PRVI UTISCI
Kroz istoriju stvaranja video-igara oduvek su postojali periodi u kojima se sve što neki razvojni tim dotakne pretvori u zlato, a kao reakcija, publika postane svesna naziva dotičnog studija i sa nestrpljenjem iščekuje njihovo sledeće ostvarenje. Trenutno se u vrhu tog kratkog spiska developera koji shvataju ozbiljno ono što rade, pa i svoje igre i njihovu publiku tretiraju sa dužnim poštovanjem, nalazi i Moon Studios, austrijsko-internacionalni tim koji su pokrenula dva čoveka, jedan sa iskustvom rada na Blizzardovim sinematicima, a drugi sa grafikom i animacijom. Pet godina od osnivanja studija, pod Microsoftovom zastavom objavili su svoj prvenac, hitčinu Ori and theBlind Forest. Još pet godina zatim, usledio je jednako predivan nastavak Ori and the Will of the Wisps. Sada, četiri godine kasnije, dobili smo priliku da iz prve ruke probamo njihovo treće, na više načina nezavisno ostvarenje. U duhu ranijih naslova autora ove igre, njen vizuelni identitet uspeva da balansira sa mračnim i prelepim... Kao prvo, No Rest for the Wicked nema veze sa Orijem; radi se o potpuno novom svetu, sa potpuno novim vizuelnim identitetom, iako on na sličan način uspeva da balansira sa mračnim i prelepim. Kao drugo, izdavač ove igre je Private Division, indie publisher pod okriljem Take-Two Interactivea, pa kako Moon više nije pod Xboxovom šapom, primarna platforma za koju razvijaju ovu igru je PC, iako i elementi njenog gameplaya i optimalni upravljački uređaj ukazuju na to da studio i dalje voli svoje konzolne korene. Pre nego što zaronimo dublje u svet NRftW-a, moramo da naglasimo jednu bitnu stvar, a to je da prilikom prošlodecembarskog obznanjivanja javnosti da Moon radi na ovom ostvarenju već skoro pet godina, istaknuto da se radi o akcionom RPG-u koji iako izgleda kao izometrijski klikfestovi, a la Diablo, dosta toga pozajmljuje od izazovnih konzolnih pripadnika soulsborne podgrupe ovog žanra. Sada, kada smo proveli malo vremena uz ovu igru koja je od 18. aprila u Early Accessu (i može da se pazari za 36 evra), smatramo da je najbitnije da se svakome kaže u lice, polako, kao malom detetu, da je ovo vrlo, vrlo teška igra za ljubitelje soulslike naslova i da nema ničega od brze eliminacije protivnika i besomučnog kliktanja. Ipak, odmah zatim mora da se kaže i da je No Rest for the Wicked jedna prelepa igra zbog koje se vredi namučiti, a manji i veći nedostaci ili zamerke, koji svakako postoje, nisu ništa što ne može da se ispegla tokom EA perioda. Igra nas vodi u mračno okruženje fantazijskog sveta na ivici velikih promena. Stari kralj Harol je mrtav, a njegov naslednik, neiskusni i arogantni Magnus preuzima presto. Sem toga, ukleta kuga, nalik na strašnu bolest koja je harala zemljom pre hiljadu godina, počinje da se širi kraljevstvom. Istovremeno, madrigal Selina, u svojoj okrutnoj ambicioznosti, vidi kugu kao priliku za napredovanje kroz redove crkve. Na zabačenom ostrvu Isola Sacra, gde se predstavnici krune, crkve, lokalnih plemića i pobunjenika bore za prevlast, pojavljujete se vi, pripadnik Cerima, viteškog reda čiji članovi su zakleti da se bore protiv kuge na svaki mogući način. Nažalost, nalazite se u takvom turbulentnom okruženju da ni vaša sveta misija, niti želja da pomognete ljudima neće uvek moći da se ispoštuju na zadovoljavajući način, a čak i kada vam nešto pođe za rukom, to je neretko rezultat ozbiljnih kompromisa. Kao što pomenusmo, NRftW je soulslike, sa brutalnim sistemom borbe zasnovanim na preciznosti, tačnije na pažljivom pozicioniranju i preciznom tajmingu napada, blokada, pariranja i, naravno, kotrljanja radi izbegavanja opasnih napada, generalno, nadmoćnih protivnika. Klasičnu šemu sa skalom stamine, na koju treba paziti skoro kao na skalu zdravlja, upotpunjava skala za specijalne napade koja se puni postepeno, uspešnim „normalnim” napadima ili pariranjem. Borba, generalno, jeste dinamična, ali njena stvarna brzina prilično osciluje. Preciznije, nekada imate tačno dovoljno dugačak deo sekunde i za razmišljanje i za reakciju, ali nekada su neprijatelji prosto prebrzi da se izmaknete ili da parirate. Upravljački model je solidan i korektan. Tehnički gledano, PC igrači rešeni da se drže tastature i miša moći će da se izbore sa izazovima ove igre, ali ćemo se pridružiti autorima ovog naslova sa preporukom da za NRftW nabavite džojped, jer je sve mnogo lakše. Sem kontrolera, dodatni način za borbu protiv težine ovog ostvarenja je potpuno u skladu sa aRPG tradicijom: sticanjem bolje opreme i iskustva. Logično, na višem nivou i sa boljim gearom ste naprosto jači, pa imate i više prostora za koju grešku. Takođe, nakon što „očistite” neki deo sveta, on će se nakon izvesnog vremena ponovo popuniti protivnicima, a bogami i lootom, tako da je moguće podizanje snage u okruženju u kom znate da možete da preživite (protivnici imaju indikatore opasnosti po vašeg lika). Sistem itemizacije je solidan, sa predmetima koji se dele na četiri klase: standardni, magični, ukleti (jači od magičnih, ali imaju i jedan minus) i jedinstveni (generalno, najmoćniji). Razvoj lika je veoma zanimljiv i kvalitetno izveden. Igra ne koristi sistem fiksnih klasa, već se na brzo početno stvaranje lika nadovezuje sistem sa raspoređivanjem poena, kako nivoi odmiču, u atribute (stamina, zdravlje, snaga, intelekt, okretnost), ali i veštine korišćenja specifičnih klasa oružja. Pošto vas najbolje oružje koje ste pronašli stimuliše da poene trošite na unapređivanje te klase, može da se desi da kasnije nađete odlično oružje druge klase koje zahteva ogroman zaokret u smeru razvoja lika, ali i to je život smernog heroja. Kada vas igra privoli da se naviknete na njen sistem borbe, nizaćete napade oružjem i runama uz vešto izbegavanje protivnika s osmehom na licu. Naravno, s vremena na vreme će vam se i dalje desiti neki kiks, ali to nije strašno. Corpse runovi nisu strašni (tačke za respawn su automatske i gusto postavljene), a tu je i hrana, koju gutate na tone, radi regeneracije zdravlja. Potrebe kuvanja i craftinga vas ne baš suptilno upućuju na to da sakupljate sve živo kad god možete, jer dobra zaliha hrane i mogućnost unapređivanja dobrih komada opreme predstavljaju dobru logističku osnovu uspeha svakog avanturiste. Ipak, upravo taj sakupljački segment usmerava reflektor na neke od tehničkih problema ove igre. Prvi je u preterano lakoj lomljivosti alatki za sakupljanje, koje se potpuno gube iz inventara kada se slome, a drugi je u nezgrapnom žongliranju prepunim inventarom. Naravno, pošto je ovo rana Early Access verzija igre, u kojoj je tek prvo poglavlje kompletne priče NRftW-a, ostaje pretpostavka da će se i tehnička strana doterivati kako nedelje i meseci budu prolazili. Inače, kad smo već kod tehnikalija, desilo nam se da igra „zabode”, iako sekund pre toga nije bilo problema ni sa FPS-om, niti sa kvalitetom prikaza. A igra, vredi da se ponovi, zaista izgleda fenomenalno i njena vrhunska atmosfera pomaže da se prebrode svi izazovi ili zamerke. Koliko autori cene publiku i vole igru koju stvaraju pokazuje i činjenica da nisu čekali na to da se spisak bagova i primedbi nagomila, već su tokom prvog vikenda popravili pregršt problema pozamašnim Day 2 patchom, koji je popravio stabilnost (nismo naleteli na crash posle njega), a i neke od pomenutih stvari. Određeni protivnici su rebalansirani, kao i njihov loot, pa, čak, i ukupna brzina kojom se gubi stamina u borbi. Rebalansirani su i određeni recepti za kuvanje, kako bi se smanjilo vreme prikupljanja materijala. Smanjeni su i lakoća lomljenja predmeta, kao i cena njihove popravke. Pošto igrački svet ima veoma izraženu visinsku dimenziju, njegovo istraživanje podrazumeva pažljivo pentranje po različitim strukturama, sa nesigurnim prolazima i ivicama, te nije retkost da strmeknete u sigurnu smrt. Patchom je smanjen i intenzitet oštećenja prilikom pada, ne preterano, ali dovoljno da napredak kroz igru teče lakše. Sa druge strane, sada će padove moći da prežive i neki od protivnika koje tokom borbe možete da gurnete sa ivica. No Rest for the Wicked započeo je svoj život u Early Accessu na veoma impresivan način. Temelji igre su zdravi i jaki, a mesta za doterivanje i dodavanje svakako da ima. Da li ćete radije nabaviti igru sada, po sniženoj ceni ili ćete sačekati nepoznati broj meseci da sve bude kompletno i utegnuto, zavisi od vas. Mi naginjemo čekanju, jer ovakva igra zaslužuje da se odigra u cugu.
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||