TEST PLAY
Ako ste među gospodom i damama koji cene kulturu, sigurno ste svesni kultnih dela, poput Rašomona, filma koji predstavlja depikciju mikrokozme feudalnog Japana uvijenog u previranje slave, časti i tragedije, kombinacije koja nama, Slovenima, nekako prirodno leži. Sazrevanje i žrtva mladog samuraja na teškom putu koji stalno balansira između časti i prokletstva Devolver Digital, ekipica koja zna ponešto o igrama, uzela je pod svoje skute indie developera Leonarda Mečijarija i Flying Wild Hog (koji znaju ponešto o „dalekoistočnim” igrama), te se latila pretvaranja jedne ovakve epizode u kompjutersku igru. Ne kroz raskoš, kompleksnost i veličinu jednog Sekira, već u vidu kratke, ali ubedljive forme tipa pozorišne predstave. Zaplet je kliše svih klišea, selo pod zaštitom samuraja, vašeg senseija, napada dobro organizovana i neverovatno zadrta banda sa mračnim vođom, koja radi sve što pošteni kriminalci od pre koju „stotku” rade-proređivanje populacije uz sve egzibicije ponašanja koje dovodi u pitanje pojam „evolucija”. Iako vam je rečeno da čekate, vaše tinejdžersko samurajsko srce nema mira i u pratnji mlade sensei junior krećete da vidite šta se dešava i gde je učitelj nestao. Sve se, naravno, završava time što hrabri ratnik gine ostavljajući vam u amanet selo, ćerku i sve podanike, te zavet da sve to branite i održavate (na sreću, ne i da rađate). Druga klapna počinje sličnim scenarijom, samo što ste sada stasali predsednik opštine, pardon, samuraj, i krećete za banditima na put koji balansira sudbinu vaše duše. Trek To Yomi je fantastična kombinacija relativno niskog budžeta i, naizgled, visoke produkcije. Kompletno izvođenje je u nijansama sive, propraćeno klasičnom pozorišno-filmskom pratećom muzikom, što sve skupa, bez ikakvog pardona, aludira na rana dela posleratne (onog rata, u kom su svi učestvovali, ne samo mi) japanske kinematografije. Atmosfera je odlična i uklapa se sa radnjom koja predstavlja haotične sekvence borbe, ispresecane sporim tumaranjem ili snimljenim sekvencama. Lica protagonista nastala su digitalizacijom likova pravih ljudi, a glasovna gluma je fenomenalna, što dodatno pojačava utisak da klikćući po tastaturi, mišu ili džojpedu samo odmotavate filmsku rolnu. Kad smo to pomenuli, da se malo pozabavimo tehničkim karakteristikama. Trek To Yomi predstavlja akcionu skrolujuću platformu, u interesantnom 2D-3D okruženju. Naime, iako kroz svaki prozor (scenu) skrolujete neizmenjivom kozjom stazicom, ona može da se račva u svim pravcima i uglovima u odnosu na trenutnu poziciju, što je još jedna stvar koja pojačava utisak odmotavanja priče. Igra je, očigledno, razvijena za kontroler, čemu u prilog idu i kretanje i pokreti i komboi. I pored toga, raspored komandi na tastaturi je logičan, a igranje tečno, te nema nikakvih problema za one koji, jednostavno, nemaju kontroler ili ga se gnušaju, jer „PC master race”. Suština borbe je u zadržavanju momenta. Stamina se veoma brzo troši nesmotrenom kombinacijom agresivnih i odbrambenih poteza, te uvek treba balansirano koristiti sve alatke i sposobnosti. To nije lako, naročito na višim nivoima težine. Protivnika ima dosta i nijedan nije naivan pojedinačno, naročito ako su oklopljeni ili „sa onog svijeta”. Borba će se često završiti tako što vas je „običan” mrski bandit posekao, jer niste imali dovoljno brze prste. Na vašu sreću i sreću večne duše mladog Hirokija, inače, protagoniste kome nismo posvetili dovoljno pažnje, jer je junak kliše nad klišeima, po mapi su razasute bogomolje (svetilišta) gde palite sveću za sreću, zdravlje i respawn. A, vala ćete se respawwnovati. Komboi nisu komplikovani i borbe će ubrzo postati repetitivne, ali su protivnici uporni, brojni i sposobni, a samo, naizgled, savršen izbor trenutka za potez i njihovog slaganja, dovodi do rezultata koji želite. Borba je ujedno veoma zarazna i izazovna, a, sa druge strane, repetitivna. Takođe, smeta što neprijatelji izdržavaju mnogo više udaraca sečivom ili pogodaka strelom ili šjorjukenom (ha!) i uspevaju da vas poseku, iako je mač prošao ispred vas, te je tajming odbrane komplikovaniji i oduzima draž „savršenog” komboa. Za dvadesetak evra, Trek To Yomi predstavlja pasioniran i lepo izveden naklon starim samurajskim filmovima, propraćen povremenim grafičkim „štucanjem”, doduše, ali ga od srca preporučujemo svakome. Potrebno: Core i5-5820U / Phenom II X4 965, 8 GB RAM, Radeon R7 260X / GeForce MX150, 2 GB VRAM, Windows 7 Poželjno: Core i7-4770S / FX-9590, 8 GB RAM, GeForce GTX 970 / Radeon R9 390X, Windows 10 Ova igra je: fenomenalni audio-vizuelni doživljaj samurajske drame, kroz koji se prolazi žuljanjem palčeva Platforma: Windows, PlayStation 4/5, Xbox One/SXS Veličina: 11 GB Studio: Leonard Menchiari, Flying Wild Hog Izdavač: Devolver Digital Adresa: PEGI: 18 76
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||