TEST PLAY
Bilo da ste fan japanskih RPG igara ili ne, činjenica je da se u poslednje vreme pojavilo nekoliko odličnih naslova i da ovaj žanr polako, ali sigurno, osvaja srca gejmera i van Japana. Za one koji su živeli ispod kamena u poslednje dve dekade, JRPG je žanr japanskih igara kod kojih je najveći fokus na priči i likovima, pa ako je to vaš cup of tea... Idealna tačka za „uskakanje” u serijal Fire Emblem, jer je priča plitka, a naglasak je na borbi Nedovoljno iskustva za razvoj većeg broja likova tera vas da u prvi tim neprestano stavljate nove, jače članove družine Kao neko ko nije igrao prethodne delove serijala Fire Emblem, čiji fanovi seku vene na romanse između likova još od 1990. godine, potpisnik ovih redova odlučio je da malo divergira od klasične recenzije, podelivši dužnosti sa Višnjom, specijalistom za ovaj serijal, koja iza sebe ima trocifren broj sati igranja naslova iz franšize Fire Emblem. Zbog toga, ovaj tekst predstavlja sinergiju dva mišljenja. Sa jedne strane, nekoga ko je igrao prethodne delove ovog serijala i nekoga ko bi da iskoristi Fire Emblem Engage da se uhvati u koštac sa fantazijskim svetom ove franšize. Novopridošli ovom serijalu neće se osećati kao novi klinac u odeljenju, koji je promenio školu, jer je tata dobio posao i službeni auto u drugom gradu. Igra vas lepo uvlači u priču, ali, kako Višnja dodaje, priča je drugačija i odstupa od prethodnih delova po ozbiljnosti. Naime, prethodne delove krasila je ozbiljnost priče koja vam omogućava da se dublje povežete sa likovima. U ovoj kategoriji, Fire Emblem Engage osetno je „plići” od radnje igre Three Houses iz 2019. godine. Priča podseća na limunadu iz malo bolje španske serije - vaš lik, Divine Dragon Alear sa pola kose u plavoj, a pola u crvenoj boji, spavao je hiljadu godina, jer ga je boginja izabrala da spasi svet od zlog Fell Dragona. Na vašoj strani su Emblemi, neka vrsta duhova iz drugih svetova (prethodnih delova serijala Fire Emblem) koji vam pomažu, a koje možete da dobijete sakupljanjem Emblem-prstenja, razbacanog po drugim kontinentima. Višnja dodaje da je priča deja vu i da je nekome ko je igrao prethodne nastavke, rasplet vrlo predvidiv. Ono što će primetiti i neko bez previše prethodnih delova za pojasom je vrlo linearan gameplay i površna prezentacija likova. Da, neki protivnici vam postanu saborci, ali je to klasičan „obrt” za većinu JRPG naslova. Dobra priča i jaki likovi su nešto što JRPG definiše kao žanr. Nažalost, ovde nema ni jednog, ni drugog. Priča je generička i lajtmotiv je da se u životu i fantaziji sve može postići uz dobre prijatelje. Pored toga, likovi su prolazni, nemaju prilike da se razviju, kreiraju međusobni odnos i naprave veliki uticaj u nastavku. Konverzacije deluju kratko i nametnuto, ponekad bez mnogo smisla, a češće nemaju normalan tok, već su veštački dugačke ili se neočekivano završavaju. Da stvar bude gora, iako u igri imate preko 50 različitih likova, koliko god da investirate u nekoga, novi član koji se kasnije pridruži ekipi, po pravilu će odmah biti bolji od svih koje ste do sad razvijali, pa je prosto glupo da ih ne zamenite, sem ako ste mazohistički nastrojeni. Takođe, broj poena iskustva koje stičete je ograničen, pa vas igra stavlja pred izbor: da taj dragoceni resurs raspoređujete na 50 različitih likova, da biste na kraju imali izbor od 50 prosečnih ili da odaberete 10 boraca koji će postati megajaki, dok ćete ostatak družine prosto ignorisati. Napomenućemo i to da za stare morske vukove igra nudi i permadeath opciju, gde se likovi ne vraćaju nakon što izgube život na bojnom polju. Na putu dobra i zla sretaćete mnoge zanimljive sporedne likove, ali se ekipa iz studija Intelligent Studios, ipak, odlučila za manje inteligentan pristup, pa sem malo zabave, oni neće imati bitan uticaj na nastavak. Doduše, ceo šmek Fire Emblem Engage viče na vas u neozbiljnom tonu. Od grafike, preko priče, do likova, kao da su kreatori serijala želeli da promene ton onoga na šta su igrači navikli. Oni kojima se svideo Three Houses definitivno će biti razočarani ako su hteli nastavak, ali će svi drugi imati priliku da se, na jedan manje kompleksan način, uključe u ovaj fantastični svet. Omaž prethodnim delovima u serijalu je momenat koji novim igračima nije toliko bitan, ali će fanovi franšize umeti da cene vezu sa Emblemima iz prethodnih delova, kao što je Bylteh, junak iz Three Houses. Borbe su nam se jednoglasno svidele. Višnja kaže da su kompleksnije i bolje u odnosu na prethodnike. Bitke zahtevaju strateški pristup, jer na bojno polje izvodite balansirane igrače, sa svim svojim prednostima, ali i slabostima. Od oružja su na raspolaganju mačevi, sekire, koplja, strele i magija, a sve u cilju eliminacije neprijateljskih jedinica. Nova dva elementa koja su uvedena u igru su Break i Engage mehanika. Break omogućava da korišćenjem određenog oružja sprečite neprijatelja da izvede kontranapad. Ovaj sistem koristi takozvani papir-kamen-makaze trougao, sa sekirom, mačem i kopljem: sekira je jača od koplja, koplje je jače od mača, ali mač pobeđuje sekiru. To znači da ako vaša jedinica sekirom napadne neprijatelja koji nosi koplje, ona nanosi štetu i Break status, što znači da neprijatelj ne može da izvede kontranapad. Break mehanika pravi fini balans koji vam ne dozvoljava proste taktičke elemente, poput guranja jako oklopljenih jedinica u prvim potezima da upiju većinu napada, kako biste zadali udarac kada se neprijatelj ispuca. Engage, s druge strane, predstavlja jedan od temelja igre, što možete zaključiti i po naslovu. Igrači mogu da nose Emblem prstenove i da pozivaju likove iz prethodnih delova, kako bi kombinovali napade sa njima. Upravo kombinacija Engage i Break mehanike čini borbe izazovnim i zanimljivim, što vas tera da dodatno razmišljate o najboljoj taktici koju možete da primenite u predstojećoj borbi. Igra vam dozvoljava visok nivo razvijanja i prilagođavanja likova vašem stilu igre, a imate i opciju da promenite klasu ukoliko vam zatreba neki tip igrača koje nemate, što znači da su bitke i likovi ograničeni samo vašom maštom i načinom igre. Takođe, to isto znači da se nijedne dve bitke, sem onih na samom početku, neće odigrati na isti način, što ovu igru čini odličnim kandidatom za igre koje možete odigrati više puta koristeći drugačiju strategiju. Napomenućemo da je za kompletan završetak potrebno investirati oko 60 sati aktivne igre, što i nije mnogo u poređenju sa drugim JRPG naslovima, kao što je Xenoblade Chronicles. Višnja izdvaja upravo taktički element kao najbolji aspekt igre, jer, pored glavne priče, možete da se vratite na stare lokacije na kojima možete osvojiti više novca, sakupiti materijal za unapređivanje oružja i usvojiti domaće životinje. U pauzama između borbi, bićete na svom ostrvu, gde sa vama žive i svi saborci, a koje možete častiti ručkom, voditi na pecanje, maziti svoju mačku ili prosto raditi na unapređenju snage likova. Nažalost, čak i ove bazične društvene aktivnosti na ostrvu se posle određenog vremena ponavljaju, jer se vrte u krug: pokupi jaja, spremi ručak, vežbaj, pecaj i onda pričaj sa drugarima. Ukoliko više volite „bitka, bitka, budženje oružja, bitka, bitka” fazon, onda vas ovaj mali međumomenat socijalizacije neće previše zaintrigirati, iako će nekim igračima predstavljati integralni deo priče. Socijalizacija sa drugim likovima u igri je površna i svodi se na: daj ovom ovaj poklon dok te na zavoli, da bi bio efikasniji u borbama. U prethodnim delovima su prijateljstva bila dublja i ključna za borbe, a romanse između likova podrazumevani element društvenog aspekta. Ono što, takođe, moramo posebno pohvaliti jeste grafika igre, koja odlično izgleda i radi na hardveru Switcha iz 2017. godine. Razvojni tim se potrudio da kamera prati borbu iz dobrih uglova, što znači da ćete lepo moći da ispratite sve vratolomije svojih likova i njihove magične i kombinovane udarce. Dodajte tome i odličnu muzičku podlogu, koja je prijatna i lepršava na ostrvu i koja se prebacuje na moćne zvuke električne gitare tokom borbi, kako se ne bi narušila dinamika. Ovo sinergetski izvlači dodatne poene na estetici i atmosferi i čini ceo ugođaj boljim. Za igrače kojima je serijal Fire Emblem dobro poznat, Engage donosi malo drugačiji sistem borbe, žrtvujući priču i socijalni aspekt koji su bili jedan od ključnih elemenata prethodnih naslova. Sa druge strane, novi igrači će se lako uključiti u svet fantazije, koji za razliku od drugih JRPG naslova divergira od duboke filozofske priče i priklanja se zapadnjačkom tipu RPG igara - manje priče, više fajta. Potrebno: Nintendo Switch Ova igra je: Platforma: Switch Veličina: 13,3 GB Studio: Intelligent Systems Izdavač: Nintendo Adresa: i.sk.rs/358938 PEGI: 12 85
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||