PRVI UTISCI
DRG: Survivor (Early Access)
Dragan KOSOVAC
1. maj 2024.

Ne dešava se često da o nekom naslovu pišemo više puta u rubrici „Prvi utisci”. Ipak, kada postoji dovoljno novog materijala koji je dodat u igru i kada je sam gameplay toliko zarazan da je autor ovih redova totalno navučen i provodi desetine i desetine sati uz dotično ostvarenje, onda nema smisla da propustimo priliku da podelimo sa vama naše, očigledno pozitivne, utiske aktuelnom, Early Access verzijom igre Deep Rock Galactic: Survivor.

Ultrazabavni i zarazni survivorslike spin-off serijala Deep Rock Galactic

Dakle, kao što smo pisali pre nekih pola godine (SK 11/23, i.sk.rs/32753) DRG: Survivor je spin-off igra „velikog” DRG-a, čija okvirna priča nas vodi na planetu Hoxxes sa ciljem da se zaputimo u njene dubine i iz opasnih pećina punih raznih organskih i geoloških opasnosti vratimo sa gomilom vrednih minerala (i, ponekad, pečuraka ili cvetića). Dok je demo verzija, koju smo igrali prošlog oktobra, sadržala samo jednu klasu patuljaka, jednu podspecijalizaciju, jedno okruženje i arsenal sa jednocifrenim brojem oružja, situacija u aktuelnoj verziji je kudikamo kompleksnija. Sem toga, gotovo svi podsistemi igre prošli su kroz ozbiljan period rebalansiranja, tako da su sada nivoi osetno izazovniji u odnosu na ono što je bio slučaj u demou. Sem toga, napredak kroz igru je, očigledno, usporen, kako unutar samih partija, tako i na nivou meta-progresije, između misija.

Pošto je sada u igri mnogo veći arsenal, tako povećan ukupan broj oružja smanjuje pojedinačnu verovatnoću bilo koga od njih. To znači da je manja šansa da sklopite idealan loadout (što nije bio problem u demou), a čak i kada se to desi, sam razvoj određenog komada naoružanja je malo otežan. Naime, primarno oružje date klase uvek ima unapređivanje sa tri „velika boosta” na svakih šest nivoa (takozvani overclock), ali svi ostali komadi u toku neke partije prvo moraju da se „klot” podignu na dvanaesti nivo, što im kasnije otključava klasični napredak sa overklokom na svakih šest nivoa. Dok se ovo neće svideti nekim igračima, druga strana medalje je, zapravo, mnogo sjajnija. Radi se o tome da su svi ti silni achievementi koje morate da ispunite da biste otključali nešto novo neprestana motivacija da se tokom partija trudite, da rizikujete, da pomerate granice bezbednosti vašeg patuljka, jer je na horizontu neka vredna nagrada koja će vam se lepše uklopiti u build.

Slična je situacija i sa biomima, odnosno okruženjima u kojima se odigravaju partije. Osnovna struktura svake misije i dalje je ista: preživeti pet spratova uz (poželjno) obavljanje sporednih misija, da bi sve kulminiralo eliminacijom glavnog bossa na petom spratu. Ono što je izmenjeno (i ponovo blago otežano) jeste napredovanje kroz zone i biome. Tako, svaki od četiri bioma ima pet nivoa težine (hazard 1-5), čime dolazimo do ukupno dvadeset zona sa progresivno većim stepenom izazova, ali da biste im pristupili, neophodno je da se u prethodno otključanim zonama ispune posebni zadaci (tri „acha” za svaku zonu, odnosno, ukupno njih šezdeset). Sem prvog bioma, u kom su opasne samo bube sa kojima bijete ljuti boj, svaki sledeći ima sve više opasnosti iz okoline, kao što su tokovi lave, eksplozivne geode ili padajući stalaktiti.

Sa vaše strane, na raspolaganju vam je četiri klase patuljaka: Scout, Gunner, Engineer i Driller. Iako svaka od njih ima jedinstveni splet ofanzivnih i defanzivnih vrednosti, ono što ih najviše definiše je početno oružje i lični raspored verovatnoće koje će komade dobiti na ponudu tokom partije. Određeni stepen preklapanja postoji, ali veća je šansa da će vam igra ponuditi one komade koji su bliži vašoj klasi. Takođe, priroda toka svake partije je takva da ćete možda uspeti (prva) dva oružja da nagruvate na visoke nivoe, dok za treće i četvrto nikad neće biti dovoljno vremena.

Ako ste fan franšize DRG, agresivnih patuljaka ili survivorslike naslova, stavite DRG: Survivor u listu želja, regularno može da se nađe za deset evra, a cena ponekad padne na oko sedam.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUL 2024
Elden Ring: Shadow of the Erdtree
Najkvalitetniji element ove ekspanzije je njena vizuelna komponenta...
Qualcomm, ASML, Intel, TSMC, Samsung...
Sa čipovima nema stajanja
Qualcomm je sa Snapdragon X procesorom stvorio talas kojim želi da promeni lice industrije...
Radia Windrunner i vetrenjače
Rekorder i eko-isplativost
Da li je veće uvek bolje? Istorija raznih delatnosti uči nas da se odgovor razlikuje od jednog specifičnog slučaja do drugog, ali ljudima su napro...
LG UltraGear 34GS95QE
Odlično okruženi zabavom
Vrhunska demonstracija toga gde se trenutno nalazi tehnologija kada su u pitanju monitori...
Sony ULT Wear (WH-ULT900N)
Grmljavina u tišini
Nova serija uređaja japanskog proizvođača sadrži modele koji imaju jednu zajedničku osobinu - grmljavinu...
Asus ROG Maximus Z790 Apex Encore
Za ljubitelje ekstremnog
Ploča koj spada među najbolje modele Asusovog asortimana i donosi sve „po poslednjoj modi”...
Autodesk Inventor 2025
Inženjering digitalnog prototipa
Inventor služi za izradu preciznog i detaljnog digitalnog 3D modela bilo kog sklopa ili proizvoda...
TCL 505
Giga povoljni startfon
Izuzetno povoljan i upotrebljiv telefon...
Songs of Conquest
Prelep, pažljivo poliran dragulj igračke scene, omaž vanvremenskim klasicima iz devedesetih godina prošlog veka, ali i dalje ima vlastiti identite...
WARNO
Kulminacija svega što je Eugen systems radio proteklih godina i ujedno njihova najbolja igra...
Hades II
Iako u prvi mah veoma podseća na slavnog prethodnika, Hades II veoma brzo otkriva svoje pravo, novo lice...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama