PRVI UTISCI
Inkbound
Dragan KOSOVAC
1. mart 2023.

Šta bi bila vaša prva reakcija da vam neko kaže da razvojni tim odgovoran za igre Full Throttle Remastered i Monster Train sprema šareni, kooperativni roguelite naslov u čijoj osnovi su potezne borbe? Da li biste se zaustavili na pukom oduševljenju ili biste, kao autor ovih redova, pomislili da je internet nekako počeo da vam čita želje iz podsvesti? Paranoja na stranu, ova igra, koju su u studiju Shiny Shoe naslovili Inkbound, stvarno postoji i njena finalna verzija trebalo bi da se pojavi u prodaji tokom drugog kvartala ove godine.

Šareni, kooperativni roguelite naslov u čijoj osnovi su potezne borbe

Radnja igre smeštena je u Atheneum, magičnu međudimenzionu biblioteku koja sadrži sve priče koje su ikada napisane i koja neprestano raste onako kako u raznim stvarnostima nastaju nova dela. Čarobne platforme u ovom svetu okružene su, naizgled, beskonačnim okeanom mastila iz kojih, ponekad, izađu stvorenja zvana needlesi, koja nemaju niti pero za pisanje, niti dovoljno volje da utiču na svet oko sebe. Ipak, neka od njih imaju dovoljno snage da se upuste u niz borbenih izazova i rizikuju svoje postojanje kako bi postali Inkboundi, spasioci priča koje usled nedovršenosti postaju meta čudovišta od mastila i nestaju u bespućima zaborava.

Dok je okvir pomalo iščašen, prezentacija i gameplay su više nego solidni. Vedri, šareni crtež i stilizovani likovi igre podsećaju na one iz serijala Warcraft ili Torchlight. Sem toga, detaljni portreti tokom dijaloga delovaće svakome ko je video Hades ili Pyre. Meso Inkbounda su roguelite okršaji sa talasima sve moćnijih i brojnijih protivnika. Kako bitke u okviru jedne partije odmiču, tako jačaju i vaše borbene veštine (predstavljene kartama), raste inventar magičnih predmeta koji nose pasivne bonuse, a punite i dva slota za potrošne predmete, kao što su razni napici koji će vam u žaru bitke nadopuniti zdravlje ili manu.

Najbitnija stvar u igri je to što su izazovi kooperativnog karaktera, odnosno, to što ne morate kroz seriju bitaka da idete sami, već sa još maksimalno tri igrača. Dok nema neprijatelja, krećete se u realnom vremenu, ali kada bitka počne, igra prelazi se u takozvani „active combat”, odnosno, simultano potezno izvođenje. Naime, tokom svakog poteza svaki član družine može da obavi specifičnu kombinaciju pomeranja i aktivacije veština iz svog arsenala. Uz dobru komunikaciju sa saigračima, možete da izvedete kombo akcije, gde više igrača prvo debafuje protivnika i bafuje saveznike, a zatim svi istresu što više DPS-a po neprijatelju. Tu su i „telegrafi”, obrisi po patosu koji ukazuju na zone neprijateljskog borbenog dejstva koje će uslediti nakon što svi članovi grupe okončaju svoj potez. Interesantno, neprijatelji imaju dinamičan „aggro”, odnosno, njihove mete se menjaju u realnom vremenu u skladu sa tim ko u timu je koliko jako i koliko puta napadao kog protivnika. Nakon što neprijatelji obave svoj potez, opet je red na vas. Kako igrači ne bi razvlačili bitke, arene u kojima se okršaji odvijaju se iz poteza u potez smanjuju. Tačnije, od oboda ka centru ih postepeno prekriva mastilo koje nanosi sve više i više oštećenja likovima koji stoje u njemu. Sve ovo motiviše igrača da neprestano pazi na pozicioniranje svakog učesnika bitke na ekranu. U praksi, ovaj borbeni sistem impresivno je dinamičan, pogotovo kada se uzme u obzir da se radi o poteznom ostvarenju.

Između partija, dešava se postepena metaprogresija vašeg needlessa, pa polako pojačavate karakteristike, atribute i opremu svog lika. U Inkboundu je trenutno pet klasa, uz obećanje da će do puštanja igre u prodaju biti dodate bar još dve. Takođe, pored otključavanja achievemenata i kozmetike, igra ima sistem dnevnih izazova i kvestova koji bi trebalo da obezbede dugoročnu privlačnost.

Pošto se radi o always-online naslovu (koji nije free to play), krajnji uspeh Inkbounda zavisiće od količine sadržaja koji se nudi igračima i veličine zajednice koja će ispratiti prelazak igre u live fazu. Naš utisak tokom demo perioda bio je veoma pozitivan i nadamo se da će finalna verzija igre dobiti zasluženu pažnju.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama