TEST PLAY
Pre dve godine, četvrtu ekspanziju za Stellars, Federations, proglasio sam paketom izmena i dopuna koji definitivno zaokružuje osnovnu igru. U međuvremenu je došao Nemesis, koji je bio još definitivniji, a sada je na redu Overlord, koji obezbeđuje dodatni definitivizam po jedinici mere. Dakle, kad čovek ima posla s genijalcima iz Paradoxa, bolje da ne pokušava da bude prorok. Overlord se bavi vazalizacijama i donosi stari feudalni princip u novom, galaktičkom ruhu Da li Stellarisu nešto značajno nedostaje nakon šest godina razvoja i isto toliko ekspanzija? Možda novi sistem potčinjavanja konkurencije, negde na sredini između osvajanja golom silom i diplomatskih finesa pri formiranju federacija? Overlord se bavi vazalizacijama i donosi stari feudalni princip u novom, galaktičkom ruhu. Suštinski, svaku imperiju koja je znatno slabija od vas, bez obzira na to da li se graničite s njom ili ne, možete da „dobrovoljno prisilite” da postane vaš satelit. Sa klijent-imperijom potpisujete sporazum o vazalizaciji, u kom je kroz mnoštvo stavki preciziran vaš odnos u ekonomskim, političkim i vojnim sferama. Klijentu možete dati manji ili veći stepen slobode da autonomno dela. Možete ga tretirati kao mlađeg brata kome pomažete da se ispili iz siromaštva i primitivizma ili kao kravu muzaru za resurse, kao borbenog thralla koji će vam pomagati u vođenju rata... U galaktičkom parlamentu, vaši vazali uvek glasaju kako im naložite, tako da ih je moguće koristiti kao činilac političkog pritiska. Sve ove opcije prilagođene su vrlo iskusnim igračima koji žele da min/maxuju određene vrednosti u svojim imperijama ili da rolplejuju na tačno određen način - manje iskusnim igračima Stellarisa, vojno osvajanje umesto vazalizacije biće lakše shvatljiva rabota. Pored potencijalnih vazala, galaksija je obogaćena s nekoliko novih tipova utilitarnih enklava, kao što su Shroud kultisti, inženjerske i plaćeničke enklave. Ove poslednje možete da uspostavljate i sami, skidajući flotni sastav srednje snage sa brojnog stanja i plaćajući cenu u resursima. Formiranjem plaćeničke enklave postajete njen mecena koji ima prednost u rentiranju flota i razne druge pogodnosti, među kojima je najbitnija učestvovanje u profitu. Svako malo dobićete prompt o dividendi zarade, koja u kasnijem toku igre postaje prilično sočna. Prioritet u rentiranju flote može da vam pomogne u slučaju iznenadnog napada na core svetove dok su vam glavne snage angažovane na drugom kraju galaksije. Sledeći sloj dopuna predstavljaju nove megastrukture, od kojih dve možete da gradite u srednjoj fazi igre, što do sada nije bio slučaj. Prva su hiperreleji koji znatno povećavaju brzinu kretanja flota od jednog do drugog sistema - nisu skupi, brzo se grade, ali morate da ih postavljate u svakom planetarnom sistemu za koji želite da bude na liniji „brzih pruga”. Druga su orbitalni prstenovi koje možete da postavljate oko svake naseljene planete. U pitanju su sekundarne svemirske stanice sa slotovima za razne module, koje funkcionišu autonomno od klasičnih baza. Orbitalni prstenovi služe za augmentaciju ekonomije ili odbrane i idealni su za imperiju koja ima sve i sada želi malo da se iživljava sa viškom resursa. Naposletku, tu su i kvantni katapulti, strukture koje podsećaju na Mass relay instalacije iz Mass Effecta. Quantum catapult je džinovska praćka koja može da vam pošalje flotni sastav na drugi kraj galaksije, ali bez povratne karte - kad obave šta je trebalo, kući će morati da se vrate laganom plovidbom iz sistema u sistem (bar dok ne izučite tehnologiju Jump Drive). Naravno, nova ekspanzija podrazumeva i sveže sitnice, poput nekoliko dodatnih origina za vaše imperije (podzemna civilizacija, recimo). Četiri nove muzičke numere upotpunjuju odličan utisak koji ostaje nakon višednevnog kušanja Overlorda. Kao i u svim prethodnim slučajevima, finalna ocena podrazumeva opšti utisak o Stellarisu nakon primenjene ekspanzije, a ne njenu izolovanu ocenu. Potrebno: Core 2 Quad / Athlon II X4, 2 GB RAM, GeForce GTX 460 / Radeon HD 5770 Poželjno: Core i3 / Phenom II X4, 4 GB RAM, GeForce GTX 560 Ti / Radeon HD 6850 Ova igra je: šesta ekspanzija za Stellaris Platforma: Windows, mac OS, SteamOS + Linux Veličina: 16,3 GB Studio: Paradox Development Studio Izdavač: Paradox Interactive Adresa: PEGI: 7 93
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||