TEST PLAY
Dizajner igara po imenu Gareth Damian Martin, koji igre stvara pod etiketom studija Jump Over the Age, pre dve godine predstavio je svoj prvenac In Other Waters, naslov koji nam se tad prilično svideo (80/100, u SK 05/2020). Bila je to narrative-heavy igra o istraživanju okeana tuđinske planete, sa umešnim tekstom koji je dozvoljavao da lako kreiramo sliku o čudesnim bićima i predelima nadahnuto izmaštanog, tajanstvenog okeana. Na sreću, iako je Martin sa igrom Citizen Sleeper napravio umnogome sličan naslov, svi aspekti igre sad su makar za klasu složeniji, sadržajniji i, na kraju - bolji. Za Martina čestitke, a mi da vidimo o čemu je ovde tačno reč... U ulozi odbeglog kiber-roba bezdušne reputacije imate samo jedan zadatak - da preživite U svetu daleke i opake budućnosti, Sleeperi su veštački proizvedena bića, spoj „emulacije” uma stvarne osobe i sintetičkog tela mašine. Jedna takva, stvarna osoba prodala je emulaciju svog uma bezdušnoj korporaciji, koja je, zatim, stvorila našeg lika, efektivno roba, koji za korporaciju obavlja fizičke poslove. Međutim, naš Sleeper se daje u bekstvo i nehotice završava na prljavoj, anarhičnoj i užurbanoj svemirskoj stanici, zvanoj The Eye. Građanin Sleeper sad ima jedan neposredan cilj - da preživi, odnosno, da stvori novi život za sebe na The Eyeu. Ali, tu je i opasnost da će ga „korporativna” prošlost sustići, a, ukoliko to želite, u budućoj perspektivi može biti i bekstvo sa stanice ka nekom drugom, srećnijem kutku galaksije. Osnovni princip igranja inspirisan je stonim RPG naslovima. Svakog dana (ciklusa) dobijate između jedne i pet kockica, koje zatim „bacate” na lokacijama na mapi i koje određuju uspešnost akcija koje izvodite. Osim kroz prilično svedenu i statičnu grafiku, sve je, inače, predstavljeno isključivo tekstualnim putem. Možete da radite na izradi svemirskih brodova u lokalnom brodogradilištu, da dostavljate nudle u kineskom restoranu iz opasnog komšiluka, da se uključite u berzu polovnog hardvera... Ili, da pristupite „oblaku” kôda i toka podataka na stanici, koji vi, kao digitalno biće, možete da vidite i da sa tim protokolima i bazama podataka stupite u interakciju. Informacije stečene u „matriksu”, potom, prodajete ili koristite za rešavanje „narativnih zadataka” (o tome malo kasnije). Novac, tj. kriptovaluta zvana Cryo, osnovni je resurs. Osim za neke specifične radnje (na primer, plaćanje puta ka udaljenom kraju stanice), Cryo se koristi i za utoljavanje gladi i održavanje veštačkog tela. Naime, neophodan je redovan unos „stabilizatora”, inače telo propada (što je mera zaštite zle korporacije, kako bi se predupredila otmica Sleepera ili njihovo bekstvo). Što je telo bliže krahu, to manje kockica dobijate svakog ciklusa, a, opet, stabilizatori se teško nabavljaju i nisu jeftini... Sveukupno, Citizen Sleeper je igra stalnog žongliranja sa novcem, potrebama našeg lika, kao i željom da dragocene kockice ne utrošimo na sticanje novca, već na odvijanje pomenutih narativnih „questova”. Naime, među stanovnicima postoji ukupno 11 likova iz čijih priča proizilaze dugotrajni zadaci (tzv. drives) ovog naslova. Kompletiranje drajvova doneće poene u okviru jednostavnog sistema za unapređenje Sleepera. Poeni uvećavaju šanse za uspešno izvršavanje akcija, a tu su i posebni perkovi (npr. mogućnost da ponovo „izvučete” kockice na početku dana). Pored toga, drajvovi su i put ka nekom od devet mogućih završetaka igre. Opisani detalji mehanike, u sadejstvu sa značajnim izborima u priči, ubedljivo kreiraju „simulaciju života” i osećaj da ste krojač sopstvene sudbine na The Eyeu. Međutim, najviše vremena ćete provesti - čitajući. Zato, čitava mehanička konstrukcija igre ne bi mnogo vredela kad kvalitet pisanja ne bi bio ovako odličan. Počevši od složenih (i dopadljivih) likova, preko duboko promišljenih i potanko opisanih detalja života na stanici, njene istorije i građe, sve do niza intrigantnih SF-koncepata, Citizen Sleeper konzistentno budi radoznalost igrača. Stoga, na ovu igru, prevashodno, ukazujemo ljubiteljima dobrog SF-a u formi interaktivne zabave, a, što da ne, i interaktivne umetnosti. Potrebno: 64-bitni procesor, 4 GB RAM, DirectX 11 grafička kartica, Windows 7
Ova igra je: cyberpunk mešavina vizuelnog romana i „stonog” RPG-a Platforma: Windows, mac OS, Xbox One/SXS, Switch Veličina: 1 GB Studio: Jump Over The Age Izdavač: Fellow Traveller Adresa: i.sk.rs/358513 PEGI: 12 84
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||