PRVI UTISCI
The Rogue Prince of Persia
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. maj 2024.

Decenijama sticani reputacioni kapital Ubisoft ovih dana arči kao ludi Stojan iz čuvene pesme Vasilije Radojčić, koji „kuću prodava i s pištolj more luduje”. Autodestrukcija te slavne kompanije liči na smrt hiljadu rezova. Od brisanja igara sa igračkih naloga za naslove koji su „istekli” (The Crew), do odvaljivanja nerealnih cena za preorder novih igara (Star Wars Outlaws), svaka vest vezana za Ubisoft u poslednje vreme je neki facepalm. Šta radite, bre?

Superagilna platformska igra u kojoj su milisekundne reakcije uslov uspeha

Prince of Persia: The Lost Crown (SK 2/24, i.sk.rs/32979) nakratko je izmenio ton kojim se priča o Ubisoftu. Ova vanserijska igra im je kupila tonu dobre volje i press kakav inače nisu mogli da sanjaju, a prestižne međunarodne akolade, poput naslovne strane Sveta kompjutera, rejting su im privremeno bustovale do stratosferičnih visina.

S obzirom na to da retko koje čudo traje duže od tri dana, u Ubiju su spremili novu dozu municije za šarm ofanzivu. Ako ljudi dobro reaguju na princa iz Persije, dajmo im još prinčeva iz Persije! The Rogue Prince of Persia, koji je novinarima predstavljen početkom aprila u specijalnoj daljinskoj sesiji, četrnaestog maja ulazi u Early Access program na Steamu. Ubisoftova premijum franšiza na Steamu, umesto na onom njihovom smeću od softvera, pa još u Early Accessu? Šta je sledeće, da neće Persija da raketira Judeju možda?

The Rogue Prince of Persia sam isprobao remotely, preko Diskorda i Ubisoft softvera koji je zamenio staru praksu da se novinari lepo odvedu negde u inostranstvo i u prijaznom ambijentu hotela i koktela, ušuškani i nahranjeni, probaju nove igre. Hvala kovidu na ovome, sedenje u Beogradu zaista deluje kao apgrejd nakon vajnovanja i dajnovanja na Ibici. Uglavnom, ovo nije bio idealan način za testiranje superagilne platformske igre u kojoj su milisekundne reakcije uslov uspeha i često razlika između pobede i grozne smrti na šiljcima. Ali, šta je, tu je.

Igru potpisuje studio Evil Empire, oformljen od grupe koja se odvojila od Motion Twina, tvorca hitića Dead Cells. The Rogue Prince of Persia, na prvi pogled, dobrano podseća na Mrtve Ćelije, osim grafike koja je ručno crtana i predstavlja pravo osveženje nakon pixelarta koji već svima izlazi na uši. Još jedno sistemsko poređenje, bez obzira na razliku u formi, može da se učini sa Hadesom. I Rogue Prince of Persia zasnovan je na konceptu preživljavanja u progresivno generisanim nivoima, pokušaju da se stigne do dalekog cilja i resetu avanture nakon pogibije. Samo što sve ovo, je li, izvodite u 2D okruženju, umesto u izometrijskom. U pitanju je, dakle, rogue-lite naslov sa malo elemenata koje obično nalazimo u metroidvanijama (navigacija kompleksnim 2D lavirintom i rad na otvaranju inicijalno zapečaćenih zona). Moram da se ogradim da je gejming sesija trajala manje od sat vremena i da sam od te najavljene širine video samo polovinu slova š.

U The Rogue Prince of Persia vodite princa koji treba da spasi carstvo od invazije Huna, potpomognutih crnom šamanskom magijom. U tu svrhu, skakutaćete po platformama, nabadati protivnike noževima i jataganima, skakati im na glavu, gađati strelama i šutirati ih u provaliju kao Leonida. Imate samo jedan život i liniju zdravlja koju popunjavate vodom, retkim resursom koji povremeno nalazite tokom adventurisanja. Nivoi su, kao što rekoh, proceduralno generisani, tako da je svaki pokušaj donekle drukčiji od prethodnog. Ključ preživljavanja, pored agilnog izbegavanja šiljaka, strela i uboda, jeste i oružje i oprema koje progresivno pojačavate, bilo nalaženjem novih primeraka, bilo apgrejdovanjem postojećih za keš koji, takođe, stičete igranjem. Princ je prilično agilan, ali u poređenju sa princem iz The Lost Crowna, ima mnogo manji set mogućnosti i borbenih poteza, makar na početku igre koji je mogao da se proba.

The Rogue Prince of Persia, kao što rekoh, stiže u Steam Early Access četrnaestog maja tekuće godine - cena se još ne zna, ali ako bude viša od 20 evra, Ubisoft će ponovo privući plotun letećih cipela.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama