TEST PLAY
Izraz „konzolna ekskluziva” postaje sve deplasiraniji u svetlu sve učestalijih tranzicija PlayStationovih teškaša, koji sve većom dinamikom pronalaze svoj put i na monitore personalnih računara. Returnal-PC, koji je za manje od godinu i po dana od svoje premijere na PS5 sada pred nama, doduše, baš kao i sama igra, predstavlja svojevrsnu anomaliju u ovom smislu, jer je dostupan samo u ove dve varijante, dok je verzija za četvorku ili bilo koju inu platformu, izgleda, u potpunosti kiretirana i pre bilo kakvog razmatranja. PC verzija igre ima i sav sadržaj koji je na PS5 dodavan raznim apdejtima Returnal sa svoje narativne i gameplay strane, kao i kroz tehničku izvedbu, predstavlja retku pticu u igračkom sazvežđu, furioznu kombinaciju brzometne arkade iz trećeg lica, neuobičajene bullet-hell pucačine i surove roguelike kontrapcije koja ne prašta i tera igrača na čupanje kose i zurenje u ekran u neverici, dok shvatate šta se dešava kada prvi put zaginete. Nećemo se previše zadržavati na detaljima priče o Seleni, sredovečnom svemirskom skautu čiji brod se slupao na naročito nezgodnu planetu prepunu opasnosti, misterija i sveopšte zlokobne sikter-atmosfere. Postepeno otkrivanje svega što sledi, kroz raštrkane audio-logove Seleninih prethodnih inkarnacija, hologramskih vinjeta vanzemaljske civilizacije, gomile somnabulnih artefakata, spomenika, sarkofaga, ali i daleko ličnijih i emotivnijih lokaliteta i momenata, zaslužuju temeljno, spoiler-free otkrivanje, upijanje i gestiranje. Sa svoje igračke strane, Returnal je namenjen specijalnoj klijenteli igrača, i kao takav je poput sado-mazo gospodarice kojoj ste masno platili da vas ponižava, maltretira i vuče za nos, kod koje ne postoji sigurna reč, niti pali bilo kakvo tapšanje o pod onda kada ste procenili da vam je dosta. Igra funkcioniše na principu tranzicije kroz modularno ispovezane zone, po kojima ćete prikupljati sav mogući ofanzivno-defanzivni hardver i (bio)softver usput, obijati i zavlačiti se u svaki mogući kutak mape (uključujući i poluskrivene odaje i kripte sa dodatnim bonusima), uz nadu da ćete napabirčiti arsenal dovoljan da savladate glavnog bossa tekućeg sveta, čija će vam spaljena lešina ostaviti transdimenzionalni ključ za sledeći nivo. U praksi, ovo podrazumeva okršaje sa buljucima nasumično (pre)doziranih protivnika svih mogućih fela i gabarita (uključujući i veselo prisustvo nimalo naivnih mini i midi bossova), eskivažu njihovih napada i projektila koji često bivaju servirani u patternima i načinima karakterističnim za igre sa arkadnih aparata i grozničavo prikupljanje svega što je u tom trenutku dostupno iz okruženja. Mehanika i ekonomija vezana za razne vrste opreme i naoružanja funkcioniše po principu korisnih bonusa koji uvek dolaze uz rizik da ćete zapatiti i aflikciju, koja vam krnji nešto drugo u vašem arsenalu atributa (što se leči ispunjavanjem zacrtanih mini-zadataka i izazova), uz kvarno doziranje obolita, igrine valute koje nikada neće biti dovoljno da svoj build upicanite onako kako ste zamislili. Sa te strane, Returnal, zapravo, najviše podseća na razne kartične naslove. Igrate sa „rukom” koja vam je dodeljena i nadate se najboljem. Glavna razlika u ovoj komparaciji, međutim, sastoji se u tome što Returnal nema „špil” korisne opreme iz koje ste odbacili ono što vam ne leži i gde birate između onoga što preferirate. Igra će vas, kao nedonošče, svakim novim resetom baciti gologuzo u novu instancu (sa razdraganom nulifikacijom dotadašnjeg višečasovnog progresa, uz prisustvo tek nekoliko lateralnih predmeta koji ostaju embedovani u inventaru), terajući vas da iz okruženja isisate i iskombinujete samo ono što je dostupno, optimistično se nadajući najboljem onda kada skupite cojones i zakucate na vrata arene regionalnog glavonje. PC verzija objedinjeno donosi sav sadržaj koji je stizao i na PS5 kroz razne apdejte, kao što je co-op multiplayer, izlazak iz igre sa očuvanom trenutnom pozicijom i poseban odeljak gauntlet, za one kojima nije dosta mazohizma i poniženja u osnovnoj igri. Potrebno: Core i5-6400 / Ryzen 5 1500X, 16 GB RAM, Radeon RX 580 / GeForce GTX 1060, Windows 10 Poželjno: Core i7-8700 / Ryzen 7 2700X, 16 GB RAM, GeForce RTX 2070 SUPER / Radeon RX 6700 XT, Windows 10 Ova igra je: Platforma: Windows, PlayStation 5 Veličina: 60 GB Studio: Housemarque, Climax Studios Izdavač: Playstation Interactive Entertainment Adresa: housemarque.com/games/returnal PEGI: 12 83
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Windows 11 23H2 Sveže oprani Prozori Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude... Asus ROG Maximus Z790 Formula Hladna zimi, hladna leti Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča... Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9 Ovogodišnji „ vršioci dužnosti” Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina... Asus ROG Ally Z1 Extreme Saveznik je stigao! Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka... Estetska vizija Pavela Surovog Arhetipsko kulturno nasleđe i AI Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku? Razvoj traktorskog snopa Svemirski čistač Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike... Samsung Galaxy Tab S9 FE+ Povoljan kvalitet Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg... Borba YouTubea protiv adblockera Reklamokalipsa YouTubea Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima... Regulacija kripto-trgovanja Kripto-tržište u paklenoj kuhinji Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres... Alan Wake II Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja... The Talos Principle 2 Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći... Call of Duty: Modern Warfare III Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea... |
||||||||||