TEST PLAY
Kao da nesrećni Callisto Protocol nije dovoljno umro, nego je remasterizovani Dead Space morao da ga ovako surovo dokusuri. Svako ko ove, sistemski skoro identične igre odigra jednu za drugom, dobiće retku priliku da vidi neposrednu, merljivu razliku između magije i jeftinih trikova. Po kvalitetu i stepenu izmena i dopuna, ovaj remaster stoji rame uz rame sa Resident Evilom 2 Dead Space (2008) bio je jedna od prvih igara iz „šarmantne” faze Electronic Artsa, kada se izdavački gigant aktivno trudio da se dopadne igračima i novinarima. Ovaj odlični survival horror postao je rodonačelnik serijala koji se vinuo do blještavih visina kroz prva dva nastavka, da bi se naprasno ugasio nakon bezveznog trećeg dela. Mrtvi svemir je ostao mrtav u narednoj deceniji, sve do odluke da se prvi deo propusti kroz remasterizacionu mašinu. Capcom je uzeo dobre novce i pobrao odlične kritike istim tretmanom Resident Evila 2, a EA nikad nije bio gadljiv na keš i dobar pres. Dead Space (2023) po kvalitetu i stepenu izmena i dopuna stoji rame uz rame sa RE 2. Zajedno sa konceptom petnaest godina starog originala, u blender su ubačeni i novi engine, novi glumci i glasovi, a i struktura USG Ishimure je usložnjena organskim povezivanjem paluba. U igri je sada moguće šaltati po volji između kompletiranih sekcija na brodu i, u stilu dobre metroidvanije, istraživati zone koje su vam ranije bile nedostupne. Razloga za zavlačenje po ćoškovima ima tma, jer je u igru implementiran sistem sigurnosnih razreda za određene palube i kontejnere/ormariće sa resursima. Ono što ne otvorite u prvom prolazu, otvorićete nekoliko sati kasnije, kad podignete clearance i otvorite više paluba. Zero G sekcije iz originala, koje su se svodile na skakanje između predefinisanih tačaka, sada funkcionišu na način sličan nastavcima. Zbog slobodnog manevrisanja u bestežinskom stanju, neke sekcije Ishimure potpuno su redizajnirane, a dva fajta sa Levijatanom sada funkcionišu drugačije (bolje). Veoma bitna stvar za opštu imerzivnost jeste novi i poboljšani protagonista. Isak Klark, mutava junačina u originalu, sada je dobio glas po uzoru na Dead Space 2 i 3. Daje mu ga originalni autor Ganer Rajt, koji mu ovog puta pozajmljuje i lik. Pored Isaka, isti luksuzni tretman pretrpeli su i svi ostali bitni NPC-i u igri, a uloge nekoliko ključnih likova znatno su produbljene. Isakova gospođa, glavna doktorka na Ishimuri, zbog koje je momak prihvatio ovu deep space ekskurziju, sada ima dosnimljene deonice i dodatni opcioni quest koji bacaju jače svetlo na njihov odnos i nesuglasice. Primetićete i veći broj audio-logova, koji pojašnjavaju ulogu junitološke crkve u katastrofi koja je zadesila nesrećni rudarski brod i obližnju koloniju. Novi Dead Space zbog svega ovoga ima mnogo filmskiji i ličniji karakter, s utegnutijim i smislenijim narativnim tokom. Dead Space (2023) remasterizovan je u najnovijoj verziji enginea Frostbite, koji je omogućio da Ishimura definitivno prodiše u svakom smislu. Količina vizuelnih unapređenja je enormna, a meni se najviše svidela dodatna „modularnost” nekromorfova. Pored kidanja udova, esencijalnog načina za eliminaciju mutanata, paljba po njima sada proizvodi i efekat odvaljivanja tkiva i guljenja kože. U ovom poslednjem prednjači redizajnirani force gun, koji sada funkcioniše kao energetska sačmara koja prosto guli mobove. Napredak tehnologije konačno je omogućio Dead Spaceu da postane festival morbidarije i creva kakav je oduvek pretendovao da bude. Kao i u slučaju, bezmalo, svih AAA naslova u poslednje dve godine, PC verzija ovog remastera je najgora opcija zbog Denuvo DRM-a koji obara performanse i izaziva nasumično seckanje. Ja sam je igrao na PlayStationu 5, gde je sve teklo kao po loju, što preporučujem svakome ko je u mogućnosti. PC je decenijama bio najbolja opcija za elitno igranje, a sada lagano postaje preskupa, iritantna gnjavaža u kojoj veliki izdavači balansiraju na žicama naših živaca. Potrebno: Ryzen 5 2600X / Core i5-8600, 16 GB RAM, Radeon RX 5700 / GeForce GTX 1070 Poželjno: Ryzen 5 5600X / Core i5-11600K, 16 GB RAM, Radeon RX 6700 XT / Geforce RTX 2070 Ova igra je: rimejk survival horor igre iz 2008. godine Platforma: Veličina: 50 GB Studio: Motive Izdavač: Electronic Arts Adresa: i.sk.rs/358950 PEGI: 18 88
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||