
Evropska programerska scena polako, ali sigurno sustiže dominantnu američku hiperprodukciju igara. Ako ne po najnovijim tehničkim karakteristikama koje jedu hardver, onda po dobrim pričama i odličnom atmosferom. Iz softverske kuće poljskog porekla „Metropolis Studios” izašla je igra Gorky 17 (kako se zove u Evropi), odnosno Odium.
Radnja je smeštena u Rusiji. Tamošnja vlada je napravila eksperimentalni grad Gorky 17, gde su vršena ispitivanja novog mutagenog virusa. Kako to obično biva, nešto je pošlo naopako i grad je preplavljen virusom. Stanovnici su masovno zaraženi, a na grad sručeno brdo eksploziva. Nakon nekoliko godina poslati su, ni manje ni više nego NATO operativci, da ispitaju stanje u gradu. Kako se prva ekipa nije vratila, vi ste se našli u novom, spasilačkom timu, sa još dva drugara i saborca. Igra sadrži RPG elemente, ali u izuzetno malim dozama. Likovi iskustvom u borbi dobijaju nivoe i po pet poena koji se raspoređuju po kategorijama kao što su preciznost, kretanje, snaga, otpornost, itd. Odium je zamišljen kao avantura sa elementima potezne strategije. Junaci istražuju grad i ispituju prolaze, kutije i razne tragove. Po detaljno iscrtanim pozadinama kreću se 3D likovi, animirani do najsitnijih detalja zahvaljujući ogromnom broju poligona. Kada naiđete na protivnike ili sporedne likove, prelazi se u „borbeni mod”. Svaki lik ima određeno kretanje i broj polja, dok mu oružje omogućava odbranu od protivnika. Princip borbe dosta podseća na Incubation. U zavisnosti od tipa oružja zavisi i pravac pucanja, npr. pištolj može pucati samo po vertikali i horizontali, a sačmara u svih osam pravaca, ali manjim dometom, pa treba pravilno postaviti vojnika na terenu. Branislav BABOVIĆ | | |