. Na početku kampanje ili scenarija birate svog heroja koji predstavlja glavnog generala rase za koju se borite (što znači da možete odabrati i heroja koji nije iste rase). Tokom scenarija u zavisnosti od vaše uspešnosti (čitaj: sakupljenog zlata) pridružuju vam se drugi heroji. Svaki od njih ima čitavo tuce specijalnih osobina koje stiče iskustvom, poenima koje dobija sa nivoima. Na početku scenarija heroj dobija „fiksne” osobine specifične za svoju rasu (npr. patuljak poseduje Mountainiring - penjanje po planinama, vilenjak nosi luk i slično). Po dobijanju poena možete jačati karakteristike (ili dodavati pomenute specijalne osobine) poput kretanja, odbrane, napada, energije heroja.

Postoji dvanaest različitih naroda, uz napomenu da pored patuljaka, orkova, goblina, mračnih i visokorodnih vilenjaka, polutana i ostale menažerije postoje čak tri ljudska naroda (pogotovo su interesantni Azraacs, crna rasa koja ima gradove i jedinice u stilu stare egipatske vojske). Svaki narod ima svojstvene jedinice i gradove. U gradovima se može proizvoditi (pored jedinica) roba, koja uvećava prihode zlatnika koje po krugu grad ostvaruje. Utvrđenja se mogu nadgraditi do tri nivoa (čime se broj jedinica koje se mogu proizvoditi uvećava na 12 ), i mogu se ojačati zidovi do dva nivoa (drveni i kameni, čime su protivnikove opsade znatno otežane). Neke jedinice se ponavljaju (kao npr. baliste, jarac za razbijanje vrata utvrđenja, katapult), ali je ukupan broj oko 120 raznih jedinica. Kao heroj, jedinice imaju karakteristike koje se uvećavaju iskustvom u borbi. Ako jedinica preživi nekoliko borbi dobija odlikovanja (srebrne i zlatne medalje se pojavljuju na ikoni jedinice) i njene karakteristike rastu. Borba se može odigrati automatski (kompjuter izračunava odnose, opet poput Warlordsa) ili potezno, gde se na terenu nalaze sitne jedinice koje izvršavaju vaša naređenja potez po potez. Magije može bacati svaki heroj koji ima osobinu Spellcasting, koja se može jačati do četiri nivoa, čime se u svakom krugu generiše više magične energije heroja. Čarolije se izučavaju po nekoliko krugova i mogu biti opšte (na glavnoj mapi) i borbene (tokom bitke).

Branislav BABOVIĆ

 
Gabriel Knight 3
Sim Theme Park
Pharaoh
The Wheel of Time
Abomination: The Nemesis Project
Bugs Bunny: Lost in Time
Omikron: The Nomad Soul
Rayman 2: The Great Escape
Nocturne
Half-Life: Opposing Force
Disciples: Sacred Lands VS Age of Wonders
Šta mislite o ovom tekstu?
Odium
Interstate ‘82
Panzer Elite
Flanker 2.0
USAF
Tomb Raider: The Last Revelation VS Indiana Jones and the Infernal Machine
Unreal Tournament

PLATFORMA:
Pentium/233 MHz, 32 MB RAM-a

Softver ustupio „NT Soft
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera